• maria1992

BIM april 2018

Jag tror jag hoppar in här med. 
    Gjorde ett testa tidigt idag och visade ingenting. 
    Bim på tisdag så räknar med de inte gick sig denna gången heller.

Dags för försök nr 6. 

Har ni tips vad man kan göra för att bli gravid lättare? Något ni äter eller något speciellt?

• maria1992
    bluegrass skrev 2018-03-09 13:54:45 följande:
    Jag tycker inte att du ska ge upp än! Jag testade neg med testa tidigt fram till BIM -1. Då fick jag ett svagt plus och sedan pos på digitaltest på BIM. Tyvärr slutade det med tidigt missfall. Men du kan absolut vara gravid trots neg test idag!
    Åh, nu ger du ju mig lite hopp! <3

Tempen är ju fortfarande hög.. Fick en tempdipp på bim-6. 
    Kolla kurvan. 
  • maria1992

Hej tjejer!

Tack för all pepp!! Ni är grymma!! Bifogade fel månad av kurvan haha.. här kommer den nya. Tempökning idag?

• maria1992

Där sjönk tempen för mig med.. Fan vad tradigt! Nästa äl är jag borta med jobb. Vad tror ni om att ligga på söndagen om äl är på tisdag? Är det få chanser då att lyckas? :/

• maria1992
    Frallanz skrev 2018-03-12 08:27:46 följande:
    Med sonen så låg vi 2 dagar innan beräknad äl, och han kom till på första försöket, denna graviditet som nu slutade i missfall blev till med ett samlag 1 dygn innan ÄL så visst kan det funka :) spermierna sägs ju leva kvar i 3 dagar, har jag hört.
    Tack för pepp! 
    Läste på 1177 nu detta. Så hoppas verkligen det räcker!
    Hur länge lever en spermie?

Spermierna, sädescellerna, är ofta befruktningsdugliga i fem dagar efter samlag. Det betyder att spermierna kan bli kvar i äggledaren och befrukta ägg under flera dagar. Men tiden kan variera något. Enstaka spermier överlever upp till sju dagar, medan andra bara klarar sig en kortare tid. Detta beror på egenskaper hos spermien, förhållandena i slidan och livmodertappens sekret.

Om befruktningen
    När är det lättast med befruktning?

Det är störst chans till befruktning om man har vaginalt samlag ungefär tre dagar före ägglossning, till en eller två dagar efter. Det kan vara svårt att pricka in ägglossningen, eftersom det är svårt att veta exakt när ägglossningen sker. De som försöker få till en graviditet rekommenderas att ha samlag två till tre gånger per vecka. Spermierna kan leva under flera dygn och vänta på ägget när det kommer. Mer än åtta av tio som har regelbundna samlag för att få till en graviditet lyckas inom tolv månader.

• maria1992

Hej tjejer!

Hjälp mig... jag fick positivt ägglossningstest idag med clearblue digital. En gubbe som var fast. Tempen ökade rejält idag.. egentligen sker ägglossning tidigare än den ska men det spelar ju ingen roll men till min fråga, när sker då ägglossningen? Tempen är höjd och positivt ägglossningstest?

• maria1992
    Lindsey77 skrev 2018-03-24 11:28:22 följande:

Jag tror att det är 1-2 dagar efter positivt test. Rätta mig om jag har fel. Dock är det ju bra att ha mys samma dag som positivt ÄL test också eftersom simmarna även kan ligga och vänta. :)

Precis! Men ska inte tempen öka efter ägglossning? De som är så konstigt? Haha helt förvirrad!
  • maria1992

Jahapp.. tempen sjönk idag då.

Trots en glad gubbe på ägglossningstestet uteblir ägglossning då antar jag? För visst är de för sent att de höjs imorgon? Tempen? Positivt ägglossningstest i lördags..

• maria1992
    Jagvetdåinte skrev 2018-03-28 06:35:22 följande:

Den har ju ökat? Vänta och se tills imorgon :) någon enstaka dipp sådär är inte ovanligt!

Är det så?? Haft en jäkla ägglossningsvärk i lördags och söndags. Men varför dippar den? Ingen rejäl temphöjning de andra två dagarna heller.. åh. Mitt 6e försök nu. Haft ägglosdning cirka 4/6 ggr. Vet inte om de är ngt som är fel?

Varit hos gyn förra veckan och allt såg bra ut men man börjar bli lite orolig ändå. Ja jag ver det kan ta upp till ett år..
  • maria1992
    Jagvetdåinte skrev 2018-03-28 07:11:42 följande:

Jadå, går tempen upp över coverline imorgon å ligger kvar majoriteten av dagarna tills bim.närmar sig tror jag du kan vara säker på äl. Min kurva ser ut såhär nu och jag känner mig rätt säker på att jag haft äl. Tror iaf NC oxå. :) Har hört att österogen kan göra att tempen tillfälligt dippar!

Ahhh... din kurva är rätt lik min fast din sker senare! Soännande! Jag har ju haft älsmärta så borde ju haft..?? Alltså nu kommer ju väntan med.. den är hemsk..

Hur länge har du försökt?
Svar på tråden BIM april 2018