• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • maria1992

Jag tror jag hoppar in här med. 
    Gjorde ett testa tidigt idag och visade ingenting. 
    Bim på tisdag så räknar med de inte gick sig denna gången heller.

Dags för försök nr 6. 

Har ni tips vad man kan göra för att bli gravid lättare? Något ni äter eller något speciellt?

• bluegrass
    maria1992 skrev 2018-03-09 10:52:05 följande:

Dags för försök nr 6. 

Har ni tips vad man kan göra för att bli gravid lättare? Något ni äter eller något speciellt?

Jag tycker inte att du ska ge upp än! Jag testade neg med testa tidigt fram till BIM -1. Då fick jag ett svagt plus och sedan pos på digitaltest på BIM. Tyvärr slutade det med tidigt missfall. Men du kan absolut vara gravid trots neg test idag!
  • maria1992
    bluegrass skrev 2018-03-09 13:54:45 följande:
    Jag tycker inte att du ska ge upp än! Jag testade neg med testa tidigt fram till BIM -1. Då fick jag ett svagt plus och sedan pos på digitaltest på BIM. Tyvärr slutade det med tidigt missfall. Men du kan absolut vara gravid trots neg test idag!
    Åh, nu ger du ju mig lite hopp! <3

Tempen är ju fortfarande hög.. Fick en tempdipp på bim-6. 
    Kolla kurvan. 
  • Baraentilligen

På bim+9 kom mensen äntligen! Om cykeln är normal så har jag bim 10/4 men det kan tydligen bli mycket senare också... Femte försöket nu då.

BIM-lista:

1/4 Meemelie

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai

4/4 PowerL, Mrs-A, Milian03, XAHHA92, aleakim90

5/4 Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia

10/4 Baraentilligen

• Milian03

Dags för försök nr 6. 

Jag har köpt hem gurkörtsolja som ska vara bra för fertiliteten :) återstår att se sen om det hjälpt.
  • XAHHA92

Dags för försök nr 6. 

Som någon skrev tidigare så ge inte upp förrän mensen kommer. Vissa plussar senare :)

Ang. tips om att bli lättare gravid så har jag inga tips egentligen då inget har fungerat på mig. Men tänker att det kanske fungerar bättre på dig. Glöm inte bort att upp till ett år räknas som normalt, så stressa inte upp dig i onödan :) (Har själv försökt i två år nu utan ett enda plus)

Det jag har testat är vitaminer, rosenrot, fertilitetsglidmedel & progesterAll. Värt ett försök :)
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Milian03
    Baraentilligen skrev 2018-03-09 15:36:19 följande:

På bim+9 kom mensen äntligen! Om cykeln är normal så har jag bim 10/4 men det kan tydligen bli mycket senare också... Femte försöket nu då.

BIM-lista:

1/4 Meemelie

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai

4/4 PowerL, Mrs-A, Milian03, XAHHA92, aleakim90

5/4 Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia

10/4 Baraentilligen

Skönt att den äntligen kom iallafall så du kan börja om på nytt! Lycka till :)
  • sofiaaaaaa

Dags för försök nr 6. 

Jag säger som många andra, tappa inte hoppet än. Jag plussade inte ens på BIM +3 vid min förra graviditet. Ägget kan väl satt sig senare har jag hört.

Jag testar en massa olika tabletter. Denna månad bisolvon, munkpeppar och 2 tabletter bidrottningsgele. Bidrottningsgele funkade toppen på förra bebis, plussade efter första. Men nu verkar det lite segare. Tar lite högre dos denna månad se om det gör ngt. Iaf hörde jag idag på podden mitt i livet att piercing i naveln inte alls var bra. Va tvungen å googla och hittade att det inte var bra för fertiliteten. Även om jag alltid har haft min piercing och fått 2 barn tog jag genast ut den. Haha! Så om ngn mer har det kanske det kan va värt å testa att ta bort ;).
  • Alicia87

Hoppar också in i denna tråden. Jag plockade ut min spiral i aug -17. Vi blev gravida på 3:e försöket men i början på januari fick vi missfall i v 11 och jag skrapades 2,5 v senare. Mensen kom sedan efter 3 veckor och ägglossningen 2 veckor därefter. Testade svagt positivt på grav-test i förrgår på BIM -3 men sen samma kväll började jag få blödningar och igår kom det klumpar. Så ja, då är det väl bara att försöka igen nästa månad :/
    Min BIM borde bli 7/4. 

Lycka till allihop!

• Lindsey77
    bluegrass skrev 2018-03-09 13:54:45 följande:
    Försök nr 6 här också... :)
Svar på tråden BIM april 2018