Amne18 skrev 2018-11-19 09:01:25 följande:
Grattis, vad skönt att veta! Hur gjorde du för att få ovitrelle sprutan? Min läkare vill inte ge den till mig :( Hon vet inte ens om jag får ägglossning eller inte?
Tack jaa så himla skönt! Det är min läkare som skrivit ut den redan från start, så jag har aldrig behövt nämna den själv.. Varför vill inte din läkare? Tycker isåfall du ska insistera på att få lämna progesteronprov efter äl för att se nivåerna om du har egen äl eller inte <3
becca90 skrev 2018-11-19 09:11:55 följande:
Men wooow!! Fan vad kul!! Hejja!
Jag va nyss på vul i ett annat ärende. Men bad henne kolla ändå. Hon sa att jag hade 2 äggblåsor på vänster äggstock men att den största va 10 mm och att slemhinnan borde vara tjockare. 2 läkare har inte kunnat se min högra äggledare :(
Däremot kan det ändras på nån dag sa hon. Hon trodde att jag behövde dubbel dos :(
Ska ringa till kliniken och höra (gjorde vul på sjukhuset) sen blir det vul igen på onsdag.
Jaa men visst, så glad!! Nu blir det mys för fullt här hemma några dagar :)
Men det är väl väldigt tidigt i din cykel ännu? Du kommer va på cd11 på onsdag va har jag för mig du skrev? Mycket kan hinna hända tills dess :) Jag är ju på cd13 idag. Håller tummarna för att de ser bättre ut på onsdag!
Men oj, kan de svara på varför de inte kan se den äggstocken? Då vet man ju heller inte hur äggens storlek eller hur många de kan finnas där?!