• Nicci91

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Missdecibel86 skrev 2018-05-16 16:27:28 följande:

Ja precis, 22:e :)

Jag tappade stinget lite eftersom jag plussade på -6 med andra barnet, men visst kan ju ha räknat fel då. Men känns ändå lite hopplöst. Båda mina barn har tagit på första försöken innan så man blev bortskämd, men var 25 med tvåan och 31 nu :)

Jaha jag förstår.. Vi får verkligen försöka tänka att så länge ingen mens har dykt upp så kan vi lika gärna vara i början av en graviditet!
  • Nicci91
    Ereya skrev 2018-05-18 11:39:57 följande:

Det tar på krafterna att skapa ett liv <3 Lyssna på kroppen och vila mycket. Du har en magisk tid framför dig. Jag testade negativt igår så jag tror inte att jag är gravid, men det har jag faktiskt inte trott på hela månaden heller hehe. Men så länge mensen håller sig borta så finns ju möjligheten absolut, även om jag inte "känner" mig gravid. Förra gången visste jag ju att jag var det, som en slags... Vetskap, liksom. Men jag hoppas såklart på att jag är det! Så mycket!

Håller tummarna för dig! Tror vi har samma bim och jag känner lite likadant som dig, men å andra sidan har jag inga tidigare erfarenheter att jämföra med..:)
  • Nicci91
    Nicci91 skrev 2018-05-18 14:14:51 följande:

Håller tummarna för dig! Tror vi har samma bim och jag känner lite likadant som dig, men å andra sidan har jag inga tidigare erfarenheter att jämföra med..:)

Såg förresten nu att du visst har bim idag och jag har inte förrän på tisdag!
  • Nicci91
    Ereya skrev 2018-05-18 14:57:47 följande:

Tack Nicci91 <3

Hur länge har ni försökt? Jag väntar mensen när som helst men håller hoppet levande så länge Lucifers waterfall håller sig borta.

Det är första seriösa försöket för oss så man vet inte riktigt hur man ska bete sig haha! Ja precis, så länge ingen mena har kommit är man ju lyckligt ovetandes! Blir det att testa i helgen?:D
  • Nicci91
    Ereya skrev 2018-05-18 21:20:07 följande:

Åh vad mysigt, har du din man med dig på tåget? Min är sådär med, haha. Han vill men tycker det är ett väldigt stort steg, vilket det är. Nu ligger jag i sängen utan behå och mår illa. Brösten är stora, ömma, molvärken håller igång och tröttheten lamslår mig. Sakta sakta ändras tanken på att jag inte alls är gravid till att det är så självklart att det är just det jag är.

Skulle jag få ett plus imorgon på BIM+2 hade jag blivit livrädd. Överlycklig men livrädd. Då känns mens mycket säkrare, bättre, lättare. Men livet ska inte bara lätt och enkelt, ingenting som är värt att kämpa för är det. <3

Ja jag skulle säga att vi är på samma plan! Det var han som tog upp barn från första början. Hur länge har ni försökt? Såg precis att du testat dig imorse!! Så spännande:D jag hoppas verkligen det är ett plus som du ser:)) Men som du säger, vänta några dagar. Är du gravid så kommer det synas;)
  • Nicci91

Ett tidigt test är inhandlat och planen är att testa imorgonbitti... Behöver inte ens poängtera hur nervös och pirrig jag är!

Håll tummarna<3

• Nicci91

Vaknade i vanlig ordning alldeles för tidigt, tog ett tidigt test och..... <3

Hoppas testet inte spelar oss ett spratt bara, är så svårt att tro på det!!

• Nicci91
    Crazzy skrev 2018-05-19 19:14:18 följande:

Åh vad roligt! När har du BIM? Är det första barnet?

Håller tummarna! <3

Taack! Ja det är första barnet och första försöket så jag gör verkligen mitt bästa att vara så ödmjuk jag bara kan inför eventuella tråkigheter<3 BIM är på tisdag, tog ett tidigt test imorse med ett svagt blått sträck! Känns helt fantastiskt även om jag försöker ha lite is i magen och inväntar Bim så jag kan ta ett vanligt test också ifall mensen håller sig borta.

Hur går det för dig?:)
  • Nicci91
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-20 08:18:03 följande:

Stort grattis!! Tydligt ju! När hade du bim? :)

Tusen tack!! Bim är nu på tisdag så jag tänker att jag ska ta ett vanligt test då om mensen lyser med sin frånvaro:) Hur går allt för dig?:)
  • Nicci91
    Crazzy skrev 2018-05-20 08:23:18 följande:

Men Gud, grattis, såg testet! Solklart ju!

Jag förstår precis, första barnet gick på första försöket och andra har nu också gått på första. Känner mig galet bortskämd och det är knappt jag vågar tro det eftersom det känns så osannolikt!

Men försök slappna av du, och njuta av att ni är fertila och gravida!

Tack snälla! Det betyder så mycket att få lite extra pepp<3 Plussade du innan bim också?
  • Nicci91
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-20 08:44:28 följande:

Ser ut som mensen kommer lysa med sin frånvaro för dig, så kul! Det går mittemellan. Är nu på bim -4 och testade idag, var en skugga men kan ju lika gärna vara spökstreck. Får avvakta lite helt enkelt:) känner av spända bröst, molvärk och lite illamående. Men det kan ju också vara inbildning eller menssymptom också, typiskt att menssymptomen och grav. symptom är lika varandra, haha! Hur mår du?

Okek du får uppdatera om hur det går!:) Jag kan hålla med om allt du nämner. Enda skillnaden för mig nu jämfört med mensvärk är att jag har haft stickningar i magen, det är inget jag annars har lagt märket till. Vaknar dessutom sååå tidigt varje dag, för 5 om jag har otur haha men det kan ju lika gärna bero på att det är så ljust ute nu :)
  • Nicci91
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-20 08:57:23 följande:

GRATTIS! : D jätte tydligt ju ;)

Tack!!:)
    Crazzy skrev 2018-05-20 09:06:57 följande:

Ibland kan man behöva påminnas lite, helt enkelt! <3

Ja precis, svagt på BIM-6 och digitalt på BIM-5

Verkligen :) Okej, jag hade inget digitalt test hemma men vore skönt att testa med ett sånt! Får göra det till veckan:)
  • Nicci91
    Ereya skrev 2018-05-20 10:33:53 följande:

Jag vaknar också vid 5-5:30 varje morgon och är pigg! Och igår somnade jag just efter tolv, jättemärkligt. Brukar normalt sova ca 8-8,5 timmar men numera är jag uppe och typ städar sex på morgonen haha. Om jag inte alls är gravid så undrar jag ju verkligen vad kroppen håller på med.

Haha ja vi får tänka att det beror på graviditet!;D Läste precis också om det andra du skrev... Vet att det är svårt, men försök verkligen att inte oroa dig<3 Är säkert slemhinnor eller liknande som är orsaken får vi hoppas!
  • Nicci91
    Ereya skrev 2018-05-20 18:36:24 följande:

Tack snälla du. Jag hoppas det är slemhinnorna. "Blöder" inget mer nu men hade tampong och det var mest (går att hoppa över denna information haha, scrolla en mening i så fall haha) brunt slem och lite rosa lite här och där. Nu är allt som det brukar igen. Åh hoppas verkligen det är ett litet liv där inne. Känns förjävligt om jag ska mista det när jag ÄNTLIGEN lyckats få plus och äntligen få vara gravid. Men det molar litegrann fortfarande.... Håll tummarna för mig! :(

Det låter ju definitivt inte som mens i mina öron i allafall?? Om du inte brukar ha mens som bär sig åt sådär så tycker jag att du gör bäst i att inte oroa dig <3 Är så många saker med kroppen som man inte förstår sig på, ibland är det nog klokast att inte grubbla så mycket (och absolut inte googla!!) haha:)
  • Nicci91
    Ereya skrev 2018-05-21 12:56:23 följande:

Tack för pepp och stöd tjejer <3

Bm trodde det var ett tidigt missfall, rådde mig att testa mig igen om fjorton dagar. Sedan låta det gå en cykel innan vi försöker igen, men vi får se, beror ju på vad kroppen säger, om man kan köra tidigare ändå. Jag fortsätter tempa och fortsätter hoppas. Snart har jag nog mitt plus också <3

Håller fortfarande tummarna för er andra, och hoppas allt går vägen!

Hoppas allt går bra! Du är starkare än vad du tror<3 Plusset kommer!:)
  • Nicci91
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-22 19:58:00 följande:

Jag är beräknad enligt app 30/1:) vad kul! Då skiljer det bara ngra dagar:)

Heej! Jag är också beräknad 30/1 enligt NC om allt går bra!:))<3 hur mår du?
  • Nicci91
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-23 17:40:56 följande:

Jag mår bra. Märker av illamående, spända bröst och molvärk. Sen har jag varit lite mer hormonell än vanligt, haha. Hur mår ni? :) vad kul att vi är så nära varandra! Är ni med i BF januari gruppen på Facebook? :)

Då har vi i princip samma känningar, jag mår inte illa däremot:) Ja det känns jättekul! Nej är ni det? Borde man det? Haha :)
  • Nicci91
    Missdecibel86 skrev 2018-05-23 09:17:38 följande:

Och jag sen 29/1 :)

Så roligt!:))
  • Nicci91
    Träningsglad skrev 2018-05-28 21:09:58 följande:

Jag är i V6 (5+4) och känner molvärk i mage och rygg. Sen har brösten växt och bröstvårtorna är super ömma. Vaknar sjukt tidigt och är väldigt trött på kvällarna. Annars inget illamående eller så:) hur mår ni andra?

När berättar ni för familj/jobb osv? Första barnet här så är svårt attt veta när man ska berätta :)

Jag är också i v 6 och mitt mående är väldigt likt ditt!:) Jag känner mig däremot lite känslig inför hunger.. Är otroligt hungrig och blir lite illamående när det går för länge! Vi berättade för ungefär halva familjen i helgen som var, resterande får vänta tills iaf v 12 tror jag det lutar åt och jobbet nån gång i höst tänker jag? Hur gör ni?:)
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?