• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Mema9
    Oliwia92 skrev 2018-12-01 11:09:24 följande:

Förstår dig ! Tror det är jätte svårt att hålla sig. Men å andra sidan är det Kansle värt det för att inte bli så himla besviken om det skulle missvisa. Har kanske en lite konstig fråga men jag tog ovitrelle sprutan igår kl 8.00, när bör man mysa? Vi mös igår två gånger samt idag. Bör man kör imorgon med ?

Jag skulle mysa idag med eventuellt imorgon också hahah för att vara på den säkra sidan, även fast spermier överlever upp till 5 dygn men jag skulle ändå #nojigtjej

Ägget släpper ju inom 36h efter ovitrelle och sen är det väl befruktningsbart 12h efter det släppt har jag för mig :)
  • becca90

Obs!! Båda strecken är på ovitrelle + 8. MEN det översta är från imorse och sen tog jag ett till runt 16 då jag redan kissat flera gånger under dagen!

Ser ni att det ökar också?! Eller är jag bara blind haha? Hoppas det ökar tills imorgon med!

Haha ursäkta katthåret på bilden.

• Amne18
    Oliwia92 skrev 2018-11-29 12:08:59 följande:

Plötslogt händer det! En blåsa på 20 mm får otrivelle imorgon art man kan bli så lycklig av att möjligtvis få ägglossning

Grattis! Vad glad jag blir för din skull! Jag har också lyckats bra denna månad då jag fick ovitrellesprutan första gången. Tog den igår fredag kväll så antar att jag kommer ägglossa någon gång mellan ikväll och imorgon bitti :D

Håller tummarna för oss alla att vi plussar denna månad!!
  • Mema9
    becca90 skrev 2018-12-01 21:17:37 följande:

Obs!! Båda strecken är på ovitrelle + 8. MEN det översta är från imorse och sen tog jag ett till runt 16 då jag redan kissat flera gånger under dagen!

Ser ni att det ökar också?! Eller är jag bara blind haha? Hoppas det ökar tills imorgon med!

Haha ursäkta katthåret på bilden.

Men ååh!!! Tagit nått nytt idag? :D Så svårt att veta om det är den där jäkla sprutan som spökar, HOPPAS INTE
  • Oliwia92

Måste man känna av sin ÄL?Har känt mig lite öm i magen i några dagar men absolut ingen smärta i äggstockarna. Kan det vara så att kah inte haft ÄL trots ovitrelle sprutan eller det är omöjligt ?

• Mema9
    Oliwia92 skrev 2018-12-02 15:03:05 följande:

Måste man känna av sin ÄL?Har känt mig lite öm i magen i några dagar men absolut ingen smärta i äggstockarna. Kan det vara så att kah inte haft ÄL trots ovitrelle sprutan eller det är omöjligt ?

Jag har inte känt av mina två senaste speciellt mycket, lite öm nertill första dygnet efter jag tagit ovitrelle.. lämnade blodprov förra gången som visade en bra ägglossning. Trots att jag inte hade några speciella symptom :) Minns inte om du ska lämna prov eller inte?
  • becca90
    Mema9 skrev 2018-12-02 10:51:25 följande:

Men ååh!!! Tagit nått nytt idag? :D Så svårt att veta om det är den där jäkla sprutan som spökar, HOPPAS INTE

k

Hoppas verkligen inte det är sprutan!!

Här är från imorse, den längst ner av babyplan:)

Och här är från nyss:

• Mema9
    becca90 skrev 2018-12-02 16:38:13 följande:

k

Hoppas verkligen inte det är sprutan!!

Här är från imorse, den längst ner av babyplan:)

Och här är från nyss:

Har du något cb digitalt hemma?? Imorgon har det väl gått 10 dagar sen ovitrelle? Det ger ju klarast svar :D
  • becca90
    Mema9 skrev 2018-12-02 17:09:40 följande:

Har du något cb digitalt hemma?? Imorgon har det väl gått 10 dagar sen ovitrelle? Det ger ju klarast svar :D

Nej inget digitalt :/ men han imorn har det gått 10 dagar! Känns som det blir svårt för det strecket att försvinna tills imorn :D hoppas!!! I verkligheten är det helt klart pos. Och bilden är ej redigerad..
Svar på tråden Gravid med Letrozol