• Frallanz

BIM april 2018

Hoppar in här, hade bim 8/3 plussade samma dag, missfall 10/3 så väntar på att "blöda färdigt" och att få mysa med min karl och hoppas på att plussa snart igen.

Nu är detta mitt första missfall, klart väldigt jobbigt attvara med om, men försöker se det så att det är kroppens sätt att hantera nåt som det möjligtvis var nåt tokigt med.. har en son sedan innan och vi är nu redo för det riktiga försöket till ett syskon denna månad, (månaden innan "råkade" vi pricka in äl, hann bara ha sex en gång pga han var iväg på jobb i ett par veckor så vi visste inte att vi prickade äl där och då) så igång med bebisverkstaden! :)

Ni som också fått tidigt missfall, när kom äl igång för er? Vid samma tidpunkt som det skulle gjort innan grav/missfall? Senare? Tidigare? Jag har tänkt att prova med äl-tester för att kanske få nåt hum om det. Kommer sexa ofta såfort blödningen slutat men vill ändå ha lite koll känner jag. Har en app som jag alltid haft koll på min mens i o enligt den är äl nånstans vid 23/4. Ska ta ett gravtest i veckan för att se om hormonet lagt sig o blivit blankt innan äl stickorna kan dra igång.

Ge mig info den som känner att hon orkar dela med sig. Kram på er!

• Frallanz
    Emiliass skrev 2018-03-11 09:00:45 följande:

Vad tråkigt att du fick mf. Beklagar. Jag fick tidigt mf i januari. Min cykel är inte regelbunden i vanliga fall men fick äl dag 29 efter blödningen. Så den kom igång i princip som vanligt för mig då det inte är ovanligt att det tar sådan tid för mig att ägglossa. Så hoppas din kommer igång som vanligt med. Fick alltså äl direkt innan första mensen efter mf. Mitt gravtest visade neg ca 1 vecka efter jag börjat blöda.

Har börjat med rosenrot denna cykel och hoppas min äl kommer igång tidigare nu.

Detta ska bli vår månad nu :).

Tack <3

Ska beställa ÄL tester och fler gravtester idag så jag kan ta ett gravtest till helgen och om det är negativt då börja med Äl tester. Aldrig använt mig av äl-tester förut. Sonen kom till på första försöket och denna graviditet kom till på ett samlag så fertila är vi iaf, haha. Men det säger ju såklart inte att det går snabbt efter missfallet nu... vill bara att detta ska vara över så vi kan mysa igen och försöka på riktigt.

Fick du äl 29 dagar efter blödningen startat eller slutat?

Hur länge blödde du? Jag blöder inte så jättemkt nu längre, mest tunnt o så, har lite "mensvärk" idag igen. Men det gjorde riktigt jäkla ont natten det sattes igång :( väldigt likt värkar... usch!
  • Frallanz
    mulin skrev 2018-03-12 08:18:12 följande:

Här lägger vi barntillverkan på hyllan en stund. Precis fått reda på att sambon har för få spermier för att de ska kunna bli barn. Så vi får ta tag i den utredningen i första hand och se vad orsaken är :(

Men åh, vad jobbigt! :( beklagar verkligen, och hoppas ni får all hjälp ni behöver o vill ? styrkekramar till er!
  • Frallanz
    Frallanz skrev 2018-03-12 08:23:05 följande:

Men åh, vad jobbigt! :( beklagar verkligen, och hoppas ni får all hjälp ni behöver o vill ? styrkekramar till er!

Skulle inte vara ett frågetecken där!
  • Frallanz
    maria1992 skrev 2018-03-12 08:12:32 följande:

Där sjönk tempen för mig med.. Fan vad tradigt! Nästa äl är jag borta med jobb. Vad tror ni om att ligga på söndagen om äl är på tisdag? Är det få chanser då att lyckas? :/

Med sonen så låg vi 2 dagar innan beräknad äl, och han kom till på första försöket, denna graviditet som nu slutade i missfall blev till med ett samlag 1 dygn innan ÄL så visst kan det funka :) spermierna sägs ju leva kvar i 3 dagar, har jag hört.
  • Frallanz
    Emiliass skrev 2018-03-12 09:12:32 följande:

Har inte heller testat med äl tester innan. Men vill va helt säker denna gång exakt vilken dag det är.

Har också haft lätt för att bli gravid tidigare. Alla mina 3 barn var oplanerade och jag blev typ gravid direkt. Svårare nu när man ska planera. Var ju några år sen jag fick dem. Hade mf för ca 8 år sen, och det var det värsta jag varit med om. Fick åka in då det bara forsade blod, satt på toa i flera timmar och svimmade nästan för att jag förlorade så mycket blod. Denna gången blödde jag mindre än när jag har mens men lika länge. (5 dagar)

Hade inte särskilt ont heller så var nästan osäker om det var missfall, men testet visade ju negativt sen. Hade äl 29 dagar efter att blödningen startade. Vilket för mig inte är ovanligt. Så man kan säga att det kom igång som vanligt efter mf.

Jag hoppas verkligen vi lyckas nu, och att allt går vägen. Känns ju som en evighet det här med väntan hela tiden.

Skönt att du har lätt för att bli gravid, då tar det säkert sig nu med :).

Beklagar att du genomgått fler missfall än ett :/ en gång är ju inte heller roligt men att behöva uppleva det igen måste vara riktigt tungt!

Jag fick jättejätte ont natten till lördagen, fy vad det kändes så fattade då att blödningen var ett missfall. Såg ju sen att det kom ut lite grejer... trodde inte man kunde "känna av" missfall så tidigt men alla kroppar är ju olika osv. "Skönt" o höra att du bara blödde 5 dagar, hoppas min blödning slutar nu snart, började i fredagskväll, avtog igår så trodde de skulle sluta men kom mer inatt och idag. Nu är det rätt lugnt men pepparpeppar :)

Ja jag håller verkligen tummarna för att vi plussar och får behålla våra pyren denna månad :) längtar efter förlossningen faktiskt, haha. Sonen är född med snitt så vill gärna prova föda vaginalt denna gången.
  • Frallanz
    maria1992 skrev 2018-03-12 09:26:48 följande:

Tack för pepp! 

Läste på 1177 nu detta. Så hoppas verkligen det räcker!

Hur länge lever en spermie?Spermierna, sädescellerna, är ofta befruktningsdugliga i fem dagar efter samlag. Det betyder att spermierna kan bli kvar i äggledaren och befrukta ägg under flera dagar. Men tiden kan variera något. Enstaka spermier överlever upp till sju dagar, medan andra bara klarar sig en kortare tid. Detta beror på egenskaper hos spermien, förhållandena i slidan och livmodertappens sekret.
    Om befruktningen
    När är det lättast med befruktning?Det är störst chans till befruktning om man har vaginalt samlag ungefär tre dagar före ägglossning, till en eller två dagar efter. Det kan vara svårt att pricka in ägglossningen, eftersom det är svårt att veta exakt när ägglossningen sker. De som försöker få till en graviditet rekommenderas att ha samlag två till tre gånger per vecka. Spermierna kan leva under flera dygn och vänta på ägget när det kommer. Mer än åtta av tio som har regelbundna samlag för att få till en graviditet lyckas inom tolv månader.
    Oj, överlever dem så många dagar tom! :D häftigt!

Då är det nog bara köra på och hålla tummarna :)

Jag vill bara att blödningarna ska sluta nu så vi kan köra på och mysa igen, så segt att vänta o vänta...
  • Frallanz
    Emiliass skrev 2018-03-12 20:56:01 följande:

Ja denna gången var jobbigare psykiskt även att det var så tidigt. Men nu vill man så mycket, och så har jag just hela tiden oron för mf. Men denna gången ska det lyckas. Försöker intala mig det :).

Jag hade som mensvärk bara, lite kraftigare men inte så ont som du, och mest första dagen. Stackare. Ush det är ju jobbigt som det är. Kom inga klumpar eller nåt heller och blödde inte mycket. Fick som du att det avtog typ helt och sen kom lite igen. Men 5 dagar sammanlagt. Hoppas det är det sista för dig nu och att äl kommer igång direkt.

Skönt att ha nån att dela sina tankar och känslor med, hoppas vi båda får plus och kan följas åt genom graviditeten till december , och alla andra i tråden med :).

Hoppas också du får en vanlig förlossning. Det är verkligen en speciell känsla <3.

Jamen fy, det kan jag förstå att du är orolig för mf :( men som nån sa att man får tänka så att man väntar ett barn inte ett mf. Men när man varit med om det, o speciellt fler ggr än en, så är oron inget man kan rå för helt enkelt, men såklart väldigt jobbigt o vara orolig <3

Okej men då har våra missfall varit rätt lika nu, o som du säger skönt att ha någon att dela det med även om det är en tråkig i jobbig grej att dela så är de skönt o ventilera med någon som vet hur det känns! Det hjälper mkt :) jag har idag svällda och ömma bröst samt svag molvärk som strax innan mens, är det nåt du minns att du hade vid mf? Kroppen är väldigt skum just nu känner jag, men det är väl alla hormoner som spökar helt enkelt.

Hur är det för dig nu då, när har du äl tror du? :) och hur gör man med äl-testerna, när ska man börja ta dem? Jag får hem 14 st äl-stickor i veckan samt 8 gravtest. Vill bara få "tillbaka" min cykel igen nu!
  • Frallanz
    bluegrass skrev 2018-03-12 22:15:52 följande:

Jag känner precis som du efter mitt missfall i torsdags. Svullna bröst och mensvärk. Och sjukt dåligt humör samt trötthet som känns hormonell på ngt sätt. Testar du neg nu? Mitt test var helt neg idag. Ganska skönt så att man kan börja om. Tänkte börja med äl-tester på torsdag, en vecka efter mitt MF, men det kanske är lite tidigt?

Emiliass- vad ledsamt med flera missfall!! Detta var mitt första och så tidigt som v 4+4, men blev väldigt ledsen ändå!

Hoppas att vi får plus i april och bebisar i december!

Beklagar! <3

Har exakt samma! Fick missfall i fredagskväll/natt, ocksp mitt första mf.

Jag är ingen höjdare på äl-tester faktiskt, aldrig använt men ska göra det nu tänkte jag så vet inte riktigt när man bör börja testa? Har läst att det ska gå såfort man får neg på testet edter mf. beställt äl och gravtester som kommer i veckan :) tog mitt sista gravtest i söndagsmorse och då var det positivt, samma streck som de dagarna innan. Så ska testa såfort gravtesten kommer.

Vill ju så gärna nu! Tänk om vi kan följas åt o få jul-bebisar! :) håller hårt för oss alla i tråden! <3
  • Frallanz
    mulin skrev 2018-03-12 08:51:38 följande:

Tack <3 ja det var ett tråkigt besked men samtidigt var det skönt å få veta varför det aldrig ville sig. Nu ska det utredas och se om det är genetiskt eller ?mänskligt? och isåfall kunna på egen hand öka antalet. Men nu blev vi ställda i kö för IVF iaf. Jag fyller inte 25 förrän i slutet på året dock så fram tills dess får vi nog vänta.

Den som väntar på nåt gott <3 dock kan jag förstå det är jobbigt att vänta!

All styrka till er!

Så man måste ha fyllt 25 för att göra IVF?
Svar på tråden BIM april 2018