• Nimzay

Vad fick er att bestämma er för vad ni ska rösta på?

Ni som redan förtidsröstat, exakt vad var det som fick er att bestämma er för vad ni skulle rösta på?

Och ni som inte röstat ännu men ändå hunnit bestämma er för hur ni ska rösta sen när ni väl ska rösta, exakt vad var det som fick er att bestämma er för vad ni kommer att rösta på?

• Svar på tråden Vad fick er att bestämma er för vad ni ska rösta på?
  • Anonym (S)
    Anonym (mor) skrev 2018-09-08 22:45:28 följande:

Ville inte veta men det räcker ju att lill-flickan dog. Folket på torget sjöng och kramades och "vägrade låta hatet vinna" medan en liten flicka låg söndersliten..........

apan123 skrev 2018-09-08 22:41:52 följande:

Jag är inte anhörig, men jag bor granne med Ebbas kusin (11åringen som dog) så jag vet ett och annat, tex skicket som dom hittade hennes kropp i. Söndersliten från midjan med bägge benen av. Vidrigaste jag hört i mitt liv.

Men sådant pratar inte media om.

Nja, ebbas kropp var inte söndersliten. Folk verkar fortf tro att det var ebba som låg i delar men så är det inte.
  • Anonym (Enkla jobb)
    Anonym (TheBrain) skrev 2018-09-08 23:12:13 följande:

Socialdemokraterna och Moderaterna ställer invandrare före våra äldre, våra barns skola och vår sjukvård.

En pensionär som jobbat hela sitt liv ska dö i en nerpissad säng i sin ensamhet, bara vi kan ta emot en invandrare till.

Sådan opatriotiskt mentalitet är det värsta jag vet.

De som levt och kämpat i Sverige ska få ett värdigt slut.

SD2018

Vilka är det som tar se enkla jobben, minsann får hjälp av hemtjänst två gånger om dagen. De flesta som kommer är invandrare som inte bott länge i Sverige. Vem ska göra sådana jobb om du kastar ut alla invandrare. Svårt att få personal till sådana jobb idag.

Tänk lite längre än på ett populistpartiet som har rötter i partier som inte vill ha demokrati. Nazistpartiet i Tyskland bildade minoritetsregering och sedan fanns det inga val längre.
  • Pentra

Jag är trött på att val efter val manas att rösta på partier som skall bestämma åt oss, och över våra huvuden, så jag kommer att rösta på ett av de partier som vill ha direktdemokrati. Direktdemokrati är den enda vägen till verklig demokrati, eftersom det är då som folket och den enskilda människan ges möjlighet att bestämma över, och forma, det samhälle och den värld man bor och lever i. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (TheBrain)

Detta och att Socialdemokraterna efter många om och men sparkade honom snett uppåt.

• Anonym (Enkla jobb)
    Pentra skrev 2018-09-09 07:00:23 följande:

Jag är trött på att val efter val manas att rösta på partier som skall bestämma åt oss, och över våra huvuden, så jag kommer att rösta på ett av de partier som vill ha direktdemokrati. Direktdemokrati är den enda vägen till verklig demokrati, eftersom det är då som folket och den enskilda människan ges möjlighet att bestämma över, och forma, det samhälle och den värld man bor och lever i. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Så du tycker att alla frågor ska avföras i folkomröstningar. I bästa fall är politikerna pålästa i olika frågor men att alla medborgare skulle vara det ifragsätter jag starkt. Indirekt demokrati fungerar bra för mig. Den enskilda människan har rösträtt och kan välja att själv vara aktiv eller passiv inom politiken.
  • Anonym (B)
    Anonym (TheBrain) skrev 2018-09-08 23:12:13 följande:

Socialdemokraterna och Moderaterna ställer invandrare före våra äldre, våra barns skola och vår sjukvård.

En pensionär som jobbat hela sitt liv ska dö i en nerpissad säng i sin ensamhet, bara vi kan ta emot en invandrare till.

Sådan opatriotiskt mentalitet är det värsta jag vet.

De som levt och kämpat i Sverige ska få ett värdigt slut.

SD2018

Man ställer inte folk mot varandra , invandrare behöver också skolor , sjukvård , äldrevård.

Socialdemokraterna och Moderaterna förstör för alla som bor i Sverige , oavsett ursprung.
  • Snabella

Jag har verkligen försökt tänka när det avgörande steget kom men jag tror det inte var en grej utan att det byggdes upp över tid.

I förra valet 2014 röstade jag SD (riksdagen), V, och S. Ja en konstig blandning men det beskriver väldigt bra hur jag kände då.

Det var alltså innan den stora flyktingvågen. Det som fick mig att bli SD (afs? Inte helt bestämt), SD, SD detta år måste vara flyktingvågen. Alltså. Jag kände redan innan att Sverige var påväg åt helt fel håll. Jag hade faktiskt aldrig i min vildaste fantasi trott att det som hände 2015 skulle hända. Minns när det var en gala på tv där kändisar gått ihop på refugees-welcome tema. Det var överallt, i varenda tidning, varje kanal. Överallt.

Det blir så himla konstigt för mig att Ulf Kristersson eller andra politiker står idag och säger att de inte visste och att ingen kunde ana vad som skulle hända. Medan jag alltså satt där och det på riktigt vände sig i magen på mig. Hur kan något som var så tydligt för mig, som kändes in i varenda kroppsben, gå politikerna helt förbi? Hur?

Sen alla efterföljande artiklar med alla "barn" som kommit hit och det satt män med skäggstubb som höll med nallar i artikel efter arikel. Detta låter ju som något rasistiskt att säga men det var verkligen så verkligheten såg ut. Sen alla reportage om asylbränder och barn som flytit i land som sen visade sig vara uppförstorat av medier och fake. DE har förstört Sverige tillsammans.

Därför har jag sen dess inte öppnat aftonbladet, expressen, DN eller liknande tidningar. Inte för att jag "hatar etablissemanget" och har konspirationsteorier, utan för att jag personligen insåg att de hade en stor del i att förstöra Sverige. Det fanns inget samvete eller ens försök att utöva journalistik med källkritik för dem utan allting handlade om agendastyrd journalistik med syfte att övertyga konsumenten om deras världsbild som innebar öppna gränser och att alla skulle in.

Under den perioden satt jag också här på familjeliv och pratade om detta och det fanns ett fåtal som höll med men fick höra vilken hemsk fullblodsnazist jag var för att jag ville stänga gränserna eller åtminstone ha kontroll vid gränserna. Det var extremt rasistiskt då att tycka så. Många glömmer den mobbning och åsiktsförtryck som många med mig behövt, och fortfarande lever i. Idag är det mer okej att prata om migrationen som ett problem men det var inte länge sen det var strängt förbjudet.

Rapporteringen kring valet i USA och Trump var ännu en uppvisning på bland annat Svt:s beroende och partiska journalistik, det gällde även samma tidningar som ovan som tydligt valde sida, jag tror det blev sista spiken i kistan för mig. Jag satt och kollade på Svt:s sändning på natten när det stod klart att Trump vunnit och fick bevittna denna begravningstämning i studion. Reportrarna var påväg att börja gråta, de kunde knappt få fram ord. Minns att jag höll på att gå i bitar av den rapporteringen jag bevittnade. Men jag var inte den enda utan detta finns sparat på Youtube och blivit klassiskt.

Jag såg även när det var dags för Trumps installation på Svt. Såg Live när Peter Rawet gick runt bland Trump-supportrar och försökte "trump-shamea" dem i direktsändning. Det var riktigt pinsamt. Detta blev också ett klassiskt klipp på Youtube och Peter Rawet blev dessutom fälld i granskningsnämnden.

Det här var nog det tillsammans som gjorde att jag bestämde mig för SD (afs?), SD, SD till slut i detta val (ska gå och rösta lite senare). Varför jag röstade SD till riksdagen redan i valet 2014 berodde mest på att jag är uppvuxen i en sk. "No-go zone" och jag hade önskat en debatt om problemen redan i valet 2010 och 2006. Eftersom jag såg min förort och problemen bara bli värre och värre på nära håll. Så när alla partier valet 2014 stod och blundade för alla problem så röstade jag SD i ren protest till riksdagen.

Idag röstar jag på SD för att jag vet att de är de enda som kan rädda Sverige.

Jag bestämde mig väldigt tidigt jämfört med andra att rösta på SD (men sent jämfört med endel också) så finns ju en massa helt sjuka grejer som hänt efter år 2015 fram till 2018 men eftersom jag redan bestämt mig innan det så behöver jag inte gå in på det, utan har meochst suttit och kollat på med vetskapen om att det blir SD nästa val.

Mitt tips till dig om du är osäker är att tänka tillbaka de senaste åren hur du känt dig. Vad som påverkat dig mest. Tänk tillbaka på allting och hur exempelvis medier, politiker, journalister, andra privatpersoner m.m. fått dig att känna. Känner du att du haft rätt att uttrycka dig? Rätt till en åsikt? Rätt till att vara den du är?

En stor anledning till att det alltså blivit SD för mig är för att jag helt enkelt inte tänker ha folk som ska säga åt mig vad jag ska tycka och tänka. Det finns nog inget värre än det. Än idag vågar jag inte skylta öppet med vad jag röstsr eftersom jag är rädd för hur det påverkar mig på arbetsmarknaden, bland kompisar, är rädd för att bli oprovocerat misshandlad på gatan. Det är ju den verkligheten vi lever i. Det gör att en röst på SD känns ännu viktigare för mig detta val. För att stå upp för demokratin och allas rätt att tycka vad de vill.

• Anonym (Exaaakt!)

Det var när jag var på torgmöte och insåg att det här partiet är det enda parti som inte viker ner sig. Hade sedan tidigare läst partiprogrammet och ropat "halleluja" på nästan varenda punkt.

• Hejkatt

Jag röstar med stolthet på SD idag för det är det enda partiet som verkligen visat att dom kämpar för en förändring på riktigt och inte smörat och fejkat till sig väljare. Jimmie är ärlig rakt igenom utan en massa skitsnack och vågar stå för sina åsikter. Så som de andra partierna fryser ut SD är avskyvärt att se så min röst går utan tvekan till SD idag. Dags för en ny regering med nytt styre , hittils har bara varit S och M och dom har spelat sina kort.

• Snabella

*eftersom jag redan bestämt mig innan det så behöver jag inte gå in på det, utan har MEST suttit och kollat på med vetskapen om att det blir SD nästa val.

Hittade ett stavfel ovan.

Kan även tillägga att jag funderar på afs till riksdagen pga att jag tycker att SD blivit slappare i frågan gällande migrationen. De har anpassat sig mycket efter åsiktskorridoren och de vill väl t.o.m höja kvotflyktingar? Själv tycker jag, som Ken Ring uttryckte det för många år sen, att vi inte ska ta in fler utan ska fokusera på att hjälpa de som redan finns här. Vi har tagit in för många och skulle fokusera på återvandring. Men idag är "återvandring" dåtidens nazist/rasistfråga som man inte får uttrycka sig om utan att bli tagen för det. Just därför lutar jag mot afs då jag inte håller med om det och som sagt inte vill bli nertystad och få en stämpel på mig när det dessutom är viktiga frågor. Vore bra om afs fick tillräckligt med röster så att de kan exempelvis få röstsedlar finansierade av staten. Däremot blir det nog så att rösten faller på SD i slutändan då Jimmie gjort ett sånt ofantligt bra jobb för Sverige och det är delvis mitt sätt att tacka honom.

Men ja, har ännu inte bestämt mig helt heller.

Svar på tråden Vad fick er att bestämma er för vad ni ska rösta på?