Inlägg från: Norrlänska |Visa alla inlägg
  • Norrlänska

BIM april 2018

Hoppar in i tråden iom att det ej tog sig i februari. Hade oxå tänkt hoppa aktiva försök den här månaden men känner för stark längtan för att ej ge det en ärlig chans. 4 försöket sedan spiralen togs ut...håller tummar och tår.

Blev ovanligt låg och depp när mensen kom igår men det är väl bara att ta nya tag och se frammåt. Händer det så händer det... lättare sagt än gjort ????

.
  • Norrlänska
    Elizai skrev 2018-03-01 09:02:55 följande:

<3

?BIM-lista:

2/4 Elizai

2/4 Norrlänska

3/4 Jeex

----------------------------

+Lista:

=)
  • Norrlänska
    Milian03 skrev 2018-03-08 00:29:05 följande:

Hur gamla är ni här inne och hur länge har ni försökt?

Har ni barn sen innan?

Jag och mannen är 33 år gamla.

Jag har ett barn sen tidigare och han har två.

Nu vill vi ha ett gemensamt :) :)

Jag är 36 och maken är 38, vi har en tös som fyller 6 år i april.

Tog ut spiralen i nov - 17 så sedan dess har vi försökt utan några positiva resultat.
    =)
  • Norrlänska
    jenniferrunder skrev 2018-03-10 00:45:48 följande:

Hoppar in här med! Perfekta tråden för mig som har 0 tåladmod och 110 frågor dagligen... jag och min sambo planerar vårt första barn och vi båda längtar så vi dööör!!!

Testade positivt på LH-stickan och hade ägglossning 4/3 och beräknad BIM 18/3. Hade sex 5 dar i sträck under ?ÄL-perioden?.

Redan i tisdags 6/3 så började jag känna stickningar i båda äggstockarna och svag molande värk i livmodern som kommer och går hela tiden. Den 7/3 fick jag sån ihållande stickande smärta i livmodern som höll i sig i ca 10-15 sekunder. Den 7/3 på morgonen fick jag även springa till toan å spy. Vad kan detta vara symtom på?? Eller håller jag på att bli/är sken-gravid?

Läste i en annan tråd här att ett tips för de som inte orkade vänta på BIM var att göra ett ägglossningtest för stt se om det fortfarande höll sig positivt efter ägglossning och att om det fortfarande några dagar efter ÄL är positivt så är man gravid? Stämmer detta? Testade igår och då var det negativt.

Testade grav-test idag som var negativt (såklart eftersom det är mer än en vecka kvar till BIM.. men jag kan inte hålla mig!!!

Är det bara jag som har sån jävla brist på tålamodet haha?

Tacksam för svar alla fina <3

Jag är exakt likadan ????

Så frustrerande.
    =)
  • Norrlänska
    Frallanz skrev 2018-03-14 17:04:54 följande:

Glömde ju bilden

Som jag har fattat det så ska båda strecken vara lika starka för att ett ÄL-test ska räknas som positivt, skulle därför räkna din bild som ett negativt test.
    =)
  • Norrlänska

Tror att ÄL passerat men "livet kom i mellan" så det blev inte lika mycket myst som jag hade önskat. Dock så försöker jag återigen känna varenda liten känsla i kroppen och googlar om det är ett ybertidigt symtom och sådana saker. Blir så less på mig själv! Önskar att jag kunde hypnotisera bort vetskapen om att hitta försöker och bara köras vanligt är lusten faller på.

Numera räknar jag dagar frenetiskt och försöker förföra min ybertrötta, slutkörda make i tid och otid varje dygn för att öka chanserna. Han är inte med på sexplanerna lika mycket som jag vill och då blir jag besviken, "stressad och ledsen".

Samtidigt har jag bestämt mig för att i inte ska prata ÄL för jag vill att vi ska ha sex för njutningens skull och inte "bara för att" så jag Är glad att han inte har nån koll på min cykel... Önskar bara att jag inte hade nån koll heller. Då skulle jag va mindre manisk och kontrollstyrd.

=)
  • Norrlänska

Hade tydligen räknat fel på BIM... Typ en vecka :(, spottings idag... Så då var det bara att börja om igen.

=)
  • Norrlänska

BIM-lista: 

2/4 Eal92, Elizai, Milian03, Meemelie

3/4 Förstabarnet33 

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, HepaticaNobilis

10/4 Baraentilligen, systeryster33

12/4 Esme08

15/4 sycamore 

18/4 LifeofBullshit

19/4 tredjebarnsladdis

26/4 Norrländska

=)
  • Norrlänska

Tror att äl har passerat, blev strul med testerna så de är inte tillförlitliga.

Bara att vänta å se. 5:e försöket för vår del.

=)
  • Norrlänska
    Milian03 skrev 2018-04-17 21:12:08 följande:

Tiden mellan äl och bim är den mest långsammaste :(

Är bara på äl+2...

Vill bara veta nuuu

Eller hur! Det känns som typ 6 veckor bort.

Får försöka hålla sig sysselsatt
    =)
  • Norrlänska
    lullis94 skrev 2018-04-17 23:09:16 följande:

Jag tycker också dagarna har gått sakta men nu har jag bim imorgon men kunde inte hålla mig så testat negativt igår och nu känns det som mensen är på väg :(

Trist hoppas känslan av mens är fel å att du testar positivt om en dag eller två. Annars lycka till nästa månad!

Jag har bim den 26 april å det känns som en evighet bort
    =)
  • Norrlänska
    storformatare skrev 2018-04-18 08:04:18 följande:

Vad roligt, då har vi samma dag! :D håller tummarna för oss 26 april!

Skoj! Det får vi verkligen göra
    =)
  • Norrlänska

BIM idag, några droppar blod på papperet nån gång/dag sedan i måndags... Känns hela tiden som att mensen "rinner till" men den kommer aldrig. Har inga känningar åt nått håll men vågar inte tro något för då blir jag bara besviken. Tycker mensen kan komma igång nu om den ändå ska komma ????

=)
  • Norrlänska
    Mullbär skrev 2018-04-26 23:42:10 följande:

Häpp! Mens idag! 

Tråkigt! hoppas det tar sig på nästa försök!
    =)
  • Norrlänska

Idag kom mensen så då får man byta tråd igen. Stort grattis till alla er som plussat, hoppas allt går bra för er alla.

Till er andra, lycka till!

=)
Svar på tråden BIM april 2018