• Jahajaa

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Åhh vad kul att jag hittade den här tråden! :D Jag hoppar gärna in här.
    Skulle haft äl i helgen egentligen men den kom inte.. idag har jag haft känningar i höger äggstock samt fertila flytningar, så jag tror att den kanske var/är idag eller imorgon.. :) Fick till lite mys igår och idag, så imorgon hoppas jag att tempen stigit :)
    Isf har jag BIM 18:e eller 19:e

• Jahajaa

Lite kort om mig också..

Jag är 29 år och sambon 33.
    Vi är inne på vårt tredje försök med första barnet.
    Som någon skrev innan så undrar alla om det inte är dags för oss snart också (vi har varit tillsammans i åtta år, men är båda väldigt bekväma av oss och har inte känt oss redo för ansvaret innan). Men nu är det alltså dags! :)

• Jahajaa
    Greta88 skrev 2018-05-03 08:05:28 följande:
    Vad kul, vi verkar vara i precis samma situation och samma cykel. Spännade :D
    Vad roligt att kunna följas åt :) 
    Vi har gått in för det lite mer "seriöst" denna månaden, så nu kring ÄL har vi haft sex typ varje dag,. Jag var helt säker på att den var igår, men imorse hade tempen sjunkit istället för stigit, så nu hoppas jag bara att den vill dyka upp så snart som möjligt, sambon åker iväg idag och jag på söndag, så vi syns inte på 1,5 vecka sen... typiskt att ÄL ska bli sen just nu :p hoppas det tar sig ändå :)
  • Jahajaa
    Greta88 skrev 2018-05-03 10:58:27 följande:
    Har tempen sjunkit idag så är ju Äl idag :)

Så då är det väldig goda chanser!

Detta är också vårat första försök, kör halvhjärtat nu och sen om det inte hår vår väg så kör vi mer helhjärtat i slutet av sommaren. :) spännande tid!
    Jaha! Nu blev jag ju genast mer hoppfull. Min temp brukar aldrig dippa innan ÄL annars, utan brukar hålla sig konstant låg tills den höjs.. Så jag fick för mig att man får tempdipp några dagar innan ÄL. :) Ska försöka hinna få till det innan sambon åker idag då ;)
  • Jahajaa
    Greta88 skrev 2018-05-03 17:03:06 följande:
    Jag får en dipp på själva ÄL dagen, förra månaden sänktes tempen 0,4 grader för att sen höjas en hel grad två dagar senare (mätte aldrig dagen efter)

Och exakt 14 dagar senare på ?dipp dagen? får jag mens :)

Räknar med att min Äl/dipp kommer imorgonbitti.

Tycker kvinnokroppen är så häftig!

Brukar ha 27-29 dagars cyklar så räcker jag tempar runt Äl för att veta när det är fritt fram så att säga ;)

Har aldieg klarat av hormoner så det är välsigt skönt att slippa.

Klart du ska vara hoppfull! Håller tummar och tår för att det lyckas :)
    Det låter ju hoppfullt! Känns som att ÄL skulle kunna vara idag för det är andra dagen med mycket flytningar. 
    Ja, verkligen, det är rätt cool hur kroppen fungerar egentligen :)
    Hoppas på att din kommer imorgon då, för isf har vi BIM i princip samtidigt 
  • Jahajaa

Spännande! Nu börjar det hända lite i tråden :) håller tummarna för många plus :) själv inväntar jag fortfarande ÄL.. föytningarna är borta sen igår kväll, så antingen har inget ägg släppt (mest troligt) eller så har tempen inte hunnit gå upp (sov bara 3,5 h inatt men tempade på samma tid som jag brukar så det kan ju vara en anledning möjligtvis) jag får vänta och se vad tempen är imorgon :)

• Jahajaa
    Linneisen skrev 2018-05-12 06:56:16 följande:

Bim idag och jag tog ett till test. Starkt plus! <3 la in bild på svaga streck här i veckan.

Stort grattis! :D :D har du känt av några symptom?

Jag är på ÄL + 7 idag men känner än så länge absolut ingenting :p
  • Jahajaa
    Linneisen skrev 2018-05-12 18:55:50 följande:

Tack!! :D, Nej inte direkt. Lustigt ändå tycker jag. Menmen... Äl+7 är väldigt tidigt att känna något hihi.

Haha jaa, fast ändå letar man efter tecken ;) ägget har förmodligen inte ens fäst ännu ;p haha
  • Jahajaa
    Greta88 skrev 2018-05-15 08:36:19 följande:

BIM -3 eller BIM -4, jag tror jag är gravid

Åhh Grattis! Ja det ser ju onekligen ut så! :) jag tog ett test igår, men det var sopblankt, så nu tänker jag vänta några dagar till :) Enligt NC är jag på ÄL + 8 idag, men jag är hyfsat säker på att jag är på ÄL + 10 :) är det ett testa tidigt, eller ett vanligt test du hade?
  • Jahajaa
    Crazzy skrev 2018-05-17 12:31:35 följande:

Herregud, jag måste bara få dela med mig, jag är så stolt över mig själv att jag inte har testet än! :'D BIM-7, så det är ju för tidigt att prova, men det är inte alltid lätt att hålla sig....

Bara några dagar kvar nu!!

Haha känner igen mig! :D förutom att jag inte lyckas hålla mig ifrån att testa ;) men har lovat mig själv att inte ta något test imorgon iaf ;D haha
  • Jahajaa
    Crazzy skrev 2018-05-17 17:39:57 följande:

Haha det är svårt! När tog du test senast?

Ja verkligen! Hade bestämt för att inte testa förrän innan BIM, men så blev det inte. Testade idag, ÄL+12 och så negativt som det kan bli tyvärr..
  • Jahajaa
    Crazzy skrev 2018-05-17 20:56:12 följande:

Åh, men jag håller massor med tummar (två, ungefär) på ett plus på lördag!

Tack! Det kan behövas ;D dom andra månaderna har jag vart jätte skengravid och kännt allt möjligt så det hade ju varit lite komiskt om den månaden då man inte känner något är när man faktiskt är gravid :) haha
  • Jahajaa
    Ereya skrev 2018-05-17 21:26:01 följande:
    Jag är också så, känner inte alls särskilt mycket och har BIM idag. Vi får se när den behagar dyka upp. :)
    Gott tecken att den inte dykt upp än då iaf! Håller tummar och tår! :)
  • Jahajaa

Och där kom tant röd :( Lycka till ni som är kvar och grattis er som har plussat! :)

Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?