Frallanz skrev 2018-03-14 08:14:50 följande:
Hoppas rosenroten gör det den ska för dig. Jag beställde folsyra/järn som jag äter nu, tog första tabletten igår :)
Idag blöder jag ingenting, inte heller spec nån molvärk. Hoppas på att gravtesterba kommer idag så jag kan testa o se om det visar neg. så man kn börja fundera över äl :)
Men hur är det, när äl testet visar starkt positivt, då är det det kommande dygnet efter det själva ägglossningen sker va?
Jag tempar inte, alltså min normala temp är ju kring 36,4 men jag skiftar så mkt i temp under dagarna så jag vet inte om tempning är nåt för mig. Men man kNske borde prova? Hur gör man då, när vet man att äl är vid tempning o när bör man börja tempa? Och kan man tempa med vilken termometer som helst? Jag har nämligen en temp där man scannar pannan, man håller den en liten bit ifrån dvs. Haha noll koll och tusen frågor!
Jag äter också folsyra, och vitaminer och rosenrot. Mannen äter folsyra och zink. Hoppas verkligen det gör nån nytta nu.
Är inte heller så kunnig på det där med äl tester men tror det är inom 24-48 timmar efter positivt test.
Man har en termometer med 2 decimaler och mäter på morgonen innan man går upp. Man vet tyvärr inte innan man har äl utan först efter. Men är ett bra sätt för att säkert veta att man haft den och vilken dag det var
. Googla på basaltemperatur så får du fram info .