HepaticaNobilis skrev 2018-03-21 16:24:08 följande:
Med skräckblandad förtjusning skriver jag här!
Jag blir 31 i år och maken blev 30, vi har ett gemensamt barn som fyller två år nu i slutet på mars och jag har en sedan innan som blir 11 (!) i år.
Vi har precis flyttat till hus och min provanställning går över i fast tjänst i början på april. Tanken var att vi skulle vänta med ett barn till ett eller två år till... Dels för att vi ville bo i hus (det gick snabbare än vi trott) och dels för att lillebarnet skulle vara större. Jag är inte så bra på att vara gravid, sjukskriven för foglossning i v 14 med första barnet och v 8 med andra.. Dessutom prematura värkar och första barnet föddes 37+0 och andra 33+5 efter många veckors stillaliggande. Rädsla för hur det ska gå att vara gravid med en tvååring och rädsla för en prematur bebis är överhängande.
Men vi vill båda så gärna ha fler barn! Och även om jag hittills har haft lätt att bli gravid så vet man ju aldrig hur det går. Så vi bestämde igår att vi kör! Wahhaa!!
Har använt oss av natural cycles prevent och kondom på de röda dagarna sedan lillebarnet och jag har en väldigt regelbunden cykel. Har troligen äl 21 mars och bim 8/4.
Eftersom jag redan skrivit en uppsats så kan jag lika väl fråga på en gång, hur gör ni med folsyra? Jag äter Kvinna multivitamin med folsyra i, behöver jag få i mig ett renare tillskott på det?
21 mars är ju idag så bara ligg på då! Haha
Jag äter ren folayra men känns som du får i dig tillräckligt genom det du äter! Kolla annars mängden folayra i ditt preparat och jämför med andra rena folsyra på nätet så får du en bra uppfattning!
Hoppas du får må bättre i din nästa graviditet <3