• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2018-11-25 23:17:13 följande:

Har precis plussat men har 5 missfall bakom mig på det senaste året sä tar inte ut något i förskott, blir bara så ledsen då.

Kommer mensen så börjar jag med Letrozol så hänger gärna på här!

Åh men så härligt ändå. Förstår att det är tufft med missfall... beklagar. Men du får tänka att ?du väntar barn, inte missfall?. Hoppas det håller i sig!
  • becca90

Tog ju ovitrelle i fredags klockan 18.00 visst borde ägget ha släppt? Jag tempar också och tempen vill inte sätta ut äl.. hade vita ägglossningsflytningar igår. Blir så förvirrad. Har det släppt eller ej haha! Hur gjorde ni för att få blodprov och kolla om det har släppt?

• lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2018-11-25 23:26:06 följande:

Åh men så härligt ändå. Förstår att det är tufft med missfall... beklagar. Men du får tänka att ?du väntar barn, inte missfall?. Hoppas det håller i sig!

Åh där kon blödningen.. kände det på mig, inga symtom kvar alls.. nu inväntar jag dag tre så jag kan ta medicinen! När tog ni? Morgon eller kväll? När kom äl? Ska tillbaka till kliniken dag 12-14 ungefär för att kolla
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2018-11-26 08:40:21 följande:

Åh där kon blödningen.. kände det på mig, inga symtom kvar alls.. nu inväntar jag dag tre så jag kan ta medicinen! När tog ni? Morgon eller kväll? När kom äl? Ska tillbaka till kliniken dag 12-14 ungefär för att kolla

Åh... nya tag! Första kuren tog jag på morgonen, men hände ju inget då på enkelkur. Nu kör jag trippel och tar ca kl 16, då jag var hos gyn på eftermiddagen i fredags och hon sa att jag skulle börja direkt så tog när jag kom hem. :)
  • Mema9
    becca90 skrev 2018-11-26 08:39:22 följande:

Tog ju ovitrelle i fredags klockan 18.00 visst borde ägget ha släppt? Jag tempar också och tempen vill inte sätta ut äl.. hade vita ägglossningsflytningar igår. Blir så förvirrad. Har det släppt eller ej haha! Hur gjorde ni för att få blodprov och kolla om det har släppt?

Ja det borde det ju ha gjort! Men konstigt att tempen inte höjs? Du kan nog be din läkare att du vill kolla med blodprov, det kan va värt att kolla bara för att se så progesteronvärdet ökar som det ska :) Blodprovet ska lämnas ca 8 dagar efter äl har jag för mig
    lilagrodautanben skrev 2018-11-26 08:40:21 följande:

Nej vad tråkigt :( Är det inte dags för en utredning vad dina missfall beror på? Jag har tagit på morgonen 6:45 för att vara exakt då det passar mig bäst innan jobbet. Har fått ett fint ägg två gånger på raken nu :)
  • lilagrodautanben

Testades för GBS då alla mina barn fick den infektionen.. negativt denna gång så kanske ha självläkt? Kan man börja redan nu med tabletterna? Eller måste man vänta till dag tre?

Mema9 skrev 2018-11-26 09:51:54 följande:

Ja det borde det ju ha gjort! Men konstigt att tempen inte höjs? Du kan nog be din läkare att du vill kolla med blodprov, det kan va värt att kolla bara för att se så progesteronvärdet ökar som det ska :) Blodprovet ska lämnas ca 8 dagar efter äl har jag för migNej vad tråkigt :( Är det inte dags för en utredning vad dina missfall beror på? Jag har tagit på morgonen 6:45 för att vara exakt då det passar mig bäst innan jobbet. Har fått ett fint ägg två gånger på raken nu :)

• Mema9
    lilagrodautanben skrev 2018-11-26 10:02:30 följande:

Testades för GBS då alla mina barn fick den infektionen.. negativt denna gång så kanske ha självläkt? Kan man börja redan nu med tabletterna? Eller måste man vänta till dag tre?

Har inte koll på vad gbs är för något hehe.. Men bra de kollat de iaf. Vet faktiskt inte, jag skulle inte våga innan utan läkarens godkännande :)
  • lilagrodautanben

Ingektion som orsakar för tidiga förlossningar. Min mellankilles vatten gick i vecka 20 pga det och min yngsta fick en CPskada som följd av GBS. Hemska saker..

Mema9 skrev 2018-11-26 11:05:43 följande:

Har inte koll på vad gbs är för något hehe.. Men bra de kollat de iaf. Vet faktiskt inte, jag skulle inte våga innan utan läkarens godkännande :)

• Oliwia92

Någon som haft en äggledarspolning innan ni börja med sprutor? Hur går det till i så fall och gör det ont?

• Mema9
    lilagrodautanben skrev 2018-11-26 11:24:38 följande:

Ingektion som orsakar för tidiga förlossningar. Min mellankilles vatten gick i vecka 20 pga det och min yngsta fick en CPskada som följd av GBS. Hemska saker..

Aha oj..vad mycket det finns som man aldrig hört talas om.
    Oliwia92 skrev 2018-11-26 14:17:05 följande:

Någon som haft en äggledarspolning innan ni börja med sprutor? Hur går det till i så fall och gör det ont?

Nej inte haft det.. ska du få?

Ikväll har jag haft smärta/hugg/känningar på vänster sida i tjejmagen.. svårt att säga exakt var men förmodligen äggstocken?! Och det var på den sidan ägget var. Undrar vad det kan vara. Tog ju ovitrelle i onsdags så ägglossningen måste ju redan ha varit.
Svar på tråden Gravid med Letrozol