• Nimzay

Vad fick er att bestämma er för vad ni ska rösta på?

Ni som redan förtidsröstat, exakt vad var det som fick er att bestämma er för vad ni skulle rösta på?

Och ni som inte röstat ännu men ändå hunnit bestämma er för hur ni ska rösta sen när ni väl ska rösta, exakt vad var det som fick er att bestämma er för vad ni kommer att rösta på?

• Svar på tråden Vad fick er att bestämma er för vad ni ska rösta på?
  • Anonym (Kd)
    Nimzay skrev 2018-09-08 07:09:11 följande:

Låter ju lovande att du inte verkar planera att rösta på sossarna...!!!

Kan du inte berätta när du röstat vad du till sist bestämde dig för?
  • transparent

V, logon påminde mig om den gamla tv-serien. Coolt.

• Anonym (TheBrain)

1. Kunskapen om hur samhället har utvecklats sedan 70-talet.
    - Utanförskap i alla större och medelstora städer.
    - Ökning av hot och våld inkl. vapen och sprängmedel.
    - Ökande ideologiska klyftor bland medborgare (ej klassrelaterade klyftor)
    - Okunskapen om vilka utländska personer och organisationer som opererar i Sverige.
    - Otrygghet och ökande våldtäkter, gruppvåldtäkter.

2. Förmågan att se hur svenska samhället skulle kunna se ut med rätt styre.
    - Sverige skulle varit ett av värdens absolut rikaste och framgångsrikaste länder.
    - Kriminaliteten skulle varit minimal.
    - Tryggheten skulle varit självklar.
    - Bra och tillgänglig vård för alla.
    - Värdig vård av äldre.
    - Säkra och trygga pensioner med orörd pensionsålder (65 år).

3. Kunskapen att 7 av 8 partier har gång på gång visat att de skadar Sverige när de har makten.

4. Kunskapen att S gör allt för att ta makten och när de har makten så går det hela ut på att tillsätta så många Socialdemokrater på olika stolar som möjligt. För Socialdemokraterna så är rörelsen och LO viktigare än Sverige.

5. Kunskapen att Alliansen (M) främst vill gynna de rika. Jobbskatteavdrag i all ära, men när vårdbiträdet får 1000kr mer i månaden samtidigt som juristen får 5000kr mer i månaden så är det inget annat än att gynna de rika. Detta på bekostnad av att sälja ut statliga tillgångar och försämra i välfärden.

6. Kunskapen att Sverigedemokraterna står för förändring. Kunskapen att bara deras närvaro i Riksdagen förändrar andra partiers politik.

Albert Einstein: "Galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig att annat resultat."

Hur kan man rösta på samma partier om och om igen när de inte kan lösa de problem som vi haft så pass länge i samhället? Både väljarna och politikerna är galna i detta fall då politikerna använder samma lösningar på problemen gång på gång utan resultat och väljarna som gång på gång röstar in samma politiker.

Nya medel behövs i städskåpet om man inte kan få bort fläckar på bordet med de medel man redan prövat. Skulle det nya medlet inte fungera så får vi helt enkelt hitta ett annat. Det finns aldrig en anledning att köpa in ett medel som tidigare visat sig inte fungera på fläckarna. Det är ren logik.

Ge Sverigedemokraterna en chans, fungerar det inte så testar ni Direktdemokraterna nästa gång. Vi lever i en demokrati, att bara välja mellan S och M regering är att begränsa sin rösträtt till förändring.

Anledningen till att man vill demonisera Sverigedemokraterna är inte för att de tycker SD är onda, det är för att de bryter maktbalansen. Helt plötsligt finns ett alternativ C för väljarna. Kan de inte bekämpa alt. C nu så kanske väljarna om några år väljer in alt. D och E och om ytterligare några år kanske S och M helt enkelt tynar bort. Det är deras skräck, att förlora Blockpolitiken.

Byt ut det som inte fungerar, rösta på nått nytt som du tror kan bli något som fungerar. SD är för mig en självklarhet i år och nästa år blir det antingen SD eller Direktdemokraterna beroende på hur saker och ting utvecklas. 

Gå och rösta, utnyttja er demokratiska rösträtt till fullo.
    Rösta för förändring och för vår framtid.

• Anonym (TheBrain)
    Nimzay skrev 2018-09-08 07:00:05 följande:
    Okej, intressanta tankar. Delvis liknande tankar som jag har. Men samtidigt vill jag ju typ att SD ska få så mycket röster som möjligt.
    Förstår hur ni tänker, men det är fel.
    Det som är absolut viktigast är:
    1. Att SD blir största parti.
    2. Alliansen blir något mindre än de RödGröna.

Varför?
    Då vill S bilda regering och kommer inte stödja en Alliansregering.
    Alliansen har sagt att de ska ta bilda regering oavsett de blir största blocket eller inte.
    SD har då en väldigt stark position.

Värsta alternativet:
    Alliansen blir största regeringsalternativet och S stödjer dem.
    SD står utanför och ser på i 4 år.
  • Anonym (Jopp)

Jag vill ha medborgarlön så min riksdagsröst lade jag på Enhet.

• Anonym (Snabela)

Blir förvånad att du Ts verkar så osäker. Du som har haft så vettiga saker att säga och verkat så klok förut. Vad får dig att tvivla på dig? Har du låtit mobbarna komma dig inpå skinnet? Det låter som att du vet vad du vill men att du kämpar med rädsla och tankar om skam eller skuldkänslor.

För min del har valet varit lätt iallafall då jag vill leva i ett tryggt Sverige och värnar om rättigheter för kvinnor samt värnar om sjuka, gamla, pensionärer. Vill ha en politik som är bra för svenskar, invandrare, flyktingar. En politik som gör att kriminaliteten minskar och skolresultat ökar. En politik som ger alla människor en chans utan att de ska hamna i utanförskap. Värnar extremt mycket om välfärden. Alltid varit vänster i hjärtat men då vänster inte har empati eller sympati för svenskar och invandrare i Sverige längre, utan endast har sympati för nyinkomna och lägger alla pengar där - med följden att cancerpatienter dör i vårdköer, gamla svälter på boenden samt tjejer får utstå taharrush - då kan jag inte sympatisera med vänstern längre. Jag är inte trygg som kvinna när jag går ut. Utanför mig har det varit två våldtäkter varav ena var extremt brutal och en rikstäckande nyhet. Dessutom har det varit ofredanden på badet och massvis med grova rån. Jag är inte trygg längre. Vill ha tillbaka det Sverige jag växte upp i (men det är troligtvis försent men jag kommer aldrig ge upp).

Alla partier förutom Sd som gick med i DÖ har för evigt svikit alla oss i Sverige. Jag kommer aldrig nånsin rösta på något av de partierna igen och det sveket kommer jag aldrig förlåta. Det lovade jag mig förut och har hållt i det sen dess.

• Anonym (mor)
    Nimzay skrev 2018-09-07 14:10:59 följande:

Ni som redan förtidsröstat, exakt vad var det som fick er att bestämma er för vad ni skulle rösta på?

Och ni som inte röstat ännu men ändå hunnit bestämma er för hur ni ska rösta sen när ni väl ska rösta, exakt vad var det som fick er att bestämma er för vad ni kommer att rösta på?

Jag röstar SD som jag gjort de senaste valen. När dagen för förtidsröstning var inne så stod jag utanför biblioteket 09.58, de öppnade 10.00 och 10.02 la jag mina SD-sedlar i kuverten. Om jag skulle haft tanken att rösta på ngt av de andra partierna så tror jag att jag skulle struntat i att rösta. De tycker likadant allihop.
  • Gaggas mikropenis

Högre bidrag vill jag ha

• Anonym (mor)
    Gaggas mikropenis skrev 2018-09-08 20:15:56 följande:

Högre bidrag vill jag ha

Och då röstar du på Löööfven förstås?
  • Gaggas mikropenis
    Anonym (mor) skrev 2018-09-08 20:22:35 följande:
    Och då röstar du på Löööfven förstås?
    Nä, Sjöööööööööööööööstedt ska det vara. Jag vill att staten ska ta grannens företag, ty jag är avundsjuk på alla pengar hon tjänar.
Svar på tråden Vad fick er att bestämma er för vad ni ska rösta på?