• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • ellie86
    Frallanz skrev 2018-03-14 17:30:05 följande:
    Okej, då är jag inte helt ute och cyklar då :)

Jag får hem gravtester imorgon, dem skulle ha kommit ifag egenligen men fpr vänta o testa gravtest med morgonurin så ser vi om där är positivt ännu.

Blev bara så fundersam då mina gravtest jag gjort nu när jag plussade var mycket svagare än det där strecket, men äl kanske är känsligare tester då:)
    Jag kan tänka mig att det har med koncentrationen av hormoner att göra eller nåt? Tänker att ett gravtest ger ju inte utslag när man har ÄL, fast det funkar tvärtom, så hmm... Men ifall det finns gravidhormoner kvar och spökar så kommer det ju bli mindre och mindre för varje dag, har ägglossningen kommit igång igen så borde det ju bli starkare utslag.
    Förstår att det är olidligt och att man bara vill att det ska komma igång igen! {#emotions_dlg.flower}
  • Frallanz
    ellie86 skrev 2018-03-14 17:43:02 följande:

Jag kan tänka mig att det har med koncentrationen av hormoner att göra eller nåt? Tänker att ett gravtest ger ju inte utslag när man har ÄL, fast det funkar tvärtom, så hmm... Men ifall det finns gravidhormoner kvar och spökar så kommer det ju bli mindre och mindre för varje dag, har ägglossningen kommit igång igen så borde det ju bli starkare utslag.

Förstår att det är olidligt och att man bara vill att det ska komma igång igen! 

Ja men precis. Tänker att om gravtestet visar negativt så kanske där ine finns nåt gravidhormok kvar så sätt och att det kanske då är äl påväg. Jadu, cirkus!

Men nu har jag ju slutat blöda, inte kommit nåt på hela dagen idag, kan man ha oskyddat sex snart tror ni? Haha
  • Norrlänska
    Frallanz skrev 2018-03-14 17:04:54 följande:

Glömde ju bilden

Som jag har fattat det så ska båda strecken vara lika starka för att ett ÄL-test ska räknas som positivt, skulle därför räkna din bild som ett negativt test.
    =)
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-14 08:14:50 följande:

Hoppas rosenroten gör det den ska för dig. Jag beställde folsyra/järn som jag äter nu, tog första tabletten igår :)

Idag blöder jag ingenting, inte heller spec nån molvärk. Hoppas på att gravtesterba kommer idag så jag kan testa o se om det visar neg. så man kn börja fundera över äl :)

Men hur är det, när äl testet visar starkt positivt, då är det det kommande dygnet efter det själva ägglossningen sker va?

Jag tempar inte, alltså min normala temp är ju kring 36,4 men jag skiftar så mkt i temp under dagarna så jag vet inte om tempning är nåt för mig. Men man kNske borde prova? Hur gör man då, när vet man att äl är vid tempning o när bör man börja tempa? Och kan man tempa med vilken termometer som helst? Jag har nämligen en temp där man scannar pannan, man håller den en liten bit ifrån dvs. Haha noll koll och tusen frågor!

Jag äter också folsyra, och vitaminer och rosenrot. Mannen äter folsyra och zink. Hoppas verkligen det gör nån nytta nu.

Är inte heller så kunnig på det där med äl tester men tror det är inom 24-48 timmar efter positivt test.

Man har en termometer med 2 decimaler och mäter på morgonen innan man går upp. Man vet tyvärr inte innan man har äl utan först efter. Men är ett bra sätt för att säkert veta att man haft den och vilken dag det var . Googla på basaltemperatur så får du fram info .
  • H0nd3ndär

Jag har varit lite skeptisk till natural cycles basaltermometer då många klagat på att den inte lyser i mörker. Hittade när jag letade en annan på billiga-tester.se från babyplan med 2 decimaler, lyse i displayen och dessutom 60 kr billigare (139 kr istället för 199 kr) än natural cycles variant. Mycket nöjd! :)

• Lebbmusen
    H0nd3ndär skrev 2018-03-14 19:19:49 följande:

Jag har varit lite skeptisk till natural cycles basaltermometer då många klagat på att den inte lyser i mörker. Hittade när jag letade en annan på billiga-tester.se från babyplan med 2 decimaler, lyse i displayen och dessutom 60 kr billigare (139 kr istället för 199 kr) än natural cycles variant. Mycket nöjd! :)

Ska också prova att tempa nu. Är på tredje försöket och har bara kört halvhjärtade ÄL-tester. Har NC gratismånad men Babyplan-temp (verkar toppen). Ska bli intressant om det kommer kännas som någon hjälp.
  • Lebbmusen

Jag äter Folsyra sen vi bästämde oss gör att försöka med ett syskon. Reducerade kaffeintaget (brukar pimpla mängder på jobbet) till 3 koppar per dag och slutade helt med energidryck. Är nikotin- och alkoholfri sedan flera är tillbaka.

Är ju lite sugen på Rosenrot som många pratar om. Även för att få lite mer energi dessa trista vintermånader.

Äter man dom hela tiden eller ska man sluta vid ÄL (som nåt annat jag läste om)?

• Lebbmusen

Jag äter Folsyra sen vi bestämde oss gör att försöka med ett syskon. Reducerade kaffeintaget (brukar pimpla mängder på jobbet) till 3 koppar per dag och slutade helt med energidryck. Är nikotin- och alkoholfri sedan flera är tillbaka.

Är ju lite sugen på Rosenrot som många pratar om. Även för att få lite mer energi dessa trista vintermånader.

Äter man dom hela tiden eller ska man sluta vid ÄL (som nåt annat jag läste om)?

• Systeryster33
    Frallanz skrev 2018-03-13 18:11:57 följande:

Jag har aldrig varit med om att jag haft mens så sparsamt, sist jag hade mens så blödde jag väldigt lite i jämförelse med annars men tillräckligt för stt behöva tampong. Jobbigt när kroppen beter sig annorlunda :p

Ja men visst känns det störigt! Blödningen är borta nu. Blev liksom intet mer och tempen strax under min medeltemp.. men men det är väl bara att sluta fundera så blir det kanske annorlunda nästa månad hopps jag :) ja kanske inte mens jag hoppas på då, men ni fattar
  • Systeryster33
    XAHHA92 skrev 2018-03-13 20:11:36 följande:

Själva spolningen kändes ingenting. Det som gjorde ont var när de fick klämma och hålla fast livmoderhalsen. Vi har gjort en utredning för ofrivillig barnlöshet och detta var sista undersökningen. De hittar inget fel på oss, på gott och ont. Två år är en jättelång tid & all glädje som ska finnas när man försöker få barn är som bortblåst. Men vi kämpar vidare!

Önskar och hoppas verkligen att det går vägen för er den här månaden! Ska heja lite extra på dig <3
Svar på tråden BIM april 2018