Inlägg från: Systeryster33 |Visa alla inlägg
  • Systeryster33

BIM april 2018

Tjejer, vet ni om ni alltid brukar färg på ägglossningstestets teststräck, eller om där är nära blankt ibland?

Jag är bara på cd 7 Idag och brukar ha äl runt cd 18-19, alltså INTE inom det närmaste. Då natural cykels varnar för höga temperaturer nu så tog jag ett äl test för skojs skull och det ser ut såhär! Jag tolkar det som att det borde vara äl inom närmaste tiden? Eller kanske helt fel?!?? Någon som kan hjälp mig med kloka inputs ?

Kram <3

• Systeryster33

Kul att vi är lite fler här inne nu och att det är lite aktivitet i tråden :) välkomna alla nya! Nu kör vi och hoppas på många decemberbebisar <3

• Systeryster33
    HepaticaNobilis skrev 2018-03-21 16:24:08 följande:

Med skräckblandad förtjusning skriver jag här!

Jag blir 31 i år och maken blev 30, vi har ett gemensamt barn som fyller två år nu i slutet på mars och jag har en sedan innan som blir 11 (!) i år.

Vi har precis flyttat till hus och min provanställning går över i fast tjänst i början på april. Tanken var att vi skulle vänta med ett barn till ett eller två år till... Dels för att vi ville bo i hus (det gick snabbare än vi trott) och dels för att lillebarnet skulle vara större. Jag är inte så bra på att vara gravid, sjukskriven för foglossning i v 14 med första barnet och v 8 med andra.. Dessutom prematura värkar och första barnet föddes 37+0 och andra 33+5 efter många veckors stillaliggande. Rädsla för hur det ska gå att vara gravid med en tvååring och rädsla för en prematur bebis är överhängande.

Men vi vill båda så gärna ha fler barn! Och även om jag hittills har haft lätt att bli gravid så vet man ju aldrig hur det går. Så vi bestämde igår att vi kör! Wahhaa!!

Har använt oss av natural cycles prevent och kondom på de röda dagarna sedan lillebarnet och jag har en väldigt regelbunden cykel. Har troligen äl 21 mars och bim 8/4.

Eftersom jag redan skrivit en uppsats så kan jag lika väl fråga på en gång, hur gör ni med folsyra? Jag äter Kvinna multivitamin med folsyra i, behöver jag få i mig ett renare tillskott på det?

21 mars är ju idag så bara ligg på då! Haha

Jag äter ren folayra men känns som du får i dig tillräckligt genom det du äter! Kolla annars mängden folayra i ditt preparat och jämför med andra rena folsyra på nätet så får du en bra uppfattning!

Hoppas du får må bättre i din nästa graviditet <3
  • Systeryster33
    HepaticaNobilis skrev 2018-03-21 18:50:51 följande:

Haha, 28 mars var visst äl! Blev lite svettig där ett tag..! Så vi har en vecka på oss:) Det är 200% av rdi står det på burken om folsyra, det borde ju räcka:)

Jag har med 28-29 mars ! Snart dags att börja ligga !

Min NC app visar möjlig fertil dag fom idag! Puh.. men fick reda på idag att jag och sambon inte kommer ses på tisdag 27/3..löjligt, men blev besviken då det känns som en så ?viktig dag? tror ni här inne är de enda som kan förstå den känslan!
  • Systeryster33
    jennyek93 skrev 2018-03-22 17:12:48 följande:

Ni som använder er av temperaturmätning, vad använder ni för termometer (mun/öra)?Läste någonstans att man skulle ha en med två decimaler... I så fall, tips på var man köpa sån? :) På apoteket nära mig hittade jag bara med en decimal, men det kanske räcker?

Prova gratismånad på natural cykels, då kan du köpa basaltermometer för 200 kr! Den kommer snabbt hem i posten och du mäter under tungan innan du går ur sängen på morgonen
  • Systeryster33
    maria1992 skrev 2018-03-24 09:12:17 följande:

Hej tjejer!

Hjälp mig... jag fick positivt ägglossningstest idag med clearblue digital. En gubbe som var fast. Tempen ökade rejält idag.. egentligen sker ägglossning tidigare än den ska men det spelar ju ingen roll men till min fråga, när sker då ägglossningen? Tempen är höjd och positivt ägglossningstest?

Åh jag förstår vad du menar, tempen ?ska? ju inte gå upp förrän om ett par dagar, men mitt tråkiga svar är att sexa på du och vänta och se hu är tempen utvecklar sig framöver så vet du ju i efterhand när äl var :)
  • Systeryster33

Då var äl över för den här gången :) bara den långa väntan på bim kvar.. har inga större förhoppningar på att det ska bli nått då vi inte saxat idag på äl.. nen igårkväll och degarna innan! Kommer såklart hopps analysera vänta och längta ändå..

Fler än jag som får galet ont i brösten fom äl? På mig höll det i fram till mens förra månaden!

• Systeryster33
    maria1992 skrev 2018-03-29 10:02:04 följande:

Jahapp där kommer höjningen rejält!!

Hur gick de för dig imorse?

Nu måste väl ändå äl inträffat?

Nä där finns nog ingen tvekan längre :) skönt!

Fick ni till det bra runt denna äl? Jag borde va på äl +1 idag! Vi fick till det allla dagar förutom just äl dagen! Men dagarna innan och idag dagen efter lär väl kunna räcka :) hoppas!

När har ni andra som plan på att testa? Min plan är nog 7/4 då jag är på äl+10
  • Systeryster33
    jenniferrunder skrev 2018-03-29 15:06:57 följande:

Testade LH alldeles nyss. Positiv ägglossning???

Hej! Du har ju stickan upp och ner på fotot men jag skulle säga att ja det är i princip positivt, eller varit/är de närmaste timmarna! Så hade räknat med att det är daga för äl :) stämmer det med din cykel eller?
Svar på tråden BIM april 2018