• BellaKH

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Hej :) Jag hänger också på här. Har egentligen precis slutat med mina p-piller, så jag är inte helt säker på när min kropp kommer igång som den ska. Jag har ju såklart mina förhoppningar om att den gör det på en gång (önsketänkande, I know..). I så fall så har jag ÄL 2/5 och BIM 17/5. Men det kan nog vara +- några dagar antar jag. 

Är det någon annan här som har erfarenhet av att sluta med p-piller Anastrella (eller likamedel Neovletta, Prionelle, Albelonell)? 

• BellaKH

Jag lägger till mig på listan Glad 

-ÄL-lista- 

28/4 Linneisen 

29/4 längtan92 

1/5 EIJ90

2/5 BellaKH

4/5 Greta88 

-BIM-lista 

10/5 Linneisen 

12/5 längtan92 

15/5 EIJ90

17/5 BellaKH

18/5 Greta88 

-PLUS-lista

• BellaKH
    Linneisen skrev 2018-04-26 19:41:34 följande:
    Nej inte just de men jag blev gravid en vecka efter jag tog ut p-staven (1,5 år sedan). Då hade jag haft olika preventivmedel i 8 år.

Kör med ägglossningstester om du orkar. Finns billiga :)
    Okej, skönt att höra att det kan gå snabbt :) Jag har ätit samma typ av p-piller (olika tillverkare bara) i 9-10 år. 

Ja, jag har köpt ett gäng stickor haha, så att jag ska kunna testa en massa nu tills jag får ÄL! Men ska försöka att inte bli besatt... 

Det dumma den här gången är att jag ska åka bort några dagar nu, precis innan beräknad ÄL. Aja.. Det blir väl så ibland
  • BellaKH

Hej!
    Jag hänger gärna med här på ett hörn också :) Jag är 26 år och min sambo 28 år. Slutade med p-piller i mitten på april och nu 1/5 och 2/5 så har jag fått, vad jag tar som, positiva ÄL-test. Eftersom det här är första månaden, så blir det väl mer ett halvhjärtat "försök", har inte så mycket förväntningar. Men kul att följas åt med andra! :) 

Den lilla stickan längst ner är från igår 2/5 eftermiddag. 

Har förstått att hormonet kan gå upp och ner under dagen? Eftermiddagstesterna är de som är positiva. Eller är det någon annan som kanske vet mer/ser något annat? :) 

Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?