Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Vill behålla barnet

Har man gett sig in i leken får man leken tåla

Ni har en deal, du är gravid men en annan kvinnas embryo. En kvinna som förmodligen längtat länge efter barn och försökt på många sätt. En kvinna med en man som inte har spermier av kvalitet nog för en befruktning. En man som längtar efter föräldrarskap.

Du har ingått en deal med detta par om att bära deras barn. Nu har du fått moderskänslor för detta barn, vilket är helt naturligt. Men i detta läge måste du faktiskt sätta dig över dessa känslor, även om det är svårt. Du kan inte behålla detta barn själv, det tillhör genetiskt och moraliskt någon annan. Och abort, maskerat som missfall, låter ju helt horibelt. Om du känner kärlek och moderskänslor för barnet måste det ju vara bättre att det får leva än dö?    

• Anonym (X)
    sextiotalist skrev 2018-09-21 08:33:31 följande:
    Jag tror nästan det, för jag tvivlar på att man "åh jag ställer upp med min livmoder".
    Men det är en ren gissning, eller hur?

Jag kan gissa tvärtom. Att TS kände till deras barnlängtan och (i ett svagt ögonblick) gav som förslag att hon kunde ställa upp. För jag ser det inte som sannolikt att man som barnlöst par börjar fråga runt i bekantskapskretsen efter någon som kan tänka sig att bära ens barn.  
Svar på tråden Vill behålla barnet