Inlägg från: Systeryster33 |Visa alla inlägg
  • Systeryster33

BIM april 2018

Elizai skrev 2018-04-01 17:42:49 följande:

Ingen mens i sikte, ingen mensvärk eller mensmage heller.. har bim imorgon så jag kommer väl göra ett test innan jag åker till jobbet. Hoppas så på ett plus. Just varit och panikköpt graviditetstest på ica, haha. Nån som använt rfsu graviditetstest? Är de bra? Det ver det enda de hade.. hoppas så innerligt att det blir ett plus imorgon. Har tagit två tester tidigare i veckan men dåbhar de varit negativa. Men jag har ju som sagt inte bim förrän imorgon.

Spännande :) håller tummarna!
  • Systeryster33
    SofiaS95 skrev 2018-04-01 18:28:48 följande:

Enligt vad jag läst ska inte den typ av stressen påverkas eftersom inte min cykel heller verkar vara rubbad...Försöker förlita mig på att det är en mening med allt. Joo vi ses säkert i den tråden. Hur länge har ni försökt?

Ok nä men då så! Då får vi hoppas det är er tur nästa månad :)

Detta är andra försöket, fast första aktiva så har verkligen ingen förhoppning att det ska ha blivit något, men visst , önska kan man <3
  • Systeryster33

Ni som plussat, hur långt innan bim har det varit ni såg något på testet (första gången om ni testat flera ggr) ? :)

• Systeryster33
    Mih4 skrev 2018-04-01 18:59:32 följande:

Hej allihopa!

Lägger in mig här och följer er resa med nöje! Jag och min man gifte oss igår och är på första försöket, är 25 & 27 år. Hade ÄL 27 mars så är ÄL +5 och mina bröst har gjort svinont ända sen dess. BIM redan 10 april då jag har kort cykel (25,8 dagar) och känner mig tacksam för det i dessa tider. Lycka till allihopa!!

1/4 Litentuff, theresu

2/4 Eal92, Elizai, Meemelie

3/4 Förstabarnet33, Bebismaj, zette, Hejhopp69

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, Baraentilligen, aleakim90

9/4 systeryster33

10/9 Mih4

12/4 Esme08, Samba80

14/4 Maya889

15/4 sycamore

18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja

19/4 tredjebarnsladdis

20/4 lyckligast80

22/4 Blåstjärna

26/4 Norrländska, FruBjörk

28/4 milan03

Plussat +

Zette + bim -4 30/3

Välkommen hit och grattis till giftermålet :)
  • Systeryster33
    Lindsey77 skrev 2018-04-02 06:12:34 följande:

Hjälp mig nu tjejer. :) Test idag på ÄL +10. Tycker mig ana ett streck? Strecket är grått så testet är negativt. Undrar bara om ni ser ngt streck? Kanske inte syns på bilden?

Ja kollar jag nära så kan jag ana något väldigt väldigt svagt!
  • Systeryster33
    Lindsey77 skrev 2018-04-02 17:00:50 följande:

Tog ett till test nu på eftermiddagen. Kunde inte hålla mig!! Det ser positivt ut, men jag är osäker då många verkar få falskt positivt med graviditetskollen. Det blir digitalt imorgon bitti! Är då på ÄL +11...

Vd tror ni, falskt eller äkta? Är det äkta kommer det bli positivt på digitalt, återstår att se... ser ni bilden?

<3 hoppas hoppas! Blir spännande imorgon bitti! Har du några symptom?
  • Systeryster33
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-02 17:17:54 följande:

Har du hört det alltså? Tog oxå ett test med graviditetskollens idag, bim-3! Som visade svagt positivt (vilket jag oxå tycker ditt gör). Ursch vad hemskt om det är vanligt. Har massa test jag köpt där för att verkligen ha hemma när jag känner att jag behöver kolla :p Tänk så blir fler positiva utan att det är något?! Kommer få spader haha..

Spännande! Håller en tumme att du är gravid :) ser ju positivt ut!! Har du något symptom?
  • Systeryster33
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-02 18:07:57 följande:

Nej, inga alls. Jag hade inga pms symptom jag brukar ha förrän för några få dagar sedan, brukar få dagen efter äl. Har haft lite ömma bröst nu när det närmar sig bim men det har avtagit. Hur har du det?

Ok ! Nej men det där är ju så olika för alla:) men spännandets höra hur det är för andra! Jag är bara på äl+5 men jag har ont i brösten och hugger långt ner i magen emellanåt.. men har inte haft mens på 12 år i princip så kanske känner av att jag haft äl bara! Har ingen känsla alls att jag skulle vara gravid nu iaf! Tänkt testa på äl+7 och sen äl+10 nästa gång innan jag ger upp denna månaden! Vet att man kan plussa senare än så, men ser jag inget på äl+10 (bim-1) så tror jag inte det är något! Berätta gärna hur det går för dig när/om du testar igen!
  • Systeryster33
    Lindsey77 skrev 2018-04-02 18:12:32 följande:

Tack :)

Jag är sjukt trött! Konstigt det här med tröttheten, den har aldrig kommit före v 6-7 förut, om jag är gravid alltså... Sov 11 timmar inatt, samt slocknade i soffan i lördags em. Brukar jag aldrig göra. Är påskledig och orkar ingenting.

Sen har jag känt lite stickningar i magen, dock inte idag...

Haha skönt det varit påsk då! Jag hejar på dig!
  • Systeryster33

[quote=78602111][quote-nick]Maya 889 skrev 2018-04-02 19:08:02 följande:[/quote-nick]

Jag kan säga att första gången jag blev gravid (5år sedan, slöt med en abort) då plussade inte jag förens jag va i v.5. Men då va kroppen i väldigt mycket obalans också, hade precis slutat med p-piller osv. Jag räknar dock med att när jag väl plussar kommer det va nån vecka in redan. Jobbigt för en otålig fröken som jag haha ;)

[/

Nej men såklart kommer jag testa igen om mensen inte kommer , men har plussat innan senast äl+10 så tänker det borde synas då! Men jag får bara vänta och se.. är bara så jäkla otålig och känner det som att jag redan bestämt mig för att jag inte är gravid för att inte bli så ledsen sen

Svar på tråden BIM april 2018