Ereya skrev 2018-05-11 19:56:18 följande:
Fuck no. Jag är på dag 22 i cykeln, ÄL +9/10. Mensen beräknas komma om sex eller sju dagar. Idag har jag varit supergrinig och nu känner jag mig som en blöt trasa, skitledsen verkligen över ingenting. En speciell scen i Luficer fick mig att gråta så hjärtat höll på att brista. Jag är alltid arg före mens, sen ledsen, sen sugen på choklad och så kommer mensen. Kommer chokladsuget imorgon vet jag att mensen också gör det och då kommer jag gå i bitar på riktigt. Jag vill SÅ GÄRNA ha barn, det river och sliter i hela kroppen av längtan. Och det är jag ensam om av oss två (velig sambo som inte "vågar" sätta sig i båten med hela verkstaden och allt vad det innebär)... Han är mästare på att dra ut på saker... Säger "nån dag", men den där nån dag kommer aldrig Vilket gör det hela så jävla mycket jobbigare.
Känner igen känslan allt för väl. Har dock en sambo som är med på tåget helt och hållet. Men inte så att han förstår min maniska längtan och min panik över att jag blir 32 i år och inte har några barn än.
Jag gjorde dessutom en abort för 5 år sedan för att jag blev ofrivilligt gravid med en kille jag dejtat några veckor och han sa alla dom rätta sakerna för att jag till slut gjorde abort. Det var rätt val, jag ville inte ha barn med honom. Men vetskapen om det och tankarna på att jag kanske försatte min chans till barn då, att jag kanske inte blir gravid igen äter upp mig.. vissa dagar gör det mig fullständigt knäpp. Speciellt nu när jag är 5 dagar från BIM och inget talar för att jag är gravid förutom tempdipp och att tempen stiger. Men det gör den ju varje månad innan mens.