Inlägg från: Outofservice |Visa alla inlägg
  • Outofservice

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Hoppar in här också då:) hade enligt NC äl 2e Maj på dag 16 i cykeln, så BIM 16e Maj. Vi fick till mys dagen innan och dagen efter, men inte på själva äl-dagen.

Jag blir 32 i år och sambon 28 år.

• Outofservice
    Linneisen skrev 2018-05-04 20:35:31 följande:

Nej jag är på cykeldag 24 visst... Men ändå, bara 5 dagar sedan ägglossning. Förra gången var det 14 dagar från ägglossning till mens.

Vet du att äl va då?
  • Outofservice
    Linneisen skrev 2018-05-04 20:45:26 följande:

Ja helt säker! Älflytningar och positivt test. Hade negativt förra fredagen och positivt lördag och söndag, och negativt i måndags.

Då kan äl ha varit i måndagd eller tisdags, äl-test blir positivt 1 eller 2 dagar innan äl faktiskt sker.
  • Outofservice
    Linneisen skrev 2018-05-04 21:18:53 följande:

Jo jag fick negativt på söndag kväll så jag tror äl var under måndagen. Därför mycket lustigt med blödning nu!?

Hmm ja.. men det är ju inte omöjligt med en nidblödning, har aldrig haft de så vet inte hur stor en sån brukar va..
  • Outofservice
    Linneisen skrev 2018-05-04 21:59:54 följande:

De brukar vara små men jag har läst att de kan pågå i flera dagar. Så det kan vara omöjligt att veta om det är mens eller nidblödning.

Fy så dumt! Det borde va så att det inte går att ta miste på.. inte heller ska menssymtom och gravidsymtom kunna va samma.. haha
  • Outofservice

Så jäkla irriterande, hade äl i onsdags enligt NC. Alltså inte mer än 3 dagar sedan, men har nu ikväll fått som väldigt mild mensvärk. Jag va på gyn för drygt 1 vecka sedan, så jag vet att det såg bra ut och att där inte va någon cysta, för det va pga trolig cysta jag va inne. Men det är ju för tidigt för att överhuvudtaget känna något, så nu får jag ändå föe mig att något är fel.. vlir galen på mitt huvud och att jah alltid tänker det värsta.

• Outofservice
    Ereya skrev 2018-05-05 23:11:24 följande:

Jag hade förmodligen ÄL förra helgen, verkligen runt månadsskiftet och har haft lite molande värk i ett par dagar nu till och från. Andas och ta det lugnt. Allt är under kontroll. Ta hand om dig!

Tack <3 ja jag vet att det är lugnt egentligen, men min hjärna är bra på att spels mig spratt och det är väl delvis för att jag blir 32 i år så den dumma delen av min hjärna är övertygad om att jag inte kommer bli gravid..typ nånsin. Men ändå så tänds det ju någon liten gnutta hopp när man känner saker man inte brukar känna den här tiden på månaden. Känner mig mest deprimerad.
  • Outofservice

Vaknade tidigt imorse av stickningar som gjorde lite ont på ena sidan... äl +6 idag. Jäkla kropp, minsta lilla grej får hoppet att tändas :p

• Outofservice
    EIJ90 skrev 2018-05-10 19:43:00 följande:

Ser ju väldigt lovande ut =)

Jag hoppas det.. men samtidigt så verkar det ju vanligt med dippen utan att det resulterar i att man blir gravid..
  • Outofservice
    Ereya skrev 2018-05-11 19:56:18 följande:

Fuck no. Jag är på dag 22 i cykeln, ÄL +9/10. Mensen beräknas komma om sex eller sju dagar. Idag har jag varit supergrinig och nu känner jag mig som en blöt trasa, skitledsen verkligen över ingenting. En speciell scen i Luficer fick mig att gråta så hjärtat höll på att brista. Jag är alltid arg före mens, sen ledsen, sen sugen på choklad och så kommer mensen. Kommer chokladsuget imorgon vet jag att mensen också gör det och då kommer jag gå i bitar på riktigt. Jag vill SÅ GÄRNA ha barn, det river och sliter i hela kroppen av längtan. Och det är jag ensam om av oss två (velig sambo som inte "vågar" sätta sig i båten med hela verkstaden och allt vad det innebär)... Han är mästare på att dra ut på saker... Säger "nån dag", men den där nån dag kommer aldrig Vilket gör det hela så jävla mycket jobbigare.

Känner igen känslan allt för väl. Har dock en sambo som är med på tåget helt och hållet. Men inte så att han förstår min maniska längtan och min panik över att jag blir 32 i år och inte har några barn än.

Jag gjorde dessutom en abort för 5 år sedan för att jag blev ofrivilligt gravid med en kille jag dejtat några veckor och han sa alla dom rätta sakerna för att jag till slut gjorde abort. Det var rätt val, jag ville inte ha barn med honom. Men vetskapen om det och tankarna på att jag kanske försatte min chans till barn då, att jag kanske inte blir gravid igen äter upp mig.. vissa dagar gör det mig fullständigt knäpp. Speciellt nu när jag är 5 dagar från BIM och inget talar för att jag är gravid förutom tempdipp och att tempen stiger. Men det gör den ju varje månad innan mens.
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?