• Linneisen

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Jag hakar på!

Beräknad ägglossning 26 april och beräknad bim 10 maj. Dock är det alltid olika så jag har ingen aning. Kör med ägglossningstester.

• Linneisen
    Ereya skrev 2018-04-24 21:19:11 följande:

En dag waaao!!!Yay! Då leder du vägen då

Haha yes! :D

Har ni barn sedan innan? :)
  • Linneisen
    Ereya skrev 2018-04-25 07:57:59 följande:

Nej, men jag har en abort i bagaget (v. 7) som jag gjorde för 5 år sen. Nu ser livet lite annorlunda ut, vi är äldre och stabilare och har rest en hel del runt jorden, även om man aldrig blir "klar". Jag slutade med ppiller i maj 2017 och nu tänker jag sikta in mig på ägglossningen - så kanske nästa resa blir nio månader lång Du då?

Ah okej. Nej man får göra mer saker man vill när man är äldre sedan tänker jag.

Jag har en tiomånaders liten tjej här hemma. Hon är helt fantastisk! Hon blev till på första försöket så vi får se hur det går denna gång. Detta är försök nummer 2, fast försök 1 råkade vi pricka in efter ägglossningen..
  • Linneisen
    Ereya skrev 2018-04-25 11:57:59 följande:

Åh så mysigt! Kör på, här kan du prata av dig under tiden. Jag jobbar på förskola med de allra yngsta, runt ett år, och de är sååå fantastiska.

Åh mysigt! Ja det är så häftigt att få följa sitt barn. Hon lär sig nya saker varje dag. Tiden går för fort dock.

Idag trodde jag att jag skulle få positivt på ägglossningstestet men icke... Inte en tillstymmelse till älflytningar heller.
  • Linneisen
    Greta88 skrev 2018-04-25 15:05:48 följande:

Hur brukar ni märka av ägglossningen?

Själv brukar jag få rikliga Äl flytninhar dagen innan, sen brukar själva Äl infalla dagen efter och sen har jag 1-2 dagar till av Äl flytningar fast lite mindre.

Sen blir man alltid betydligt mer sugen också, typ börjar någon dag innan och håller i sig några dagar. Tycker det är så häftigt hur kroppen går att läsa av.

Älflytningar dagen innan, på dagen och dagen efter, ungefär. och mer sugen!

Har absolut inte älflytningar idag och det oroar mig eftersom jag borde ha ägglossning imorgon. Men mensen är fortfarande oregelbunden så tre dagar till nånting kan testet visa negativt.
  • Linneisen
    Greta88 skrev 2018-04-25 17:59:40 följande:

Då funkar vi likadant ;)

Det kommer nog snart ska du se!

Ja verkligen, häftigt! :) Undrar om alla har älflytningar?

YES!!! Märkte för en stund sedan påbörjan till älflytningar, eller fertilt sekret som det så fint heter, haha. Så imorgon borde det vara positivt. Får vi hoppas att dottern vill sova fint under kvällen för det är inte alls trevligt att behöva avbryta och springa in näck till barnet o försöka söva... He he. Tiden då man inte behöver göra det utan kan ha sex när som borde verkligen tas tillvara på ;D
  • Linneisen
    Greta88 skrev 2018-04-25 20:54:03 följande:

Spännande! Haha ja det lät ju inget vidare kul med avbrott, hoppas de väljer att sova djupt inatt .

Nu blev jag allt avundsjuk, får vänta snällt 9 dagar till på Äl!

Ja det går ju såå långsamt när man ska invänta äl och sedan bim. Fast inget slår graviditeten, jisses vad lång den kändes! Speciellt på slutet. Vi flyttade då och jag slängde seriöst en massa kläder, för det kändes som att jag skulle vara gravid för evigt, haha. Hoppas att nästa graviditet inte känns lika lång, men det tror jag inte eftersom det är full rulle hemma.
  • Linneisen
    Ereya skrev 2018-04-25 22:03:00 följande:

Lita och lyssna på kroppen! Den vet

Jo såklart. Är bara jag som nojar över att jag inte kommer ha ägglossning denna månad bara för det.
  • Linneisen

Jag tänkte också att vi skulle göra en lista!

Jag vet dock inte datumen men jag hoppas på ägglossning i övermorgon. Justerar sedan om det blir annat!

-ÄL-lista-

4/5 Greta88

28/5 Linneisen

-BIM-lista

18/5 Greta88

10/5 Linneisen

-PLUS-lista

• Linneisen

Haha oj skrev fel månad. Här kommer det rätta.

-ÄL-lista-

28/4 Linneisen

4/5 Greta88

-BIM-lista

10/5 Linneisen

18/5 Greta88

-PLUS-lista

Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?