• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Hej!

Ny månad, nya tag. Nu kör jag det första riktiga försöket. Inga ägglossningstester eller temptagning, bara mys och kravlöst sex, förslagsvis på rätt dagar Spännande!

Beräknad ägglossning: 2/5

BIM: 17/5

Välkomna!

• Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?
  • Outofservice
    Linneisen skrev 2018-05-04 21:59:54 följande:

De brukar vara små men jag har läst att de kan pågå i flera dagar. Så det kan vara omöjligt att veta om det är mens eller nidblödning.

Fy så dumt! Det borde va så att det inte går att ta miste på.. inte heller ska menssymtom och gravidsymtom kunna va samma.. haha
  • EIJ90
    Linneisen skrev 2018-05-04 21:59:54 följande:

De brukar vara små men jag har läst att de kan pågå i flera dagar. Så det kan vara omöjligt att veta om det är mens eller nidblödning.

När jag blev gravid i feb (slutade tyvärr i mf) fick jag en liten blödning på äl+9 och sen hade jag blodblandade flytningar i totalt 6 dagar. Syntes bara när jag torkade mig. Det var alltså inte som en mens, men gissar på nidblödning för har aldrig varit med om det annars.

Så det kan vara i flera dagar. Fick även en tempdipp i samband med detta och den varade i två dagar innan tempen gick upp.
  • EIJ90

NC har satt ut äl den 3/5 så BIM ändrades till den 16/5 (är uppskriven den 15/5 så kan stå kvar).

Hoppas hoppas på denna månaden <3

• Linneisen
    EIJ90 skrev 2018-05-05 08:59:09 följande:

När jag blev gravid i feb (slutade tyvärr i mf) fick jag en liten blödning på äl+9 och sen hade jag blodblandade flytningar i totalt 6 dagar. Syntes bara när jag torkade mig. Det var alltså inte som en mens, men gissar på nidblödning för har aldrig varit med om det annars.

Så det kan vara i flera dagar. Fick även en tempdipp i samband med detta och den varade i två dagar innan tempen gick upp.

Åh beklagar! :/

Men då finns det lite hopp fortfarande att det är nid. Hade du mensvärk samtidigt? För det har jag. Det känns verkligen som att mensen är på g tidigt så jag är inställd på det.
  • Linneisen
    Outofservice skrev 2018-05-04 23:04:29 följande:

Fy så dumt! Det borde va så att det inte går att ta miste på.. inte heller ska menssymtom och gravidsymtom kunna va samma.. haha

Det är så himla dumt. Exakt samma symptom ju!
  • EIJ90
    Linneisen skrev 2018-05-05 09:05:14 följande:

Åh beklagar! :/

Men då finns det lite hopp fortfarande att det är nid. Hade du mensvärk samtidigt? För det har jag. Det känns verkligen som att mensen är på g tidigt så jag är inställd på det.

Kollade mina anteckningar i NC. Jag har skrivit att jag hade molvärk och var spänd/öm i magen när blödningen började och någon dag efter. Hade molvärk till och från under tiden som.jag var gravid.

Man vet aldrig. Jag blödde som sagt bara lite en dag och sen övergick det mer till ljusröda/rosa flytningar.
  • Linneisen
    EIJ90 skrev 2018-05-05 09:22:09 följande:

Kollade mina anteckningar i NC. Jag har skrivit att jag hade molvärk och var spänd/öm i magen när blödningen började och någon dag efter. Hade molvärk till och från under tiden som.jag var gravid.

Man vet aldrig. Jag blödde som sagt bara lite en dag och sen övergick det mer till ljusröda/rosa flytningar.

Okej. Jag får bara på pappret på toan hittills så vi får väl se. Men det känns verkligen som mens på g. Det drar verkligen ner mitt humör! Är arg och ledsen o allt. Jättekonstig cykel plötsligt.
  • Linneisen

Update på blödningen äl+6, bim-7.

Rödrosa flytningar igår. Bruna flytningar idag och nu börjar det övergå till ofärgade. HOPPAS det är nid!

• Lycklig37

Hade min sista menstruation den 7/4 och ska ha min menstruation idag men den har inte dykt upp än. Har illamående, trötthet, molande värk. svettas och är väldigt varm emellanåt. Det bränner lite i äggstockarna. Eftersom som jag och min man så gärna vill ha barn så hoppas jag att testet ska visa positivt.
    Jag tänkte testa imorgon på morgonen.
    eller är det för tidigt dagen efter beräknad mens?

• Lycklig37
    Linneisen skrev 2018-05-05 17:12:01 följande:

Update på blödningen äl+6, bim-7.

Rödrosa flytningar igår. Bruna flytningar idag och nu börjar det övergå till ofärgade. HOPPAS det är nid!

håller tummarna.
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?