• Nimzay

Vad fick er att bestämma er för vad ni ska rösta på?

Ni som redan förtidsröstat, exakt vad var det som fick er att bestämma er för vad ni skulle rösta på?

Och ni som inte röstat ännu men ändå hunnit bestämma er för hur ni ska rösta sen när ni väl ska rösta, exakt vad var det som fick er att bestämma er för vad ni kommer att rösta på?

• Svar på tråden Vad fick er att bestämma er för vad ni ska rösta på?
  • lövet2

Jag har diskuterat en hel del med Sverigedemokrater, folk från AFS, Nordfront och liknande. De har lagt ut påhittade historier och rena lögner om S, V och Mp. Jag har fått leta och gräva en del för att se vad som är sant och vad som är lögn eller överdrift. Under mitt letande har jag upptäckt att den sittande regeringen faktiskt skött sig riktigt bra de senaste fyra åren. Att Stefan Löfven visserligen inte gör sig framför en kamera, men att han gjort sitt jobb som statsminister. Det slutade med att jag bestämde mig för att rösta S, och det hade jag inte alls tänkt mig från början.

• Anonym (A)

Har vetat i flera år vad jag ska rösta på. Samma parti som förra gången. Det som fått mig att bestämma mig är en kombination av saker, men främst att jag ser en väldigt massa av en viss typ av människor när jag går ut. Inte sällan mer av den sorten än av sorten man skulle förvänta sig i det här landet.

• Anonym (Kd)

Vill ha alliansstyre så taktikröstade kd så de får bli kvar. Egentligen är jag mest moderat men har mycket gemensamt också med kd så det känns inte helt upp åt väggarna att rösta på dem.

• Anonym (T)

Jag har gått efter mina värderingar, läst på & jämfört partierna och gjort test.

• Nimzay
    lövet2 skrev 2018-09-07 15:01:26 följande:

Jag har diskuterat en hel del med Sverigedemokrater, folk från AFS, Nordfront och liknande. De har lagt ut påhittade historier och rena lögner om S, V och Mp. Jag har fått leta och gräva en del för att se vad som är sant och vad som är lögn eller överdrift. Under mitt letande har jag upptäckt att den sittande regeringen faktiskt skött sig riktigt bra de senaste fyra åren. Att Stefan Löfven visserligen inte gör sig framför en kamera, men att han gjort sitt jobb som statsminister. Det slutade med att jag bestämde mig för att rösta S, och det hade jag inte alls tänkt mig från början.

Okej, tack så mycket för ditt svar även om du tänker rösta på det parti som typ är sista tänkbara partiet för min del ;D
  • Nimzay
    Anonym (A) skrev 2018-09-07 15:06:56 följande:

Har vetat i flera år vad jag ska rösta på. Samma parti som förra gången. Det som fått mig att bestämma mig är en kombination av saker, men främst att jag ser en väldigt massa av en viss typ av människor när jag går ut. Inte sällan mer av den sorten än av sorten man skulle förvänta sig i det här landet.

Känner igen mig i hur du tänker, men känner mig inte riktigt lika säker ändå tror jag...snyft :(((
  • Anonym (realist)

Ogillar vad som hänt med vårt land de senaste 20-30 åren.
    Då är det inte så mycket att välja på.

• Nimzay
    Anonym (Kd) skrev 2018-09-07 15:09:46 följande:

Vill ha alliansstyre så taktikröstade kd så de får bli kvar. Egentligen är jag mest moderat men har mycket gemensamt också med kd så det känns inte helt upp åt väggarna att rösta på dem.

Hmm, så har ju jag för min del också funderat på att rösta, men jag vet inte säkert...Ugh är så svårt det här!!!!!!!!!!!!!!! >o<
  • Anonym (X)

Hade tänkt rösta sd men ändrade mig i sista stund till kd. Ebba busch thors syn på feminism fick mig att bestämma mig för det. Hatar den anti-feministiska feminism som råder i landet och vill ha den väck.

• Nimzay
    Anonym (realist) skrev 2018-09-07 15:12:50 följande:

Ogillar vad som hänt med vårt land de senaste 20-30 åren.
    Då är det inte så mycket att välja på.

Kanske är det så...
Svar på tråden Vad fick er att bestämma er för vad ni ska rösta på?