• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Hej!

Ny månad, nya tag. Nu kör jag det första riktiga försöket. Inga ägglossningstester eller temptagning, bara mys och kravlöst sex, förslagsvis på rätt dagar Spännande!

Beräknad ägglossning: 2/5

BIM: 17/5

Välkomna!

• Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?
  • EIJ90
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-04-26 14:02:36 följande:

-ÄL-lista-

28/4 Linneisen

29/4 längtan92

1/5 EIJ90

4/5 Greta88

-BIM-lista

10/5 Linneisen

12/5 längtan92

15/5 EIJ90

18/5 Greta88

-PLUS-lista

• EIJ90

Oj råkade visst citera hela listan när jag skulle lägga till mig.

Här kommer den igen:

-ÄL-lista-

28/4 Linneisen

29/4 längtan92

1/5 EIJ90

4/5 Greta88

-BIM-lista

10/5 Linneisen

12/5 längtan92

15/5 EIJ90

18/5 Greta88

-PLUS-lista

• BellaKH

Hej :) Jag hänger också på här. Har egentligen precis slutat med mina p-piller, så jag är inte helt säker på när min kropp kommer igång som den ska. Jag har ju såklart mina förhoppningar om att den gör det på en gång (önsketänkande, I know..). I så fall så har jag ÄL 2/5 och BIM 17/5. Men det kan nog vara +- några dagar antar jag. 

Är det någon annan här som har erfarenhet av att sluta med p-piller Anastrella (eller likamedel Neovletta, Prionelle, Albelonell)? 

• BellaKH

Jag lägger till mig på listan Glad 

-ÄL-lista- 

28/4 Linneisen 

29/4 längtan92 

1/5 EIJ90

2/5 BellaKH

4/5 Greta88 

-BIM-lista 

10/5 Linneisen 

12/5 längtan92 

15/5 EIJ90

17/5 BellaKH

18/5 Greta88 

-PLUS-lista

• Linneisen
    BellaKH skrev 2018-04-26 18:41:14 följande:

Hej :) Jag hänger också på här. Har egentligen precis slutat med mina p-piller, så jag är inte helt säker på när min kropp kommer igång som den ska. Jag har ju såklart mina förhoppningar om att den gör det på en gång (önsketänkande, I know..). I så fall så har jag ÄL 2/5 och BIM 17/5. Men det kan nog vara +- några dagar antar jag. 

Är det någon annan här som har erfarenhet av att sluta med p-piller Anastrella (eller likamedel Neovletta, Prionelle, Albelonell)? 

Nej inte just de men jag blev gravid en vecka efter jag tog ut p-staven (1,5 år sedan). Då hade jag haft olika preventivmedel i 8 år.

Kör med ägglossningstester om du orkar. Finns billiga :)
  • Linneisen

Kan vi inte berätta lite om oss själva? :)

Detta är försök nummer: 2

Barn sedan tidigare: en tjej på 10 månader

Intressen: fotografera, pyssla, serier

Arbete: arbetslös just nu

Framtidsplaner: flytta till hus. Hitta ett arbete jag trivs med. Vill ha tre barn.

Hoppas ni vill kopiera och fylla i :D

• Greta88
    Linneisen skrev 2018-04-26 16:55:26 följande:

Är det någon som kan lugna mig över att jag fortfarande inte har ägglossning?? Bim är tidigast 7 maj och senast 12 maj (oregelbundet).

Nu är det lätt för mig att säga, men tycker inte du ska oroa dig. Den kommer komma vilken dag som ska du se :)

Brukar ha 28 dagars cyklar själv men ibland bara känner kroppen för att pusha någon dag extra, kanske lura till sig en graviditet ;)

Fick du inte känningar idag? Tror den blir tydlig imorgon då!
  • Greta88
    Linneisen skrev 2018-04-26 22:24:13 följande:

Framtidsplaner: flytta till hus. Hitta ett arbete jag trivs med. Vill ha tre barn.

Ja absolut!

Jag är ganska hemlig av mig,

Jag är inte född 88 men inte långt ifrån.

Bor tillsammans med min fantastiska sambo i vårt drömhus och vår hund, våra grannar tycker vi är konstiga som inte har skaffat barn än känns det som,

Har satsat på egna företag båda två och nu känner vi väl mest att det börjar bli dax, vi är sist i kompis skaran men känner ingen press för den sakens skull.

Gjorde en abort för 3 år sedan så jag vet att vi fungerar vilken känns tryggt, men behöver ju inte betyda att vi ska fungera nu.
  • Ereya
    Linneisen skrev 2018-04-26 22:24:13 följande:

Åh vad kul, jag hoppar in imorgon. Nu är det sova efter bion som gäller
  • Anonym (Catherine)

Är gärna med här!

Försök nummer 6 nu.

Hade ägglossning igår troligtvis, men har inte testat för ägglossning denna månaden...

Har en son på 10 månader. Han föddes efter två års försök, inklusive två missfall.

Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?