Frallanz skrev 2018-03-12 08:08:55 följande:
Tack <3
Ska beställa ÄL tester och fler gravtester idag så jag kan ta ett gravtest till helgen och om det är negativt då börja med Äl tester. Aldrig använt mig av äl-tester förut. Sonen kom till på första försöket och denna graviditet kom till på ett samlag så fertila är vi iaf, haha. Men det säger ju såklart inte att det går snabbt efter missfallet nu... vill bara att detta ska vara över så vi kan mysa igen och försöka på riktigt.
Fick du äl 29 dagar efter blödningen startat eller slutat?
Hur länge blödde du? Jag blöder inte så jättemkt nu längre, mest tunnt o så, har lite "mensvärk" idag igen. Men det gjorde riktigt jäkla ont natten det sattes igång :( väldigt likt värkar... usch!
Har inte heller testat med äl tester innan. Men vill va helt säker denna gång exakt vilken dag det är.
Har också haft lätt för att bli gravid tidigare. Alla mina 3 barn var oplanerade och jag blev typ gravid direkt. Svårare nu när man ska planera. Var ju några år sen jag fick dem. Hade mf för ca 8 år sen, och det var det värsta jag varit med om. Fick åka in då det bara forsade blod, satt på toa i flera timmar och svimmade nästan för att jag förlorade så mycket blod. Denna gången blödde jag mindre än när jag har mens men lika länge. (5 dagar)
Hade inte särskilt ont heller så var nästan osäker om det var missfall, men testet visade ju negativt sen. Hade äl 29 dagar efter att blödningen startade. Vilket för mig inte är ovanligt. Så man kan säga att det kom igång som vanligt efter mf.
Jag hoppas verkligen vi lyckas nu, och att allt går vägen. Känns ju som en evighet det här med väntan hela tiden.
Skönt att du har lätt för att bli gravid, då tar det säkert sig nu med :).