Anonym (Skogen mogen) skrev 2018-09-19 17:02:55 följande:
Har du själv fött barn? I annat fall kan du ju vänta med ditt uttalande tills du själv fått uppleva det. Man kan inte kräva av en havande kvinna att inte känna moderskänslor. Det är en hormoniell attack i syfte att skydda det ofödda barnet. Det är att gå helt emot naturens lag att kräva annat av kvinnan.
Och jo, barnet knyter ann till den som bör barnet. Barnet lär sig mammans röst, mammans hjärtslag och knyter anntill den personen. Vetenskapligt så skulle det hör barnet dela fler anknytningarnas med värdmamman än den biologiska. Värt att tänka på. För vem vet vilken anknutningskonflikt det kan innebära för barnet att skiljas från den modeorden lätt känna från magen?
Jag har fött två barn och båda är döda. Så jag har upplevt det ochvet också vad det innebär att vara ofrivilligt barnlös. Så jag har upplevt moderskänslor och jag har fortfarande moderskänslor det kan du he dig FAN på! När jag sitter vid mina barns grav så värker det i hels kroppen och själen! Så jag kan uttala mig jävligt mycket.
Det är därför jag reagerar så starkt för TS vet vad hon gav sig in i. Hon ställde frivilligt upp för sina vänner att föda deras barn - hon ställde upp med att bli befruktad med sin kompis ägg.
Sedan att TS ångrar sig djupt är HEMSKT! Men vad tror du föräldrarna till det blivandde barnet tänker och framför allt känner sig! Dom är ofrivilligt barnlösa sen är det en oerhört dum och tragisk situation där inget blev som dom tänkt sig. Och det är väl fan så jävla klart att barnet knyter an till den som föder men det är fortfarande någon annans barn biologiskt och man bestämmer inte dig för att bara behålla ett annat barn på detta sätt! Hur ska TS kunna förklara detta för barnet om hon behåller det?!