• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Hej!

Ny månad, nya tag. Nu kör jag det första riktiga försöket. Inga ägglossningstester eller temptagning, bara mys och kravlöst sex, förslagsvis på rätt dagar Spännande!

Beräknad ägglossning: 2/5

BIM: 17/5

Välkomna!

• Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?
  • Outofservice
    Linneisen skrev 2018-05-04 20:35:31 följande:

Nej jag är på cykeldag 24 visst... Men ändå, bara 5 dagar sedan ägglossning. Förra gången var det 14 dagar från ägglossning till mens.

Vet du att äl va då?
  • Anonym (Fia)

Jag hakar också på. Vårt första försök :D

Gissningsvis äl 28/4 BIM 12/5

• Linneisen
    Outofservice skrev 2018-05-04 20:37:48 följande:

Vet du att äl va då?

Ja helt säker! Älflytningar och positivt test. Hade negativt förra fredagen och positivt lördag och söndag, och negativt i måndags.
  • Anonym (Fia)
    Linneisen skrev 2018-05-04 20:30:11 följande:

HJÄLP!

Upptäckte nyss att jag blöder. Bara lite än så länge. Jag hade ägglossning i söndags så jag är på äl+5/6. Kan det vara nidblödning? Jättetidig mens?? Jag är på cykeldag 21. Cykeln har varit som mest på 32 dagar och minst på 27 dagar.

Kan man ens få mens så tätt efter ägglossning? Jag har lite mensvärk också. Usch, det är säkert mens...

Det kan också vara ?rester? från senaste mensen som får fart med ökad mängd flytningar. Men håller tummarna för att det var nidblödning :D
  • Träningsglad

Hej

Jag hakar också på :)

Jag och min sambo (26 år gamla) kommer också att starta upp bebisverkstan här under april/maj. Tyvärr fick jag i mitten av april veta att jag har en cysta på ena äggstocken. Jag märkte att något var fel då min cykel helt plötsligt blev knas. Jag tog ut spiralen i januari för att börja med natural cykels för att ha koll på cykeln nu tills att det var dags. Cykeln var väldigt bra tills mars/april men nu är jag helt lost om när jag kommer att ha ägglossning och mens. Senaste cykeln var 39 dagar.. så vi har köpt ägglossningstest och myser på så mycket vi kan. Äl enl NC 7/5..:)

Kul att följas åt! Hoppas det går bra för oss alla!

• Outofservice
    Linneisen skrev 2018-05-04 20:45:26 följande:

Ja helt säker! Älflytningar och positivt test. Hade negativt förra fredagen och positivt lördag och söndag, och negativt i måndags.

Då kan äl ha varit i måndagd eller tisdags, äl-test blir positivt 1 eller 2 dagar innan äl faktiskt sker.
  • Linneisen
    Outofservice skrev 2018-05-04 20:59:10 följande:

Då kan äl ha varit i måndagd eller tisdags, äl-test blir positivt 1 eller 2 dagar innan äl faktiskt sker.

Jo jag fick negativt på söndag kväll så jag tror äl var under måndagen. Därför mycket lustigt med blödning nu!?
  • Outofservice
    Linneisen skrev 2018-05-04 21:18:53 följande:

Jo jag fick negativt på söndag kväll så jag tror äl var under måndagen. Därför mycket lustigt med blödning nu!?

Hmm ja.. men det är ju inte omöjligt med en nidblödning, har aldrig haft de så vet inte hur stor en sån brukar va..
  • Linneisen
    Anonym (Fia) skrev 2018-05-04 20:47:12 följande:

Det kan också vara ?rester? från senaste mensen som får fart med ökad mängd flytningar. Men håller tummarna för att det var nidblödning :D

Det verkar konstigt haha. Men jag blödde lite efter samlag i söndags och måndags så kan ju vara efter det fortfarande kanske?
  • Linneisen
    Outofservice skrev 2018-05-04 21:29:34 följande:

Hmm ja.. men det är ju inte omöjligt med en nidblödning, har aldrig haft de så vet inte hur stor en sån brukar va..

De brukar vara små men jag har läst att de kan pågå i flera dagar. Så det kan vara omöjligt att veta om det är mens eller nidblödning.
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?