• Anonym (Björn)

    Skulle du hjälpa en deprimerad kille med sex?

    Låt oss säga att du är singel och träffar en kille, på något sätt, som saknar spänning och sex så mycket att han blivit deprimerad av avsaknad.

    Alltås, ni känner varandra lite genom exempelvis gymmet eller annan aktivitet.

    Snäll och ärlig kille. Fin människa. 

    Skulle du då kunna tänka dig att hjälpa honom med sex en gång för att han skulle må bättre?

    Vi kan kalla det sympati- eller kompissex.

  • Svar på tråden Skulle du hjälpa en deprimerad kille med sex?
  • Anonym (Sanne)

    hmmmm.... jag är ensamstående, fulltidsarbetande utan familj i närheten. Får ofta ge mig själv lavetter på kvällen för att inte bryta ihop.

    Skulle du kille kunna komma hem till mig och välgörenhetsstäda eller välgörenhetsbarnpassa så jag får en andpaus för en gångs skull och må lite bättre?

  • Anonym (Björn)
    Anonym (Sanne) skrev 2018-09-01 00:01:55 följande:

    hmmmm.... jag är ensamstående, fulltidsarbetande utan familj i närheten. Får ofta ge mig själv lavetter på kvällen för att inte bryta ihop.

    Skulle du kille kunna komma hem till mig och välgörenhetsstäda eller välgörenhetsbarnpassa så jag får en andpaus för en gångs skull och må lite bättre?


    Vill du byta tjänster?

    Märkligt, ALLA på FL tror det är TS det handlar om när någon startar ett ämne.

    Det kanske det är, men kan handla om en helt annan person.

    Har inte skrivit att det är jag det handlar om.
  • Anonym (Dt)
    Anonym (Björn) skrev 2018-09-01 00:01:41 följande:
    Har du den inställningen till män med psykiska problem.
    Nej, men man märker av den ofta hos andra, inte minst här på Familjeliv.
  • Milissis
    Anonym (Dt) skrev 2018-08-31 23:58:04 följande:

    Finns väl få saker kvinnor ser ner och förlöjligar mer än män som mår psykiskt dåligt, så jag tror flertalet kvinnor nog hellre skulle jävlas med honom istället för att ligga med honom.


    De killar som hävdar sig och försöker vinna makt hela tiden gör det i min värld för att de är osäkra och de mår dåligt. Dessa ser jag ner på- Killar som mår dåligt utan att behöva trycka ner andra har jag all respekt för och jag skulle aldrig jävlas med en sån person. Tyvärr tvingar mansrollen ibland även trevliga snubbar att bete sig illa om de mår dåligt, De är ofta mer mottagliga för rena klyshor kring manlighet och det blir aldrig bra. 
  • Meriall
    Anonym (Björn) skrev 2018-08-31 21:00:56 följande:

    Nej. Han mår riktigt dåligt och skulle för den skull inte ligga med vem som helst. Han hade inte gjort det med ngn han funnit avtändande.


    Då förstår jag inte frågan. Han tycker att jag är attraktiv, jag tycker att han är det. Vad är problemet? Dvs varför skulle jag inte vilja ha sex med just honom tänker du? Vad är haken i frågan?
  • Anonym (Björn)
    Meriall skrev 2018-09-01 00:08:44 följande:
    Då förstår jag inte frågan. Han tycker att jag är attraktiv, jag tycker att han är det. Vad är problemet? Dvs varför skulle jag inte vilja ha sex med just honom tänker du? Vad är haken i frågan?
    Ja, ni accepterar varandras utseende, men finns inga känslor. Och han behöver närhet/sex för att må lite bättre.

    Skulle ge honom energi att ta nya tag i livet!
  • Anonym (Dt)
    Milissis skrev 2018-09-01 00:08:41 följande:
    De killar som hävdar sig och försöker vinna makt hela tiden gör det i min värld för att de är osäkra och de mår dåligt. Dessa ser jag ner på- Killar som mår dåligt utan att behöva trycka ner andra har jag all respekt för och jag skulle aldrig jävlas med en sån person. Tyvärr tvingar mansrollen ibland även trevliga snubbar att bete sig illa om de mår dåligt, De är ofta mer mottagliga för rena klyshor kring manlighet och det blir aldrig bra. 
    Tycker man ser det beteendet mot båda grupperna, men jag håller med om att "wannabe-alfas" gärna får sättas på plats.
  • Meriall
    Anonym (Björn) skrev 2018-09-01 00:10:40 följande:

    Ja, ni accepterar varandras utseende, men finns inga känslor. Och han behöver närhet/sex för att må lite bättre.

    Skulle ge honom energi att ta nya tag i livet!


    Mja för att jag ska bli attraherad måste någon känsla finnas och även om den bara är att han är en fin person så kan det ju bli ngt mer. Hade han varit öppen för en fortsättning om känslor uppstod så absolut men om han hade sagt att nej han kan absolut inte få känslor/helt ointresserad av ngt sånt så nej. Men om det är öppet för att se vad som händer så visst.

    Handlar frågan egentligen om man kan tänka sig att ha ett ons? Eller? Jag förstår inte vad hans närhets/sexbehov har med det att göra. Antingen är han attraktiv eller inte. Förmodligen är det ett plus att han inte har legat runt mkt.
  • Anonym (Björn)
    Meriall skrev 2018-09-01 00:26:33 följande:
    Mja för att jag ska bli attraherad måste någon känsla finnas och även om den bara är att han är en fin person så kan det ju bli ngt mer. Hade han varit öppen för en fortsättning om känslor uppstod så absolut men om han hade sagt att nej han kan absolut inte få känslor/helt ointresserad av ngt sånt så nej. Men om det är öppet för att se vad som händer så visst.

    Handlar frågan egentligen om man kan tänka sig att ha ett ons? Eller? Jag förstår inte vad hans närhets/sexbehov har med det att göra. Antingen är han attraktiv eller inte. Förmodligen är det ett plus att han inte har legat runt mkt.
    Killen vill ha sex, men inte förhållande.
  • Milissis
    Anonym (Dt) skrev 2018-09-01 00:11:44 följande:
    Tycker man ser det beteendet mot båda grupperna, men jag håller med om att "wannabe-alfas" gärna får sättas på plats.
    absolut jag har flera i vänner som aldrig reflekterar över varför de gör vissa saker.  Att kvinnor spelar på en spelad dumhet är sjukt vanligt. Jag har flera mycket intelligenta och rättframma kompisar som i vissa lägen anammar en roll där de i princip blir som förståndshandikappade . de kan bli elaka och de kan tillbringa en lång stund med att prata om hur fel det är att snacka skit bakom ryggen på folk och under denna tid drar de upp f.. tänk nu--- Flera personer som exempel. det e sjukt...  så nää gott om gott e det ont om
Svar på tråden Skulle du hjälpa en deprimerad kille med sex?