• Anonym (Jag betalar!)

Ska mannen betala på första dejten?

En fortsättning från en tidigare tråd.

En man och en kvinna är på en första dejt. De äter middag på en restaurang och det finns en viss laddning i luften mellan dem... När notan kommer, tycker ni att mannen ska betala för kvinnan också? Varför, varför inte?

• Svar på tråden Ska mannen betala på första dejten?
  • Anonym (gentleman)

om jag tror jag får knulla henne betalar jag, annars inte..

• micromat

När jag hade min senaste första dejt (i början av året) betalade jag, jag är tjej/kvinna

• Anonym (man)
    Anonym (gentleman) skrev 2018-04-22 22:25:25 följande:

Tror det genomskådas. Ingen vill ha en man som betalar för sex.
  • Anonym (Jag betalar!)
    micromat skrev 2018-04-22 22:29:06 följande:

När jag hade min senaste första dejt (i början av året) betalade jag, jag är tjej/kvinna

Varför gjorde du det?
  • Anonym (Människa)
    Anonym (gentleman) skrev 2018-04-22 22:25:25 följande:

Tror du kommer undan så billigt?En liten maträtt och ett glas för sex?Sex är dyrare att köpa!
  • Anonym (man)

En relation är galet mycket dyrare

• GrandDuchess
    Anonym (Krut) skrev 2018-04-22 21:51:55 följande:

Ja jag tycker att mannen ska betala. För mig är det en gentlemannagrej och han känns även för snål om han inte gör det. Betalar inte mannen på första dejten blir det ingen andra dejt, det är inget jag säger dock och jag erbjuder alltid att betala. Men det är nog win-win att det inte blir någon andra dejt i så fall, för jag tänker att vi inte har samma syn på romantik och gentlemannabeteende (något som är viktigt för mig i en relation).

+1 på det svaret!
  • Anonym (H)

Jag delar gärna. Erbjuder han sig, så visst, då får väl betala då! Men innan jag låter honom göra det så lägger jag först fram förslaget om att dela på notan.

• Kusin Krakel

Han kan betala hon kan betala eller så delar de. Det är inte personernas kön som avgör vem som ska betala. I normalfallet, om det handlar om nåt sås tort som en middag pch man inte känner varandra så väl skulle det jännas mest bekvämt för mig att betala var för sig.

• Benbrott

Som man tycker jag absolut mannen ska bjuda på första dejten, det är en självklarhet för mig.

Svar på tråden Ska mannen betala på första dejten?