• Anonym (Frustrerad)

Sambon vill inte ha mig men jag kämpar på

Situation: varit ihop i 15 år. Har barn. Är sambos. Jag är kvinna och min manliga sambo (och pappan) verkar inte tåla mig. Han slänger lite då och då ur sig att han vill separera. Jag brukar ignorera detta då han aldrig gör något åt saken. Tänker att det nog ska bli bättre.

Problemet nu på sistone är att jag verkligen inte förstår varför han absolut inte vill ha sex. Tro mig - jag har försökt ta initiativ. Han förklarar då att han är för irriterad på mig för att vilja. Vi sover inte ens ihop (sedan länge - han flyttade till annan säng).

Jag har förklarat för honom att jag behöver sex. 

Jag vill egentligen inte separera. Förstår inte problematiken, förutom att han inte verkar varken älska mig eller åtrå mig. 

På sista tiden har jag märkt att jag måste utstråla något nytt (sexuellt frustration?) för andra män stöter på mig lite var som helst. 

Är det verkligen helt fel att vara lite diskret otrogen i ett sådant här läge? 

Hur gör ni andra i liknande situation?

Bita ihop - hoppas på det bästa och invänta partnerns beslut om hur hen vill ha livet...

• Svar på tråden Sambon vill inte ha mig men jag kämpar på
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Välja) skrev 2018-08-05 14:21:03 följande:

Fråga rakt ut hur han har tänkt sig saken, att han får bestämma sig. Att du vill satsa på relationen har du sagt. Det innebär inte att det är fritt fram för honom att på obegränsad tid fundera över hur han vill ha det. Idag beskriver du dig själv som en efterhängsen dörrmatta och honom som en inneboende med tillstånd att behandla dig mindre trevligt. Det är knappast något du i längden mår bra av. Antingen får han satsa på relationen eller göra allvar av att flytta (eller hur ni skulle lösa det praktiska).

Hade precis ett samtal om saken. Han vill inte att jag jagar honom om saken för att han har sagt att han "ska fundera på saken några veckor". 
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Välja) skrev 2018-08-05 14:21:03 följande:

Fråga rakt ut hur han har tänkt sig saken, att han får bestämma sig. Att du vill satsa på relationen har du sagt. Det innebär inte att det är fritt fram för honom att på obegränsad tid fundera över hur han vill ha det. Idag beskriver du dig själv som en efterhängsen dörrmatta och honom som en inneboende med tillstånd att behandla dig mindre trevligt. Det är knappast något du i längden mår bra av. Antingen får han satsa på relationen eller göra allvar av att flytta (eller hur ni skulle lösa det praktiska).

Jag säger så till honom. Att endera jobbar vi på förhållandet och att ha ett förhållande och fortsätter tillsammans eller så separerar vi - jag ville hellre fortsätta tillsammans (för barnens skull, för att han är en bra man, för att vi har möjligheter att få det bra etc + att det är han som dragit sig undan och det beror bara enligt mig på att han aldrig bott med någon annan än mig eller sina föräldrar. han vill separera för att få lugn och ro). 

• Anonym (Välja)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2018-08-05 14:45:42 följande:

Hade precis ett samtal om saken. Han vill inte att jag jagar honom om saken för att han har sagt att han "ska fundera på saken några veckor". 

Jag hade fått intrycket att han redan funderat ett tag. Men är det ok med dig är det ju bara att köra. Bara ni har samma uppfattning om vad några är. (2-3 veckor i mitt ordbruk). Gör själv grejer som ger dig positiv energi. Gärna med barn. Ska du inte"jaga" honom blir det nog inga familjelivet eter med pappa med.

I mina ögon har han gjort en väldigt stark markering i och med att han inte vill ha sex. Ta den på allvar, det är ingen bagatell. flertalet män skulle vilja ha sex även i en i övrigt dålig relation.
  • Anonym (Kämpar för min kärlek)

Är i liknande sits med sambo som vill separera men vi sover tillsammans och är aktiva i sängen. Problemet här är att han inte vill prata om något, känslor osv.

Att vara otrogen i såna här lägen är jag övertygad om att det är dödsstöten för den som vill försöka rädda sitt förhållande. Finns leksaker att använda istället för en annan person. Och visa omtanke, kärlek och undvika konflikter.

• AndreaBD
    Anonym (Frustrerad) skrev 2018-08-05 14:05:07 följande:

Visst har du rätt.

Och jag tänker mycket praktiskt på saken. 

Så mycket enklare det vore om vi kunde få det bra ihop igen än om vi skulle separera.  

Det enkla är inte alltid det man mår bra av. Du kan väl egentligen inte må bra i den situationen. Men du vill inte riktigt känna efter. Jag känner igen det också. Jag har även ett tag gått till en psykolog och pratat om allt annat, trots att jag nånstans i bakhuvudet anade att det var mannen som var mitt problem. Jag var då också rädd att det inte skulle bli total kaos om vi går isär - tre barn varav minst ett med funktionshinder. Och så är man hela tiden nära att bli utbränd och känner att man inte orkar med en separation också.

Men.... det blev ju bättre iom separationen. Ingen som gnäller hela tiden, det var en stor lättnad. Ekonomin var lite sämre ett tag, men ingen fara direkt, då jag prioriterade om lite. Sedan hade jag en ny partner igen, och ekonomin var bättre än förut. Så, det är inte ens säkert att det är lättare i längden.
  • AndreaBD
    Anonym (Frustrerad) skrev 2018-08-05 14:03:05 följande:

Tack för svar.

Det jag menar med liten vs stor orsak är att det är han som vill separera och jag har inte gjort något. Det är han som har dragit sig undan. Det är han som vill separera. 

Har han inte förklarat varför han vill separera? Du skrev någonstans att han vill separera för att få lugn och ro. Bråka ni mycket, eller är det familjlivet han vill komma ifrån?
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Välja) skrev 2018-08-05 16:00:02 följande:

Jag hade fått intrycket att han redan funderat ett tag. Men är det ok med dig är det ju bara att köra. Bara ni har samma uppfattning om vad några är. (2-3 veckor i mitt ordbruk). Gör själv grejer som ger dig positiv energi. Gärna med barn. Ska du inte"jaga" honom blir det nog inga familjelivet eter med pappa med.

I mina ögon har han gjort en väldigt stark markering i och med att han inte vill ha sex. Ta den på allvar, det är ingen bagatell. flertalet män skulle vilja ha sex även i en i övrigt dålig relation.

Väntar tre veckor ser då. Men vi har levt så här mer än tre år. Han har hotat med separation innan med typ för minsta lilla stress för att få vara i fred. Jag har tidigare ignorerat det men inte fått ngn närhet.

Bråkar inte och lever som familj i övrigt med utflykter och gemensamma aktiviteter. Inget nytt förutom att jag denna gång pressat honom i vad han egentligen vill. Lev ihop som ett par eller vill du slippa mig.,,
  • Anonym (Oj!)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2018-08-05 11:04:19 följande:

Situation: varit ihop i 15 år. Har barn. Är sambos. Jag är kvinna och min manliga sambo (och pappan) verkar inte tåla mig. Han slänger lite då och då ur sig att han vill separera. Jag brukar ignorera detta då han aldrig gör något åt saken. Tänker att det nog ska bli bättre.

Problemet nu på sistone är att jag verkligen inte förstår varför han absolut inte vill ha sex. Tro mig - jag har försökt ta initiativ. Han förklarar då att han är för irriterad på mig för att vilja. Vi sover inte ens ihop (sedan länge - han flyttade till annan säng).

Jag har förklarat för honom att jag behöver sex. 

Jag vill egentligen inte separera. Förstår inte problematiken, förutom att han inte verkar varken älska mig eller åtrå mig. 

På sista tiden har jag märkt att jag måste utstråla något nytt (sexuellt frustration?) för andra män stöter på mig lite var som helst. 

Är det verkligen helt fel att vara lite diskret otrogen i ett sådant här läge? 

Hur gör ni andra i liknande situation?

Bita ihop - hoppas på det bästa och invänta partnerns beslut om hur hen vill ha livet...

Det är tragiskt att läsa om när det har blivit såhär. Men eftersom ni har haft det såhär i flera år så tror jag att du skulle bli lyckligare av ett annat liv då det inte sker någon förbättring.

Vore det så tokigt att leva själv ett tag? Och kanske hitta någon annan med lite mer glöd?

Otrohet känns inte som ett alternativ. Bestäm dig istället för hur du vill leva ditt liv, tänk efter om din sambo passar in i ditt liv och om inte- lämna honom och lev ditt liv lyckligt.

Du lever ingen mera gång!

=)
  • Anonym (Frustrerad)
    AndreaBD skrev 2018-08-05 17:30:07 följande:

Har han inte förklarat varför han vill separera? Du skrev någonstans att han vill separera för att få lugn och ro. Bråka ni mycket, eller är det familjlivet han vill komma ifrån?

Han vill vara fri fokusera på jobbet (reser mkt) etc utan ?mitt gnäl?l då jag gärna vill vi ska prata om veckan och dela upp. Kan tillägga att han bestämmer själv har ingen chef över sig. Nu läggs det bara in i gemensamma kalendern och jag får fixa. Har bytt yrke för att det ska funka. Gick inte innan. Han vill inte kompromissa behöva diskutera saker. Är jag som fixar det som behövs och han tar trädgård och renovering när det behövs och han har tid.

Han vill jag ska vara tacksam för att han jobbar mkt och har bra jobb. Men vi är inte gifta och delar bara på gemensamma utgifter. Betalar hälften var på renoveringar, resor och sådant sedan procentuell på mat, el, vatten och bolån.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Oj!) skrev 2018-08-05 17:49:11 följande:

Det är tragiskt att läsa om när det har blivit såhär. Men eftersom ni har haft det såhär i flera år så tror jag att du skulle bli lyckligare av ett annat liv då det inte sker någon förbättring.

Vore det så tokigt att leva själv ett tag? Och kanske hitta någon annan med lite mer glöd?

Otrohet känns inte som ett alternativ. Bestäm dig istället för hur du vill leva ditt liv, tänk efter om din sambo passar in i ditt liv och om inte- lämna honom och lev ditt liv lyckligt.

Du lever ingen mera gång!

=)

Jag förtränger mina egna behov och sätter barnen först. Men blir allt svårare.
Svar på tråden Sambon vill inte ha mig men jag kämpar på