• molly50

Vill behålla barnet

Anonym (Ånger) skrev 2018-09-19 17:43:32 följande:

Är vul obehagligt? Hade hoppats på vanligt ul, men bm sa att jag kommer få vänta närmare två veckor då.

Det är inte obehagligt. Inte värre än att ta cellprov.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Stjäla ett barn) skrev 2018-10-25 18:34:52 följande:
    Ge dom barnen eller pengarna dom lagt ut för att tillverka dom. Du hade inte haft barnen om inte paret betalt förd om.

Du är så oärlig det bara går. Lurar ett par på massor med pengar OCH deras barn. När detta kommer ut så kommer ingen våga köpa något av dig för du för då behåller du både varan och pengarna. Och ingen kommer låta sina barn leka hos er för vem vet vilket barn du snor nästa gång..
    Jag tycker det är fel att påstå att TS har stulit barnen.
    Man kan tycka att man ska tänka efter innan man går med på en sådan sak som att vara surrogatmamma. Men det är nog inte så lätt att veta vad man ger sig in på innan det är ett faktum,
    Det kanske känns ok i planeringsstadiet,men man kan ångra sig!
    Det är inte så "bara" att bära på ett barn i 9 månader och sen bara släppa det ifrån sig. Det borde du också förstå¨om du någon gång har varit gravid.
    Även de föräldrar som försöker få barn via TS borde tänka efter innan.
    Läsa på om saken och förstå att kvinnan kan ångra sig.
    Jag tycker det är fruktansvärt fel att utnyttja någon annans kropp på det sättet de gör,för egen vinnings skull.
    Så jag tycker du ska vara försiktig med att döma TS så hårt om du själv inte har varit i samma situation.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (så det kan bli) skrev 2018-10-28 12:21:55 följande:

Ts , ska du betala tillbaks summan du fick för att vara surrogatmamma?
    Stackars, stackars den biologiska mamman ,som gav dig sina ägg och du blåser henne på fulaste sätt
    Det är  inte dina barn även om du bär dem.

Har du själv varit gravid någon gång?
    Du och några till här verkar tro att det är den enklaste sak i världen att bära ett barn i 9 månader för att sen lämna det ifrån sig som om det vore en sak man lånat av någon.
    Ja,det är kanske naivt att tro att man ska klara av det när man går med på att bära någon annans barn.
    Men det är också naivt av paret att tro att de kan be TS bära deras barn utan att ångra sig.
    Det händer så mycket i kroppen när man blir gravid och man får känslor för det lilla livet man bär inom sig.
    De sätter ju dessutom vänskapen på spel när de ber en vän att göra en sådan sak.
    Jag tycker man ska fråga sig om det är värt det innan man ens kommer på tanken att be en vän ställa upp på det.
    Det finns kvinnor ute i världen (där det dessutom är lagligt) som mer eller mindre livnär sig på att vara surrogatmammor.
    Varför inte ta kontakt med någon av dessa kvinnor?
    Carpe Diem
Svar på tråden Vill behålla barnet