• Nimzay

Vad fick er att bestämma er för vad ni ska rösta på?

Ni som redan förtidsröstat, exakt vad var det som fick er att bestämma er för vad ni skulle rösta på?

Och ni som inte röstat ännu men ändå hunnit bestämma er för hur ni ska rösta sen när ni väl ska rösta, exakt vad var det som fick er att bestämma er för vad ni kommer att rösta på?

• Svar på tråden Vad fick er att bestämma er för vad ni ska rösta på?
  • Gaggas pappskalle
    Anonym (Aldrig mer) skrev 2018-09-07 23:46:15 följande:

Mina föräldrar levde på ~ 7600kr när hyra mat var betald återstod ca 300kr.

Nu står det en idiot vid en korvkiosk och önskar att alla borde kunna leva på sin pension!

Sossarna har haft 60 år på sej och resultatet ser vi ju.

Finns bara ett för att visa mitt missnöje

Mona Sahlin, mp bottenfärg från Norge, eldar olja isf landström.

Alla skor sej o skiter fullständigt i oss dödliga jobbare!

Sosseriet är till för lata bidragslyftare.
  • Anonym (Aldrig mer)

-ja erkänner lätt att regeringen Reinfeldt skötte sin uppgift med bravur. En som förstod att gapa o leva rövare var inget för han som vissa sossar gjort i generationer. Skicklig i det mesta, lugn och med smarta medarbetare inklusive finansminister,  tills Fredrik föll för den stora importen av människor o bad oss öppna våra hjärtan -då föll han!
    Anders Borg drack ur stora hornet och visade kuken offentligt o blev 3 år...
    Om dessa herrar förstått svensken att visst hjälp folk men kanske inte hela världen o särskilt inte alla lycksökare så tror jag personligen att vi hade haft en stabil o bra regering.
    Så länge ingen lyckats med att ta bort all små mördare o fixa alla ytterområden förblir vi ett slags vaccum.  En av mördarna från pizzabaren i Gtb är nu släppt efter knappa 3 år?  Är det okey? Lås in dessa tills den dag man bekämpat att gängen. Vem får ångest av de sitter inlåsta? 

• Nimzay
    Mongoliet skrev 2018-09-07 19:54:58 följande:
    Hur långt sträcker sig din empati? Den dagen SD säger: Vi tänker ge 5 % av BNP till bistånd men vi stänger Sveriges gränser. När den dagen blir verklighet så kan jag överväga att tänka: Ja de är nazister men ändå lite empatiska på sitt sätt så de får min röst.
    Min empati sträcker nog sig längre än hos i princip alla partierna skulle jag väl tro. Är väl lite därför det är så svårt för mig att bestämma mig, dvs för att inget parti är tillräckligt bra för mig typ. =)))
  • Nimzay
    fjanten skrev 2018-09-07 22:04:02 följande:

Prio 1: att få en alliansregering

Chansen för det minskar om KD inte kommer över 4-procentspärren. Röstar därför på KD.

Okej, intressanta tankar. Delvis liknande tankar som jag har. Men samtidigt vill jag ju typ att SD ska få så mycket röster som möjligt.
  • Nimzay
    Anonym (Treresorvärre) skrev 2018-09-07 22:49:08 följande:

Var aldrig någon tvekan, Röstade SD, likt förra och förrförra valet.

Okej, vill du motivera varför? ;)
  • Nimzay
    Anonym (Tjej) skrev 2018-09-07 22:58:42 följande:

Hur jag har blivit behandlad av viss typ av människor.Resten får ni gissa!

Intressant...
  • Nimzay
    Anonym (xx) skrev 2018-09-07 22:51:22 följande:
    Jag skiter väl i vad din mamma och du har upplevt.
    Jag tror inte jag är god alls. Men jag vet att jag inte är blåst naiv människa som går på allt som andra säger bara för att dom sa det. 
    Jag är lite för gammal, lite för luttrad och fan så mycket för cynisk för det. 
    Du får rösta på vad fan du vill, men tro aldrig att något är sant som sd säger.'Klart som korvspad att dom ligger bakom bränderna på flyktinganläggningarna.
    Du kan inte vara allvarlig om du hävdar något annat. 
    Men oj, om du nu är så nonchalant och skiter så pass fullständigt i vad människor har upplevt, borde ju iaf en sak - nämligen det här med invandring och flyktingmottagande, vara en VÄLDIGT ENKEL fråga för dig - för det borde ju i så fall bara vara till att skicka hem alla människor till deras hemländer liksom, och helt enkelt skita i vad de säger sig ha upplevt där och vad de kan tänkas råka ut för om/när de återvänder...(!!!!!!!!)
  • Nimzay
    Anonym (Aldrig mer) skrev 2018-09-07 23:46:15 följande:

Mina föräldrar levde på ~ 7600kr när hyra mat var betald återstod ca 300kr.

Nu står det en idiot vid en korvkiosk och önskar att alla borde kunna leva på sin pension!

Sossarna har haft 60 år på sej och resultatet ser vi ju.

Finns bara ett för att visa mitt missnöje

Mona Sahlin, mp bottenfärg från Norge, eldar olja isf landström.

Alla skor sej o skiter fullständigt i oss dödliga jobbare!

Låter ju lovande att du inte verkar planera att rösta på sossarna...!!!SoligHjärta
  • Anonym (Fåtölj)

Om SD (1) hade placerat sig i mitten-vänster där de hör hemma i många frågor, (2) inte hade haft en grumlig bakgrund - och (3) hade varit fyllt av obehagliga jubelidioter som företrädare på lägre nivå än partiledningen; hade jag nog kunnat rösta på dem. 

Det är dock fortfarande otänkbart att göra det på grund av ovan. Särskilt (3) utesluter en röst.

Jag kommer inte att rösta i riksdagsvalet i år -för första gången sedan förra årtusendet!

• Anonym (Treresorvärre)
    Nimzay skrev 2018-09-08 07:01:30 följande:
    Okej, vill du motivera varför? ;)
    Jag tycker att Åkesson är väldigt förtroendeingivande, sen tycker jag att partiet tar upp frågor som jag tycker är viktiga, exempelvis trygghet och den nuvarande invandring och integrationen som inte känns så fungerande.

Finns såklart en del saker jag tycker mindre om med partiet, men jag upplever att de gör så gott de kan för att rensa ut rötäggen, är ju inte konstigt om det dras dit en del skumma människor när man är det enda invandringskritiska partiet som är stort.
Svar på tråden Vad fick er att bestämma er för vad ni ska rösta på?