• Nimzay

Vad fick er att bestämma er för vad ni ska rösta på?

Ni som redan förtidsröstat, exakt vad var det som fick er att bestämma er för vad ni skulle rösta på?

Och ni som inte röstat ännu men ändå hunnit bestämma er för hur ni ska rösta sen när ni väl ska rösta, exakt vad var det som fick er att bestämma er för vad ni kommer att rösta på?

• Svar på tråden Vad fick er att bestämma er för vad ni ska rösta på?
  • Nimzay
    Mongoliet skrev 2018-09-07 18:46:59 följande:

Empati har alltid varit viktigt för mig så jag röstade på Vänsterpartiet

Ja, empati är ju egentligen någonting oerhört viktigt för mig med (på mitt sätt då alltså, och utifrån den världsbild jag har...), är väl just därför det känns så svårt att veta vad man ska rösta på, helt enkelt därför det känns som att det blir fel hur jag än röstar typ, känns liksom som att jag är oempatisk mot någon oavsett, dvs vad jag än röstar på.
  • Anonym (V)

Deras syn på muslimer och att de inte uttalar sig islamofobiskt/rasistiskt. Så då vara valet lätt, blev vänsterpartiet pga att Jonas inte uttalat sig varken rasistiskt eller islamofobiskt.

Gillar givetvis andra frågor också inom partiet och tycker Jonas är väldigt vettig i debatter.

Men annars "tillhör" jag inget specifikt parti utan jag gillar lite olika, är t.ex mer höger när det gäller familje/jämställdhets och skolpolitik men mer vänster när det gäller skattefrågor, välfärd, flyktingar osv.

• Nimzay
    Mongoliet skrev 2018-09-07 19:28:32 följande:
    Din mamma har uppfostrat dig dåligt läser jag men jag tycker inte illa om vare sig dig eller henne. Hoppas att nästa generation i din släkt får det bättre och de får ni nog inte med nassar vid makten.
    Så alla som inte är vänster är alltså "nassar" enligt dig?? Hmm, verkligen intressant synsätt...
  • Mongoliet
    Nimzay skrev 2018-09-07 19:49:58 följande:

Ja, empati är ju egentligen någonting oerhört viktigt för mig med (på mitt sätt då alltså, och utifrån den världsbild jag har...), är väl just därför det känns så svårt att veta vad man ska rösta på, helt enkelt därför det känns som att det blir fel hur jag än röstar typ, känns liksom som att jag är oempatisk mot någon oavsett, dvs vad jag än röstar på.

Hur långt sträcker sig din empati? Den dagen SD säger: Vi tänker ge 5 % av BNP till bistånd men vi stänger Sveriges gränser. När den dagen blir verklighet så kan jag överväga att tänka: Ja de är nazister men ändå lite empatiska på sitt sätt så de får min röst.
  • mr shit
    Nimzay skrev 2018-09-07 19:49:58 följande:
    Jag har empati med den som jobbar. Den som t.ex sliter på helgerna för att hålla sitt hus i fint skick får till slut ett hus som är värt väldigt mycket. Är det orättvist mot den ligger och latar sig, vars hus värde ligger miljoner efter?

Detsamma gäller i arbetslivet. Det är inte orättvist att den som utbildar sig och stretar på år efter år till slut får ihop en påse pengar.

Att bestraffa de som arbetar hårt med skyhöga skatter, det är orättvist.

• Anonym (Solidaritet)
    Mongoliet skrev 2018-09-07 19:28:32 följande:

Din mamma har uppfostrat dig dåligt läser jag men jag tycker inte illa om vare sig dig eller henne. Hoppas att nästa generation i din släkt får det bättre och de får ni nog inte med nassar vid makten.

Vad vet du om det? Hur vet du hur hon har uppfostrat mig? Så du menar att hon inte stt i fängelse pga fel åsikter? Nä det var bara därför polacker flydde i början v 80-talet. Men självklart de ljög så de fick asyl. De hAde det ju jättebra i polen. Haha vilket skämt. Ni r fortfarande likadana. Bränner valstugor och ert ungdomsparti uppmanar till att förstöra för andra partier. Inte ens sd bränner valstugor.

Vad har detta med nassar att göra? Jag röstar varken på sd, afs eller nmr. Eller du kanske menar politikerna i polen? Jag har inte jättebra koll på det men ni är ju de goda rasisterna??? Ni har öppet varit rasistiska mot polacker, ryssar judar etc.sedan 80 talet. Men det är ju klart ni är ju de goda så ni får vara rasister... var det inte nån av er som la upp p Fb en bild p massa firande polacker i Warszawa och sa att det var naxistisk demonstration. Men det var polens nationaldagsfirande men det r radistiskt att fira sin nationaldag.

Nu lägger jag ner det här och låter dig tro att ni är de goda (rasisterna)
  • Nimzay
    mr shit skrev 2018-09-07 20:01:19 följande:
    Jag har empati med den som jobbar. Den som t.ex sliter på helgerna för att hålla sitt hus i fint skick får till slut ett hus som är värt väldigt mycket. Är det orättvist mot den ligger och latar sig, vars hus värde ligger miljoner efter?

Detsamma gäller i arbetslivet. Det är inte orättvist att den som utbildar sig och stretar på år efter år till slut får ihop en påse pengar.

Att bestraffa de som arbetar hårt med skyhöga skatter, det är orättvist.
    Så kan man exempelvis se det ja, behöver ju absolut inte vara de med vänstervärderingar som är de mest empatiska alla gånger.
  • Nimzay
    Anonym (Solidaritet) skrev 2018-09-07 20:24:40 följande:
    Vänstermänniskor kan vara väldigt övertygade om att det är de som är de goda, de känner liksom någon slags självinbillad godhet verkar det som...
  • Mongoliet
    Anonym (Solidaritet) skrev 2018-09-07 20:24:40 följande:

Vad vet du om det? Hur vet du hur hon har uppfostrat mig? Så du menar att hon inte stt i fängelse pga fel åsikter? Nä det var bara därför polacker flydde i början v 80-talet. Men självklart de ljög så de fick asyl. De hAde det ju jättebra i polen. Haha vilket skämt. Ni r fortfarande likadana. Bränner valstugor och ert ungdomsparti uppmanar till att förstöra för andra partier. Inte ens sd bränner valstugor.

Vad har detta med nassar att göra? Jag röstar varken på sd, afs eller nmr. Eller du kanske menar politikerna i polen? Jag har inte jättebra koll på det men ni är ju de goda rasisterna??? Ni har öppet varit rasistiska mot polacker, ryssar judar etc.sedan 80 talet. Men det är ju klart ni är ju de goda så ni får vara rasister... var det inte nån av er som la upp p Fb en bild p massa firande polacker i Warszawa och sa att det var naxistisk demonstration. Men det var polens nationaldagsfirande men det r radistiskt att fira sin nationaldag.

Nä SD bränner inte valstugor men flyktingboende. Mest empatiskt är?
  • Anonym (Solidaritet)
    Mongoliet skrev 2018-09-07 20:55:11 följande:

Nä SD bränner inte valstugor men flyktingboende. Mest empatiskt är?

Nej partiet sd uppmanar inte folk att bränna flyktingboenden. Men vänsterpartiets ungdomsparti uppmanar folk att bränna valstugor och förstör andras fl. ser inte du skillnaden? Sd tar avstånd från det Hr. Vänsterpartiet gör inte det. Det finns idioter inom alla partier, bara för att det finns idioter som bränner flyktingboenden så står inte sd bakom det här. Fast det här är eg irrelevant eftersom jag röstar inte sd.
Svar på tråden Vad fick er att bestämma er för vad ni ska rösta på?