Anonym (Skogen mogen) skrev 2018-09-19 17:44:10 följande:
Jag beklagar självfallet din situation! Fullkomligt vidrigt. Men en person som aldrig varit gravid och som känner så naturliga känslor som TS gör kan inte hållas ansvarig med uttalanden som *det skulle du ha tänkt på innan*. Hur skulle hon kunna veta innebörden av en graviditet? VEM vet det innan?
Och såklart du som barnlös fortfarande har moderskänslor, du är ju mamma. Men hade du känt exakt samma smärta om det hade varit en surrogat som bärt och fött dina barn istället? Och hade det varit en rimlig begäran att en utomstående skulle behöva gå igenom det för att bistå barnlösa par med barn?
Vad kan man egentligen begära av en utomstående när det gäller den egna barnlängtan?
Men det är ju klart man måste sätta sig in i situationen som blir innan du ens överväger att ställa upp som surrogatmamma. Detta är ju inget man bara ställer upp på! Och vi vet heller inte om TS har vart gravid innan för det framkommer inte!
I Sverige är det inte tillåter med surrogat och därför är det inte något som man bara gör.
Det här är dumt gjort av både TS och föräldrarna.
Om man inte vet vad en graviditet innebär så ställer man inte upp på det! Man behöver inte ha fått barn innan för att veta att det tär på kroppen och känslor kommer och går utan dess like och att man faktist ska lämna bort barnet i fråga. Därav är det en sådan dum situation som både föräldrarna och surrogatmamman suttit sig i. MEN man bestämmer sig bara inte som surrogat att behålla barnet ifråga.
Det här är förmodligen föräldrarnas ända chans till att få ett biologiskt barn och det ska någon beröva dem. Och tydligen så kan ju TS bli gravid så hon har ju möjlighet till fler barn medan föräldrarna inte kan.
Det går ju att jämföra att om du adopterar ett barn så kommer den biologiska mamma och knackar på dörren och bestämmer att hon ångrat sig.
För det första så hade jag ALDRIG bett en närstående om att bära mitt barn men det är ju SJÄLVKALRT att jag hade älskat mina barn lika mycket om någon annan burit dom!
Pappan bär ju aldrig på barnet - älskar ban barnet mindre då menar du?
www.nordicsurrogacy.se/pris-och-kostnad-for-surrogat/
Du kan ju själv läsa om hur många mammor och pappor som inte bär sina barn men som älskar dom villkorslöst ändå.
Nu har jag den oförskämda turen att jag kan bli gravid utan problem - något som EXTREMT många tar för givet ! Men hade jag inte kunnat bli det så hade jag valt surrogat genom en ordentligt uppbyggd laglig organisation där kvinnor ställer upp utan att bli utnyttjade.
Och tack för att du beklagar. Det är rent av en vidrig situation.