Inlägg från: Systeryster33 |Visa alla inlägg
  • Systeryster33

BIM april 2018

bastamamman1 skrev 2018-03-11 12:56:22 följande:

Skumt, andra mensdagen idag och tempen har stigit igen till lika hög som efter äl. 37,3 grader. Har inga graviditetstest hemma. Nån som har nån erfarenhet av detta? Tempen ska väl inte gå upp nu?

Hum, nej det lät verkligen skumt! Stiga ska den ju inte r! Du hade sovit 4 timmar innan och tempade inte på annan tid än vanligt? Druckit igår?

Annars har jag ingen bra idé ?? Men lite spännande ju! Du får vänta och se om tempen fortsätter va hög eller går ner igen.

Har du din kurva som du kan skicka?
  • Systeryster33

Hej tjejer!

Jag hoppar också över till april tråden nu! Är på BIM-2 och tempen sjönk idag så mensen kommer väl imorgon!

Egentligen blir väl vårt första försök nu den kommande månaden, men vi har kört avbrutet denna månaden under de fertila dagarna så någonstans hoppades jag väl ändå och ännu mer nu när vi verkligen bestämt oss för att vi ska försöka få barn!

Har äl 30/3 och Bim 12/4! Hade eg tänkt strunta i att försöka denna månaden då bf blir precis runt julafton, men längtan är för stark <3 så ser så mycket fram emot kommande månad nu!

Min kurva från mars ser ut såhär. Känns inte troligt att tempen ska gå upp igen nu 2 dagar innan bim va när den sjönk så pass rejält i morse?

Ser fram emot att få följas åt i resan mot en decemberbebis med er !!!

• Systeryster33
    hallonnpaj skrev 2018-03-13 09:01:46 följande:

Hoppar in här. Slutade med ppiller i december och hoppas snart på plus. Bim 12/4 :)

Kul ?? Är det första barnet för er?
  • Systeryster33
    XAHHA92 skrev 2018-03-13 16:27:49 följande:

Nu har jag fått spola mina äggledare och det vill jag aldrig mer göra om. Fy fan vilken smärta!! Det enda vi kan göra nu är att hoppas på ett litet mirakel, att spolningen kanske tog bort lite ?skräp.? Jag kommer aldrig att sluta hoppas men ibland känns allt mörkt. I nästan två år har vi försökt nu utan att plussa.

Usch, visste inte att det gjorde ont! Varför gjorde de en spolning? Är det för att de hittat något ?fel? eller för att du inte blir gravid? Håller verkligen tummarna för dig nu! Vet hur stark längtan kan vara och 2 år är lång tid!! Stor kram
  • Systeryster33

Tjejer jag fattar ingenting, skulle ha mens nu men har bara en liten sparsam blödning så jag knappt behöver skydd! Mensvärken har försvunnit nu med! Kan en mens bara vara sådär, eller det är något ?fel? ? Känns så förvirrande! Tagit gravtest som tyvärr inte är positivt, men det här känns inte som mens på riktigt..dooih! Någon mer som haft såhär?

• Systeryster33
    Frallanz skrev 2018-03-13 18:11:57 följande:

Jag har aldrig varit med om att jag haft mens så sparsamt, sist jag hade mens så blödde jag väldigt lite i jämförelse med annars men tillräckligt för stt behöva tampong. Jobbigt när kroppen beter sig annorlunda :p

Ja men visst känns det störigt! Blödningen är borta nu. Blev liksom intet mer och tempen strax under min medeltemp.. men men det är väl bara att sluta fundera så blir det kanske annorlunda nästa månad hopps jag :) ja kanske inte mens jag hoppas på då, men ni fattar
  • Systeryster33
    XAHHA92 skrev 2018-03-13 20:11:36 följande:

Själva spolningen kändes ingenting. Det som gjorde ont var när de fick klämma och hålla fast livmoderhalsen. Vi har gjort en utredning för ofrivillig barnlöshet och detta var sista undersökningen. De hittar inget fel på oss, på gott och ont. Två år är en jättelång tid & all glädje som ska finnas när man försöker få barn är som bortblåst. Men vi kämpar vidare!

Önskar och hoppas verkligen att det går vägen för er den här månaden! Ska heja lite extra på dig <3
  • Systeryster33
    hallonnpaj skrev 2018-03-13 20:22:52 följande:

Ja det är första så det blir spännande! Är det samma för er? Hur länge har du försökt? :)

Extra mycket spänning och förväntan då <3 jag har en 3 årig son sedan innan men hoppas såå på ett syskon till honom nu!

Detta är andra försöket! För dig?
  • Systeryster33

Vågar mig också på att lägga till mig här !

Lycka till allihopa <3

BIM-lista:

1/4 Meemelie

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai

3/4 Förstabarnet33

4/4 PowerL, Mrs-A, Milian03, XAHHA92, aleakim90

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

10/4 Baraentilligen, systeryster33

Svar på tråden BIM april 2018