• XAHHA92

BIM april 2018

Får hoppa över här från marstråden då mina spottings satte igång nu ikväll, på bim dagen :( Enligt min app så är nästa äl 21/3 och bim 4/4, men det kommer säkert flyttas fram någon dag eftersom den här cykeln blev rubbad..

25 år och har försökt i snart två år utan att få ett plus! Ska göra en spolning av mina äggledare nästa tisdag.

Lycka till alla! Nu kämpar vi! :)

Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • XAHHA92

3 BIM-lista:

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai

4/4 Baraentilligen, PowerL, Mrs-A, Milian03, XAHHA92

----------------------------

+Lista:

• XAHHA92
    Milian03 skrev 2018-03-08 00:29:05 följande:

Hur gamla är ni här inne och hur länge har ni försökt?

Har ni barn sen innan?

Jag och mannen är 33 år gamla.

Jag har ett barn sen tidigare och han har två.

Nu vill vi ha ett gemensamt :) :)

Jag är 25 år och sambon 30. Jag tog ut min spiral november 2015 och i april/maj 2016 började vi försöka aktivt. Så snart två år! Vi har inga barn sen tidigare så längtan är väldigt stor :)
  • XAHHA92
    maria1992 skrev 2018-03-09 10:52:05 följande:

Jag tror jag hoppar in här med. 

Gjorde ett testa tidigt idag och visade ingenting. 

Bim på tisdag så räknar med de inte gick sig denna gången heller.

Dags för försök nr 6. 

Har ni tips vad man kan göra för att bli gravid lättare? Något ni äter eller något speciellt?

Som någon skrev tidigare så ge inte upp förrän mensen kommer. Vissa plussar senare :)

Ang. tips om att bli lättare gravid så har jag inga tips egentligen då inget har fungerat på mig. Men tänker att det kanske fungerar bättre på dig. Glöm inte bort att upp till ett år räknas som normalt, så stressa inte upp dig i onödan :) (Har själv försökt i två år nu utan ett enda plus)

Det jag har testat är vitaminer, rosenrot, fertilitetsglidmedel & progesterAll. Värt ett försök :)
  • XAHHA92

Nu har jag fått spola mina äggledare och det vill jag aldrig mer göra om. Fy fan vilken smärta!! Det enda vi kan göra nu är att hoppas på ett litet mirakel, att spolningen kanske tog bort lite ?skräp.? Jag kommer aldrig att sluta hoppas men ibland känns allt mörkt. I nästan två år har vi försökt nu utan att plussa.

• XAHHA92
    Systeryster33 skrev 2018-03-13 17:22:48 följande:

Usch, visste inte att det gjorde ont! Varför gjorde de en spolning? Är det för att de hittat något ?fel? eller för att du inte blir gravid? Håller verkligen tummarna för dig nu! Vet hur stark längtan kan vara och 2 år är lång tid!! Stor kram

Själva spolningen kändes ingenting. Det som gjorde ont var när de fick klämma och hålla fast livmoderhalsen. Vi har gjort en utredning för ofrivillig barnlöshet och detta var sista undersökningen. De hittar inget fel på oss, på gott och ont. Två år är en jättelång tid & all glädje som ska finnas när man försöker få barn är som bortblåst. Men vi kämpar vidare!
  • XAHHA92
    Samba80 skrev 2018-03-16 16:52:26 följande:

Hoppar över till denna tråd då jag idag fick mens. Hade gjort första försöket med insemination och får nu vänta till till ÄL för att göra försök nr 2. Hade symptom som jag trodde kunde vara antydningar till en graviditet men ack va kroppen kan spela en ett spratt! Fruktansvärt jobbigt att då få mensen. Men hoppet är ju det sista som överger en så på det igen och hoppas på ett plus i april istället! Lycka till ni andra som försöker!

Jag ska också antagligen göra insemination, nu i vår antagligen. (Jag oförklarligt barnlös) men vill hellre gå direkt till IVF egentligen! Hur kommer det sig att du gör insemination?
  • XAHHA92
    Samba80 skrev 2018-03-16 19:21:36 följande:

Jag är 37 år och har inre hittat ?den rätta?, och vill väldoft gärna ha barn, så då får man försöka på egen hand innan det är för sent! Hellre ensamstående än inga barn alls. Och är 100% säker på att jag kommer fixa det. IFV är inplanerad om de 4 första försöken inte fungerar! Du då? Har du en partner eller kommer du bli själv?

Heja dig!

Håller tummarna att det går vägen för dig! Jag är inte ensamstående, utan jag och min sambo har fått ?diagnosen? oförklarligt barnlösa. Så därav den anledningen ska vi få hjälp
  • XAHHA92
    SofiaS95 skrev 2018-04-01 15:45:22 följande:

Och där kom mensen. Kan det faktiskt vara så att det tar upp till ett år fast båda är fertila, inte använt prev medel osv? Vi har inte lyckats få ett ända plus på sju månader.

japp, upp till ett år räknas som normalt! Själv har man försökt i två år utan att ha fått ett enda plus........... När ni försökt ett år har ni rätt att ansöka om utredning, om du vill ansöka om utredning tidigare så sök privat.
  • XAHHA92

Jahapp, början på mens nu ikväll. Nästa månad är den hemska, det är månaden då vi försökt bli gravida i två år och det är ägglossning nr 26. Bim lär vara i maj.

Lycka till alla

• XAHHA92

Min bim är ändrad då mensen kom två dagar för tidigt så jag hinner med ännu en bim i april :) Ny bim 30/4 och det blir försök 26. Jag hoppas på ett guldägg varenda månad så ingen skillnad den här gången. Hoppet är det sista som lämnar!

1/4 Litentuff, theresu

2/4 Eal92, Elizai, Meemelie

3/4 Förstabarnet33, Bebismaj, zette, Hejhopp69

4/4 PowerL, Mrs-A, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida, Bluegrass, niiskuneiti

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, Baraentilligen, aleakim90

9/4 systeryster33

10/9 Mih4

12/4 Esme08, Samba80

14/4 Maya889, Hepphopp, Tumvante, Emiliass

15/4 sycamore

18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja

19/4 tredjebarnsladdis

20/4 lyckligast80

22/4 Blåstjärna

26/4 Norrländska, FruBjörk

28/4 milan03

30/4 XAHHA92

Plussat +

Zette + bim -4 30/3

Litentuff + bim -1 31/3

• XAHHA92

Då börjar mina spottings, fan. Två år av schemalagt sex, oändliga summor på test & vitaminer och en hel del tårar.

Grattis till er alla som plussat och lycka till!

• XAHHA92
    Vegas skrev 2018-04-29 06:26:12 följande:

Usch vad jobbigt! Har du gått till gyn och fått hjälp?

Står i kö till IVF men de har semesterstängt i sommar så blir först till höst
Svar på tråden BIM april 2018