Snabella skrev 2018-09-09 15:11:51 följande:
Precis, du är "rädd" för. Skillnaden här är att det du beskriver bygger på en rädsla snarare än en sanning. Din rädsla bygger inte på något konkret utan det är snarare en konspirationsteori om vad som "kanske skulle kunna" hända om SD tog makten som inte bygger på fakta utan känslor av rädsla. Vem som helst idag kan gå ut med att de röstar på S, Mp, L, C m.m. utan att bli utsatta för våld, riskera uthängning, uteslutning eller att bli av med jobbet.
För de som röstar SD så ser verkligheten ut på ett annat sätt. Det är inte någon konspiration utan det är våldsamheter mot SD:anhängare både i valstugor, torgmöten m.m. Folk blir uteslutna från fack och blir av med positioner för att de är medlemmar eller aktiva i SD. Exakt allt det här är ett hot mot demokratin eftersom det förhindrar yttrandefriheten. Nu ser man att det som hänt (och fortfarande händer) SD istället händer med afs. De är "nazister och rasister som vill ha en förintelse2.0" enligt vissa. Igen försöker folk tysta sina motståndare. Det handlar inte ens om rasism utan det handlar om att ha rätt att tycka annorlunda. Alla vill inte att Sverige ska ta in hur mycket som helst eller att svensk kultur ska vattnas ur. Återvandring till exempel är ju det som behövs enligt mig eftersom Sverige tagit in väldigt mycket ekonomiska migranter utan asylrätt. Oavsett tycker jag Sverige kan sända tillbaka många fler än så till första asylland eftersom det är direktiven i Dublinförordningen. Vi har tagit in många speciellt senaste åren som inte ens skulle varit här! Det här är kontroversiellt (av någon konstig anledning enligt mig) att säga idag och jag har fått inlägg borttagna på t ex Familjeliv där jag endast sagt något om återvandring. Det är tydligen för magstarkt för vissa.
Jag låter alla tycka som de vill även de som vill ha helt öppna gränser även om jag själv inte tycker som de personerna. Det är så en demokrati med yttrandefrihet funkar att alla får komma till tals oavsett om det finns olika åsikter i frågan. Men i Sverige idag får jag inte tycka vissa saker om de inte är tillräckligt politiskt korrekt. Det är inte en "rädsla" jag har utan det bygger på fakta. Jag funderade på att gå och se Jimmie under gårdagen men det som hindrade mig var att jag inte ville hamna mitt i ett upplopp med en massa motdemonstanter som tar till våld, precis som visats på nyheterna. DET, är på riktigt en inskränkning i min yttrandefrihet. Polisen klarar inte av att skydda mig och andra. Sen har jag tänkt att jag ibland ska gå med en SD-knapp på jackan eller liknande men då jag bland annat bor i ett område som är väldigt PK så vet jag att jag skulle få utstå både fysiskt och psykiskt våld. Och det är inget jag vill vara med om i min vardag!
"Stackars dig då som inte får gå med en SD-knapp på väskan" brukar gensvaret vara. Men ja det är faktiskt inte okej att riskera fysisk eller psykiskt våld bara för jag har en annan åsikt som någon inte tycker om. Det är ett stort och allvarligt problem som många gånger viftats bort för ofta.
Att gå med en SD-tröja eller liknande i min hemkommun där jag växte upp skulle vara rena självmordet. Och det är inte en rädsla utan sådant som det rapporteras om hela tiden, inte minst senaste veckorna.
Svt tog t.o.m avstånd från SD mitt på bästa sändningstid i sista avgörande debatten. Jimmie som är partiledare för ett av Sveriges största partier ska till och med tystas ner. Av statlig television! DET, är ett hot mot demokratin.
Du överdriver.
Men helt säkert är att SVT inte tog avstånd mot SD eller ens Jimmie Åkesson. SVT tog avstånd mot ett generaliserande uttalande som SDs partiledare gjorde ang invandrare.
Så kasta offerkoftan.
SVT var enligt lag skyldiga att göra denna kommentar då det var ett uttalande som stod i tid med radio och tv-lagen.
Att vi har yttrandefrihet innebär inte att vi får säga vad som helst och hur som helst. Det finns fortfarande lagar som vi alla måste följa.
Det är möjligt att Åkessons uttalande anmäls, men jag tror inte att det bröt mot lagen om hets mot folkgrupp, bara att det bröt mot radio och tv-lagens paragraf om demokrati.
Så fort ett enskild uttalande eller agerande från SD kritiseras så är SD och svansen där direkt säger att de är förföljda och att de tystas. Men ta kritiken för det det den är. Fast det går inte i SDs värld, där är krikiken mot Åkessons uttalande en kritik mot SDs politik. Hur fan kan det vara SDs politik att de som inte ör svenska nog inte kan få jobb.
SDs politiska mål är en monokultur, Sds politiska frågor invandring och återvandring är medel mot SDs politiska mål.
Andra politiska medel är den så kallade samtiden-dokumentären om S som är en ren historieförfalskning, ytterligare politiska medel är de rasistiska och främlingsfientliga sidor på FB som spride lögner och propaganda.
www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/1koV4J/sd-drev-hemliga-trollsidor--pa-facebook
folketsnyheter.net/2018/09/06/antisemitiska-och-rasistiska-fb-sidor-styrs-av-sd-inga-problem-for-jimmie-akesson/
"Flera sidor som sprider främlingsfientliga, rasism och ibland öppet antisemitiska budskap på Facebook har kopplingar till Sverigedemokraternas kommunikationsavdelning, men partiledaren Jimmie Åkesson tycker inte att det är något problem. Det rapporterar Dagens Nyheter.
– Nej, jag ser inte allvarligt på det, säger han till tidningen och tillägger att det inte är han som är formellt ansvarig för kommunikationsavdelningen.
Folkets Nyheter rapporterade tidigare idag om att Joakim Wallerstein, SD:s kommunikationschef gick ut och försvarade radistiska högermedier som Fria Tider, Samhällsnytt och Nyheter Idag som partiledningen tidigare kallat nyfascistiska och uteslutit flertal SD-medlemmar som har länkat till tidningarnas artiklar."
Detta ä hot mot demokratin och alla människors lika värde -
hur kan man som icke rastistisk SD-medlem försvara detta agerande och inte kräva ansvarigas avgång.