• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Hej!

Ny månad, nya tag. Nu kör jag det första riktiga försöket. Inga ägglossningstester eller temptagning, bara mys och kravlöst sex, förslagsvis på rätt dagar Spännande!

Beräknad ägglossning: 2/5

BIM: 17/5

Välkomna!

• Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?
  • BellaKH
    Linneisen skrev 2018-04-26 19:41:34 följande:
    Nej inte just de men jag blev gravid en vecka efter jag tog ut p-staven (1,5 år sedan). Då hade jag haft olika preventivmedel i 8 år.

Kör med ägglossningstester om du orkar. Finns billiga :)
    Okej, skönt att höra att det kan gå snabbt :) Jag har ätit samma typ av p-piller (olika tillverkare bara) i 9-10 år. 

Ja, jag har köpt ett gäng stickor haha, så att jag ska kunna testa en massa nu tills jag får ÄL! Men ska försöka att inte bli besatt... 

Det dumma den här gången är att jag ska åka bort några dagar nu, precis innan beräknad ÄL. Aja.. Det blir väl så ibland
  • Linneisen
    BellaKH skrev 2018-04-27 07:21:43 följande:

Okej, skönt att höra att det kan gå snabbt :) Jag har ätit samma typ av p-piller (olika tillverkare bara) i 9-10 år. 

Ja, jag har köpt ett gäng stickor haha, så att jag ska kunna testa en massa nu tills jag får ÄL! Men ska försöka att inte bli besatt... 

Det dumma den här gången är att jag ska åka bort några dagar nu, precis innan beräknad ÄL. Aja.. Det blir väl så ibland

Men hur kan du veta beräknad äl efter att precis ha slutat med piller? Jag tog ut p-staven en måndag och onsdagen därpå hade jag ägglossning. Enligt ultraljudet sedan blev jag gravid på måndagen en vecka efter, men då hade vi inte ens sex hihi.

Haha nej besatt är lätt att bli...
  • Linneisen

Äntligen älflytningar!! Dock negativt test så borde vara positivt imorgon. Dock en pytteblödning också när jag upptäckte flytningarna. Hoppas på att det bara är för att ägglossning är på g... Aldrig haft innan.

• L0uis3

Jag hänger på...

Jag har beräknad ÄL söndag 29/4, ägglossningstest clearblue advanced visar på hög fertilitet idag, sambon är inte hemma så kommer inte att få till det idag. Hade sex igår och hoppas på att få till det imorgon.

Beräknad BIM 12/5

Andra försöket för oss, vi har inga barn sen tidigare.

• Nicci91

Hej!

Jag har beräknad ägglossning den 11/5. Är den här tråden något för mig då eller är jag för "sen"?????

• hjärteögon

Hej!

Vi har försökt sen i augusti-17. Men aldrig testat med ägglossningstest, så vi ska ge det en chans.

ÄL: enligt app (4/5) men enligt flytningar kanske imorn? De är genomskinliga och trådiga.

BIM: ca 20/5

Jag är 21 o min sambo 25. Vi bor i våran helt nyrenoverade 3a i ett bra område. Vi har båda fast jobb med helt okej lön. Bra familj som alltid ställer upp. Och våran vovve får jag ju inte glömma. Han älskar barn nåt otroligt mycket :) vilket är en fördel när man planerar barn :)

• Linneisen
    Anonym (Catherine) skrev 2018-04-27 00:05:09 följande:

Är gärna med här!

Försök nummer 6 nu.

Hade ägglossning igår troligtvis, men har inte testat för ägglossning denna månaden...

Har en son på 10 månader. Han föddes efter två års försök, inklusive två missfall.

Min dotter är också 10 månader. Hoppas vi båda plussar och kan följas åt!
  • Anonym (Längtan92)

Lite om mig :)

Detta är försök nummer: 3

Har inga barn sedan tidigare.

Intressen: ishockey, fotboll och kyrkan :)

Arbete: Jag är socionom.

• Anonym (Längtan92)

Börjar bli lite nojjig, ska ha äl imorrn eller på måndag och tempen ligger lågt jämfört med i vanliga fall plus negativa äl test.

Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?