• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Hej!

Ny månad, nya tag. Nu kör jag det första riktiga försöket. Inga ägglossningstester eller temptagning, bara mys och kravlöst sex, förslagsvis på rätt dagar Spännande!

Beräknad ägglossning: 2/5

BIM: 17/5

Välkomna!

• Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?
  • mamman1990

Jag fick missfall i februari och är nu inne på tredje cykeln efter missfallet. Borde ha mens om fyra dagar men har de senaste två dagarna känt av molvärk vilket jag inte gjorde under den tidigare graviditeten. Jag känner liksom på mig att det är nåt. Tog därför ett lloyds testa tidigt idag och tycker mig ana ett svagt streck. Borde strecket vara starkare nu om jag var gravid på bim-4? Det mäter som sagt 10 mIU/ml...

• Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-10 08:22:53 följande:

Vad strongt av dig att vänta så länge. Det måste vara efter bim då va? Som sagt, många som plussat utan symptom så ge inte upp än ;)

Tack för din optimism, den behövs haha! Jag har en femton dagars lutelfas så det blev en dag innan BIM jag testade positivt.
  • Ereya
    mamman1990 skrev 2018-05-10 13:48:26 följande:

Jag fick missfall i februari och är nu inne på tredje cykeln efter missfallet. Borde ha mens om fyra dagar men har de senaste två dagarna känt av molvärk vilket jag inte gjorde under den tidigare graviditeten. Jag känner liksom på mig att det är nåt. Tog därför ett lloyds testa tidigt idag och tycker mig ana ett svagt streck. Borde strecket vara starkare nu om jag var gravid på bim-4? Det mäter som sagt 10 mIU/ml...

Hmmm, jag ser tyvärr inget på denna bild... Testa imorgon igen, då borde det visa starkare om det är nåt!
  • mamman1990
    Ereya skrev 2018-05-10 14:42:46 följande:

Hmmm, jag ser tyvärr inget på denna bild... Testa imorgon igen, då borde det visa starkare om det är nåt!

Det är väl så att man ser det man gärna vill se :( tack för svar!
  • Anonym (Längtan92)
    Ereya skrev 2018-05-10 14:39:16 följande:

Tack för din optimism, den behövs haha! Jag har en femton dagars lutelfas så det blev en dag innan BIM jag testade positivt.

Så lite så ;) Så länge mensen inte dykt upp så finns det hopp :) Ahaa okej förstår, tror inte jag kmr kunna hålla mig så länge.
  • Ereya
    mamman1990 skrev 2018-05-10 15:03:00 följande:

Det är väl så att man ser det man gärna vill se :( tack för svar!

Den som väntar på nåt gott <3
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-10 16:10:28 följande:

Så lite så ;) Så länge mensen inte dykt upp så finns det hopp :) Ahaa okej förstår, tror inte jag kmr kunna hålla mig så länge.

Nä det är ju det, man får sitta på händerna sista dagarna. Men ju längre man väntar ju större chans är det ju att testet visar helt och hållet rätt. Helst ska man ju vänta tills efter BIM. Många tidiga missfall kommer ju också ut som mens någon dag för sent etc, och då är jag hellre lyckligt ovetandes än lyckligt vetande och sen få missfall mitt i glädjeyran ja men gud så hemskt.
  • Nicci91
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-09 21:12:39 följande:

Ja precis, det är ingenting att nojja sig för, dyker säkert upp imorgon bitti igen ;)

Jodå framåt, nc la in min äl en vecka senare än beräknat, min temp höjdes. Jag slutade testat äl test då jag trodde att äl uteblivit. Har haft jätte ömma bröst sedan äl för 4 dagar sen, men har varit så en gång tidigare också. Så är bara att vänta och se vad som händer :)

Jaha! Det är så himla svårt att veta, kroppen kör verkligen sitt eget race! Men ni lyckades pricka in äl ändå trots att du slutade testa?:) Så spännande! Hoppas det innebär något positivt:)) Jag har inte känt något sedan äl förutom lite stickade känsla i nedre delen av magen. Kan ha haft så förut men nu analayser man ju minsta lilla känningar haha
  • EIJ90
    Outofservice skrev 2018-05-10 19:17:17 följande:

Denna väntan på BIM...

Ser ju väldigt lovande ut =)
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?