• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Hej!

Ny månad, nya tag. Nu kör jag det första riktiga försöket. Inga ägglossningstester eller temptagning, bara mys och kravlöst sex, förslagsvis på rätt dagar Spännande!

Beräknad ägglossning: 2/5

BIM: 17/5

Välkomna!

• Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?
  • Ereya
    Missdecibel86 skrev 2018-05-10 21:51:07 följande:

Jag är bara på äl +2-3 typ bara... tiden går saaaakta!

Usch ja den gör ju det. Jag har en HEL vecka kvar till beräknad mens. Känns grislänge. Och du då, din stackare! Förhoppningsvis kommer hugget när ägget fäster om ett par dar!
  • Ereya
    EIJ90 skrev 2018-05-10 21:54:19 följande:

Äl+6 idag. Förmiddagen började med illamående, ovanligt hungrig, molvärk, trött och huvudvärk. Tänker att det är för tidigt för symtom redan. Nu framåt kvällen har jag börjat få lite ont i halsen. Så tror att jag är påväg att åka på en förkylning. Så typiskt! Känns inte som att det kan ta sig då tyvärr....

Hoppas du slirar dig förbi förkylningen. Ät mycket grönsaker, apelsin, paprika, citron och ingefära. Jag är på ÄL +7/8 och känner inte alls det du känner
  • Anonym (Längtan92)
    Nicci91 skrev 2018-05-10 18:44:55 följande:

Jaha! Det är så himla svårt att veta, kroppen kör verkligen sitt eget race! Men ni lyckades pricka in äl ändå trots att du slutade testa?:) Så spännande! Hoppas det innebär något positivt:)) Jag har inte känt något sedan äl förutom lite stickade känsla i nedre delen av magen. Kan ha haft så förut men nu analayser man ju minsta lilla känningar haha

Verkligen, man blir så knasig på hur kroppen är! Hur såg tempen ut imorse? :) ja turligt nog på äl dagen och sedan 2-3 dagar innan också. Ja, brösten fortsätter att värka, vaknade faktiskt upp av det inatt. Men vågar inte hoppas på något än. Precis som du säger, man analyserar ju allt och är rädd att bli skengravid.
  • Anonym (Längtan92)
    Ereya skrev 2018-05-10 17:20:33 följande:

Nä det är ju det, man får sitta på händerna sista dagarna. Men ju längre man väntar ju större chans är det ju att testet visar helt och hållet rätt. Helst ska man ju vänta tills efter BIM. Många tidiga missfall kommer ju också ut som mens någon dag för sent etc, och då är jag hellre lyckligt ovetandes än lyckligt vetande och sen få missfall mitt i glädjeyran ja men gud så hemskt.

Verkligen! Men jah lyckas inte sitta på händerna, haha. Jag blir riktigt torsk på tester om jag inte ser att tempen dyker mycket. Är helt med på ditt resonemang, samtidigt som jag har så stort kontroll behov. Men vissa saker mår man ibland bättre av att inte veta.
  • emeliera

Go kväll på er :) lite uppdatering på mitt mående, har varit väldigt aktiv de senaste dagarna så inte haft så mkt symtom för utom att jah mår illa på kvällarna och är väldigt hungrig (jag som är sämst på att äta) mensen är beräknad till söndag men har heller inga känningar utav den, brukar få ömma bröst och mensvärk men de är helt dött.... ska ta ett test i morgon på morgonen då jag i morgon kväll har en stor fest på gården för min brorson som fyller 18 ;) hade varit så sjukt kul att få överraska honom och sambon med ett pluss :)

• Syskonlängtan91

Hej,

Jag hoppas gärna med här, så kul att följas åt :) jag är 26 år gammal och min sambo är 30 år, vi har ett barn sen innan som blir två år i sommar och nu längtar vi efter ett syskon <3

Jag hade ägglossning idag och går BIM 24/5. Det är vår första månad som vi försöker:) håller tummarna för oss alla!

• Syskonlängtan91

ÄL-lista:

30/4 Linneisen

2/5 Ereya

4/5 Greta88, EIJ90

5/5 längtan92

8/5 MissDecibel86

10/5 syskonlängtan91

-BIM-lista-

12/5 Linneisen

15/5 outofservice

17/5 Ereya, EIJ90, längtan92

18/5 Greta88

22/5 MissDecibel86

24/5 Syskonlängtan91

PLUS-lista

9/5 Linneisen (BIM - 3) <3

• Nicci91
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-10 22:07:35 följande:

Verkligen, man blir så knasig på hur kroppen är! Hur såg tempen ut imorse? :) ja turligt nog på äl dagen och sedan 2-3 dagar innan också. Ja, brösten fortsätter att värka, vaknade faktiskt upp av det inatt. Men vågar inte hoppas på något än. Precis som du säger, man analyserar ju allt och är rädd att bli skengravid.

Nu tempade jag för tredje gången över coverline och äl dök upp igen! (precis som du förutspådde;)) Tempen var lite lägre än vanligt men fortfarande över linjen. Bim blir 22/5 så ska lägga in det i listan.

Jaha det låter ju som det är något som sker i kroppen iaf:] Hade du barn sedan förut så du har något att jämföra med?
  • Nicci91

Lägger till mig!:)

ÄL-lista:

30/4 Linneisen

2/5 Ereya

4/5 Greta88, EIJ90

5/5 längtan92

8/5 MissDecibel86, Nicci91

10/5 syskonlängtan91

-BIM-lista-

12/5 Linneisen

15/5 outofservice

17/5 Ereya, EIJ90, längtan92

18/5 Greta88

22/5 MissDecibel86, Nicci91

24/5 Syskonlängtan91

PLUS-lista

9/5 Linneisen (BIM - 3) <3

• Ereya
    emeliera skrev 2018-05-10 22:30:09 följande:

Go kväll på er :) lite uppdatering på mitt mående, har varit väldigt aktiv de senaste dagarna så inte haft så mkt symtom för utom att jah mår illa på kvällarna och är väldigt hungrig (jag som är sämst på att äta) mensen är beräknad till söndag men har heller inga känningar utav den, brukar få ömma bröst och mensvärk men de är helt dött.... ska ta ett test i morgon på morgonen då jag i morgon kväll har en stor fest på gården för min brorson som fyller 18 ;) hade varit så sjukt kul att få överraska honom och sambon med ett pluss :)

Håller tummarna!!!
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?