• Nicci91

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Hej!

Jag har beräknad ägglossning den 11/5. Är den här tråden något för mig då eller är jag för "sen"?????

• Nicci91

Tror äl var igår (äääntligen) men idag är symbolen för äl borta i nc-appen. Har aldrig tänkt på hur det varit tidigare cyklar.. Någon som har en tanke kring det? Idag hade tempen stigit ca 0.30 grader jämfört med igår morse

• Nicci91
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-09 17:28:16 följande:

Nc brukar lägga in äl efter att du tempar 2-3 dgr över coverline :)

Tack för ditt svar!:)) Okej då ska jag vänta och se om symbolen dyker upp igen! Har aldrig tänkt på att den försvinner så blev lite nojig, hehe

Hur går allt för dig då?:)
  • Nicci91
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-09 21:12:39 följande:

Ja precis, det är ingenting att nojja sig för, dyker säkert upp imorgon bitti igen ;)

Jodå framåt, nc la in min äl en vecka senare än beräknat, min temp höjdes. Jag slutade testat äl test då jag trodde att äl uteblivit. Har haft jätte ömma bröst sedan äl för 4 dagar sen, men har varit så en gång tidigare också. Så är bara att vänta och se vad som händer :)

Jaha! Det är så himla svårt att veta, kroppen kör verkligen sitt eget race! Men ni lyckades pricka in äl ändå trots att du slutade testa?:) Så spännande! Hoppas det innebär något positivt:)) Jag har inte känt något sedan äl förutom lite stickade känsla i nedre delen av magen. Kan ha haft så förut men nu analayser man ju minsta lilla känningar haha
  • Nicci91
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-10 22:07:35 följande:

Verkligen, man blir så knasig på hur kroppen är! Hur såg tempen ut imorse? :) ja turligt nog på äl dagen och sedan 2-3 dagar innan också. Ja, brösten fortsätter att värka, vaknade faktiskt upp av det inatt. Men vågar inte hoppas på något än. Precis som du säger, man analyserar ju allt och är rädd att bli skengravid.

Nu tempade jag för tredje gången över coverline och äl dök upp igen! (precis som du förutspådde;)) Tempen var lite lägre än vanligt men fortfarande över linjen. Bim blir 22/5 så ska lägga in det i listan.

Jaha det låter ju som det är något som sker i kroppen iaf:] Hade du barn sedan förut så du har något att jämföra med?
  • Nicci91

Lägger till mig!:)

ÄL-lista:

30/4 Linneisen

2/5 Ereya

4/5 Greta88, EIJ90

5/5 längtan92

8/5 MissDecibel86, Nicci91

10/5 syskonlängtan91

-BIM-lista-

12/5 Linneisen

15/5 outofservice

17/5 Ereya, EIJ90, längtan92

18/5 Greta88

22/5 MissDecibel86, Nicci91

24/5 Syskonlängtan91

PLUS-lista

9/5 Linneisen (BIM - 3) <3

• Nicci91
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-10 22:58:32 följande:

Hej,

Jag hoppas gärna med här, så kul att följas åt :) jag är 26 år gammal och min sambo är 30 år, vi har ett barn sen innan som blir två år i sommar och nu längtar vi efter ett syskon <3

Jag hade ägglossning idag och går BIM 24/5. Det är vår första månad som vi försöker:) håller tummarna för oss alla!

Vad roligt! Hoppas hoppas:))
  • Nicci91
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-11 07:04:54 följande:

Skönt att höra att nc satte ut äl nu :) då är det ?bara? den eviga väntan till bim kvar nu.

Nej inget barn sedan tidigare, så allt känns jätte nytt och överanalyserar allt. Min temp är också fortsatt över coverline men ligger väldigt lågt den här månaden. Har du barn sedan tidigare?

Jaha det är exakt samma för mig! Är över coverline men är lägre än vanligt! Nej inga barn men har längtat så länge jag kan minnas men detta blir första försöket:)) Gäller bara att få dagarna att gå snabbt fram till bim nu!
  • Nicci91

[quote=78708368][quote-nick]Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-13 06:28:13 följande:[/quote-nick]Kunde inte hålla mig imorse, så tog ett test. Syns ett ytterst svagt streck. Vet inte om jag lyckades fånga det på bild?

Joo! Grattis!:D Det ser ju väldigt positivt ut!:)

• Nicci91
    Missdecibel86 skrev 2018-05-16 08:29:07 följande:

Otålig som man är så testade jag i morse på BIM-6 när jag plussade med dottern, negativt. Ångrar sig direkt när man doppat stickan haha

Åh:/ Men håll ut! Är ju verkligen tidigt! Visst har vi samma bim, 22/5? Jag försöker tänka att jag "väntar på mensen" och kommer den inte på tisdag då blir det att ta ett test:)
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?