• Anonym (Ånger)

Vill behålla barnet

Nån som varit privatsurrogat?

Gick med på att bära fram ett barn åt två vänner, men nu när jag är gravid så känner jag bara panik.... Jag vill behålla barnet, jag kommer inte klara av det här....

Snälla hjälp, vad ska jag göra!? Abort? Men det känns bara fel, jag vill ju ha barnet :( har de några rättigheter till barnet? Vågar inte berätta för nån :(

• Svar på tråden Vill behålla barnet
  • Tiina87
    sextiotalist skrev 2018-09-20 21:14:40 följande:

Ja, det tror jag.

Varför tror du det?
  • Anonym (l)
    sextiotalist skrev 2018-09-20 21:14:40 följande:
    Ja, det tror jag.
    Men du har skrivit flera gånger i tråden att paret övertalat TS fastän det alltså bara är något du fått för dig.Förvånad
  • Anonym (menfy)
    Colourfulrainbow skrev 2018-09-20 17:24:46 följande:
    Tänk på dig själv nu. Du har inget som helst skyldighet att bära ett barn åt dina vänner. Du är ingen maskin. Det är din kropp. 
    Då ska man heller inte sluta ett avtal med sina vänner att låta sig befruktas med väninnans ägg och bära HENNES barn i sin kropp. Det är så allvarliga saker det här så att bara sådär gå med på en sån grej utan att någonstans fatta att det kan bli svårt är bara så sjukt. 
  • sextiotalist
    Anonym (l) skrev 2018-09-20 21:44:37 följande:
    Men du har skrivit flera gånger i tråden att paret övertalat TS fastän det alltså bara är något du fått för dig.Förvånad
    Jag tror nästan det, för jag tvivlar på att man "åh jag ställer upp med min livmoder".

• Anonym (X)
    sextiotalist skrev 2018-09-21 08:33:31 följande:
    Jag tror nästan det, för jag tvivlar på att man "åh jag ställer upp med min livmoder".
    Men det är en ren gissning, eller hur?

Jag kan gissa tvärtom. Att TS kände till deras barnlängtan och (i ett svagt ögonblick) gav som förslag att hon kunde ställa upp. För jag ser det inte som sannolikt att man som barnlöst par börjar fråga runt i bekantskapskretsen efter någon som kan tänka sig att bära ens barn.  
  • mamaleona

Ts du har inte sagt huruvida ni fick professionell samtalshjälp innan ni påbörjade detta. Eller tog ni verkligen bara en diskussion tillsammans en kväll o that's it?! Bara undrar hur människor e funtade inför dylika enorma saker. Både abort o att behållabarnet själv låter här som nåt fruktansvärt. I ditt fall tror jag du skulle må bäst (minst dåligt) av att fullfölja er deal. Annars kan det vara oerhört svårt att välmående fortsätta. Din inställning borde ju från början varit att din kropp är till låns o fokus på att få ge bebisen åt dom den hör. Hade ni genomgått proffshjälpskedjan hade dom utvärderat att ni är redo för detta.

• Tiina87

Finns många som skulle göra det.
  • Anonym (menfy)
    Att tro och anta något är inget du kan använda i dina argument. 
  • sextiotalist
    Anonym (menfy) skrev 2018-09-21 10:04:57 följande:
    Att tro och anta något är inget du kan använda i dina argument. 
    Precis som samtliga här, det spekuleras av samtliga.

Men jag är så emot detta sätt att skaffa barn, speciellt under dessa omständigheter. Jag anser att det är paret som vill ha barn som gjort det största övertrampet här.
  • Anonym (Av alla dumma kommentarer...)
    sextiotalist skrev 2018-09-21 10:52:18 följande:
    Precis som samtliga här, det spekuleras av samtliga.

Men jag är så emot detta sätt att skaffa barn, speciellt under dessa omständigheter. Jag anser att det är paret som vill ha barn som gjort det största övertrampet här.
    Jag håller med. Hade de läst på lite innan så hade de insett att man inte bör be en barnlös kvinna att vara surrogat och att det är viktigt med kurators eller psykologkontakt som förberedelse.
    Av TS berättelse får man intrycket att de kollade vad det kostar att göra på klinik, tyckte det var för dyrt och började fråga vänner och bekanta.
Svar på tråden Vill behålla barnet