• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Hej!

Ny månad, nya tag. Nu kör jag det första riktiga försöket. Inga ägglossningstester eller temptagning, bara mys och kravlöst sex, förslagsvis på rätt dagar Spännande!

Beräknad ägglossning: 2/5

BIM: 17/5

Välkomna!

• Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?
  • Jahajaa
    Greta88 skrev 2018-05-03 08:05:28 följande:
    Vad kul, vi verkar vara i precis samma situation och samma cykel. Spännade :D
    Vad roligt att kunna följas åt :) 
    Vi har gått in för det lite mer "seriöst" denna månaden, så nu kring ÄL har vi haft sex typ varje dag,. Jag var helt säker på att den var igår, men imorse hade tempen sjunkit istället för stigit, så nu hoppas jag bara att den vill dyka upp så snart som möjligt, sambon åker iväg idag och jag på söndag, så vi syns inte på 1,5 vecka sen... typiskt att ÄL ska bli sen just nu :p hoppas det tar sig ändå :)
  • Greta88
    Jahajaa skrev 2018-05-03 09:21:43 följande:

Vad roligt att kunna följas åt :) 

Vi har gått in för det lite mer "seriöst" denna månaden, så nu kring ÄL har vi haft sex typ varje dag,. Jag var helt säker på att den var igår, men imorse hade tempen sjunkit istället för stigit, så nu hoppas jag bara att den vill dyka upp så snart som möjligt, sambon åker iväg idag och jag på söndag, så vi syns inte på 1,5 vecka sen... typiskt att ÄL ska bli sen just nu :p hoppas det tar sig ändå :)

Har tempen sjunkit idag så är ju Äl idag :)

Så då är det väldig goda chanser!

Detta är också vårat första försök, kör halvhjärtat nu och sen om det inte hår vår väg så kör vi mer helhjärtat i slutet av sommaren. :) spännande tid!
  • Jahajaa
    Greta88 skrev 2018-05-03 10:58:27 följande:
    Har tempen sjunkit idag så är ju Äl idag :)

Så då är det väldig goda chanser!

Detta är också vårat första försök, kör halvhjärtat nu och sen om det inte hår vår väg så kör vi mer helhjärtat i slutet av sommaren. :) spännande tid!
    Jaha! Nu blev jag ju genast mer hoppfull. Min temp brukar aldrig dippa innan ÄL annars, utan brukar hålla sig konstant låg tills den höjs.. Så jag fick för mig att man får tempdipp några dagar innan ÄL. :) Ska försöka hinna få till det innan sambon åker idag då ;)
  • Greta88
    Jahajaa skrev 2018-05-03 14:51:45 följande:

Jaha! Nu blev jag ju genast mer hoppfull. Min temp brukar aldrig dippa innan ÄL annars, utan brukar hålla sig konstant låg tills den höjs.. Så jag fick för mig att man får tempdipp några dagar innan ÄL. :) Ska försöka hinna få till det innan sambon åker idag då ;)

Jag får en dipp på själva ÄL dagen, förra månaden sänktes tempen 0,4 grader för att sen höjas en hel grad två dagar senare (mätte aldrig dagen efter)

Och exakt 14 dagar senare på ?dipp dagen? får jag mens :)

Räknar med att min Äl/dipp kommer imorgonbitti.

Tycker kvinnokroppen är så häftig!

Brukar ha 27-29 dagars cyklar så räcker jag tempar runt Äl för att veta när det är fritt fram så att säga ;)

Har aldieg klarat av hormoner så det är välsigt skönt att slippa.

Klart du ska vara hoppfull! Håller tummar och tår för att det lyckas :)
  • Jahajaa
    Greta88 skrev 2018-05-03 17:03:06 följande:
    Jag får en dipp på själva ÄL dagen, förra månaden sänktes tempen 0,4 grader för att sen höjas en hel grad två dagar senare (mätte aldrig dagen efter)

Och exakt 14 dagar senare på ?dipp dagen? får jag mens :)

Räknar med att min Äl/dipp kommer imorgonbitti.

Tycker kvinnokroppen är så häftig!

Brukar ha 27-29 dagars cyklar så räcker jag tempar runt Äl för att veta när det är fritt fram så att säga ;)

Har aldieg klarat av hormoner så det är välsigt skönt att slippa.

Klart du ska vara hoppfull! Håller tummar och tår för att det lyckas :)
    Det låter ju hoppfullt! Känns som att ÄL skulle kunna vara idag för det är andra dagen med mycket flytningar. 
    Ja, verkligen, det är rätt cool hur kroppen fungerar egentligen :)
    Hoppas på att din kommer imorgon då, för isf har vi BIM i princip samtidigt 
  • Outofservice

Hoppar in här också då:) hade enligt NC äl 2e Maj på dag 16 i cykeln, så BIM 16e Maj. Vi fick till mys dagen innan och dagen efter, men inte på själva äl-dagen.

Jag blir 32 i år och sambon 28 år.

• Pirrig

Hej alla!

Hoppar också in här. Jag och min kille har aktivt börjat slarva lite med skydd. Senaste (långdragna) mensen 12/4-21/4 och överraskande tidig ÄL-feeling någonstans kring 22/4-26/4, testar dock inte så osäkert då jag bara går på känslan. Mys 21-22/4. Har de senaste dagarna börjat känna en del symptom. Osäkert om det är sen ägglossning, tidiga menskänningar, önskekänningar eller ett pluss. Time will tell :)

Kul att följa er andra!

• Linneisen

HJÄLP!

Upptäckte nyss att jag blöder. Bara lite än så länge. Jag hade ägglossning i söndags så jag är på äl+5/6. Kan det vara nidblödning? Jättetidig mens?? Jag är på cykeldag 21. Cykeln har varit som mest på 32 dagar och minst på 27 dagar.

Kan man ens få mens så tätt efter ägglossning? Jag har lite mensvärk också. Usch, det är säkert mens...

• Linneisen

Nej jag är på cykeldag 24 visst... Men ändå, bara 5 dagar sedan ägglossning. Förra gången var det 14 dagar från ägglossning till mens.

Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?