Anonym (sigh) skrev 2018-09-07 15:29:48 följande:
Jag tror på högervärderingar, sett alldeles för mycket skit komma från vänstern, Centerpartiet har utvecklats till ett minisocialdemokraterna, Liberalerna har för många saker jag inte håller med om och en usel skolpolitik, Krisdemokraterna är identitetslösa och jag vågar inte lita på Moderaterna.
Alla lögner som sprids om SD, att media bestämt sig för att nästan enbart gå efter och granska SD, övriga partiers barnsliga hantering och berörningsskräck av SD, fortsatta toleransen mot intolerans, det okritiskt politiskt korrekta, det fortsatta vägran att erkänna många problem m.m har lett mig till att välja SD. Jag röstade på SD förra valet men ville verkligen rösta på Moderaterna i år. Men till slut kände jag bara att jag inte kunde lita på Moderaterna och folk betedde sig alldeles för omoget och onyanserat gällande SD. Så då får jag hjälpa SD växa lite till och hoppas att partierna mognar till nästa val.
Hade bara Moderaterna slutat falla för sossarnas berörningsskräck gällande SD och gått ut och sagt att dom tänker samarbeta/ta stöd av SD skulle dom få min röst.
Alla förhoppningar jag hade gällande att rösta på SD förra valet slog in. Det blev mer accepterat, häxjakten minskade, folk började samarbeta, folk öppnade ögonen mer för problemen, andra partier började härma deras politik. Jag röstade inte, och kommer inte rösta på, SD för att jag vill att dom ska vinna och styra Sverige. Inte ännu iallafall. Dom behöver också lära sig, utvecklas och mogna först.
Anledningen till att jag först ens kom in på SD var samma som sossen i första inlägget. Medias hatdrev, överdrivna jämförelser till Hitler och nazister, lögner som spreds, oviljan att samarbeta eller ens prata m.m fick mig att undersöka själv vad dom stod för och vad som faktiskt var sant.
Precis så.