• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-12 22:09:37 följande:

Jamen fy, det kan jag förstå att du är orolig för mf :( men som nån sa att man får tänka så att man väntar ett barn inte ett mf. Men när man varit med om det, o speciellt fler ggr än en, så är oron inget man kan rå för helt enkelt, men såklart väldigt jobbigt o vara orolig <3

Okej men då har våra missfall varit rätt lika nu, o som du säger skönt att ha någon att dela det med även om det är en tråkig i jobbig grej att dela så är de skönt o ventilera med någon som vet hur det känns! Det hjälper mkt :) jag har idag svällda och ömma bröst samt svag molvärk som strax innan mens, är det nåt du minns att du hade vid mf? Kroppen är väldigt skum just nu känner jag, men det är väl alla hormoner som spökar helt enkelt.

Hur är det för dig nu då, när har du äl tror du? :) och hur gör man med äl-testerna, när ska man börja ta dem? Jag får hem 14 st äl-stickor i veckan samt 8 gravtest. Vill bara få "tillbaka" min cykel igen nu!

Ska försöka ta ditt råd och tänka så om jag lyckas igen. Svårt men man måste försöka va positiv med. Då kanske det går vägen trots allt :).

Hade inte dem symtomen efter missfallet. Dock så får jag så vid äl. Men kroppen spökar mycket efter mf och känns inte som vanligt.

Jag beställde också 14 pack äl tester. Rfsu. De var billiga . Vet inte när jag kommer ha äl. Appen säger 31/3 men har börjat äte rosenrot denna cykel så hoppas på att få den tidigare. Tänkte börja testa på söndag då det gått 14 dagar sedan mensens första dag. Ska bli intressant att testa och få veta exakt när man har äl och om det stämmer med tempningen. Tempar du? Är ju ett toppen sätt för att få veta om man haft äl i varje fall.
  • Emiliass
    bluegrass skrev 2018-03-12 22:15:52 följande:

Jag känner precis som du efter mitt missfall i torsdags. Svullna bröst och mensvärk. Och sjukt dåligt humör samt trötthet som känns hormonell på ngt sätt. Testar du neg nu? Mitt test var helt neg idag. Ganska skönt så att man kan börja om. Tänkte börja med äl-tester på torsdag, en vecka efter mitt MF, men det kanske är lite tidigt?

Emiliass- vad ledsamt med flera missfall!! Detta var mitt första och så tidigt som v 4+4, men blev väldigt ledsen ändå!

Hoppas att vi får plus i april och bebisar i december!

Beklagar ditt mf. Spelar ingen roll hur tidigt man får det, lika jobbigt ändå. Det är ju ett barn som är efterlängtat <3. Det tog hårt på mig med mitt mf nu i januari och det var också tidigt. Hann glädja mig i 5 dagar sen började jag blöda. Även att jag tänkte på risken för mf hela tiden så hann jag börja tänka och hoppas på en liten snart.

Hoppas nu vi alla får plus och kan följas åt med våra decemberbarn :).
  • aleakim90

Nu börjar vi alla snart närma oss äl :)

Tänkte passa på att höra hur ni förbereder/optimerar kroppen för att bli gravid och sedan att vara gravid?

Har sett att några tar rosenrot, någon tempar, någon använder äl-test, någon folsyra.

Vårt första försök och jag har trackat cykeln med äl-test i ca ett år. Jag förbereder genom att äta multivitamin med aktiv folsyra, bisolvon, omega 3, magnesium och bidrottninggele. Försöker äta lite nyttigare och håller mig ifrån alkohol (fast dricker i snitt en cider/månad så det är inte så svårt). Tar äl-test med dubbel hormonindikator och har börjar träna upp muskler som kan bli aktuella inför graviditeten. Sambon gav jag zink och magnesium till ?

Så hur förbereder ni er? Tips på saker som ni gjort under perioden ni försökt?

Så kul att följa alla! Håller tummar och tår att vi alla får små julbebisar ?

• Milian03
    aleakim90 skrev 2018-03-13 22:54:20 följande:

Nu börjar vi alla snart närma oss äl :)

Tänkte passa på att höra hur ni förbereder/optimerar kroppen för att bli gravid och sedan att vara gravid?

Har sett att några tar rosenrot, någon tempar, någon använder äl-test, någon folsyra.

Vårt första försök och jag har trackat cykeln med äl-test i ca ett år. Jag förbereder genom att äta multivitamin med aktiv folsyra, bisolvon, omega 3, magnesium och bidrottninggele. Försöker äta lite nyttigare och håller mig ifrån alkohol (fast dricker i snitt en cider/månad så det är inte så svårt). Tar äl-test med dubbel hormonindikator och har börjar träna upp muskler som kan bli aktuella inför graviditeten. Sambon gav jag zink och magnesium till ?

Så hur förbereder ni er? Tips på saker som ni gjort under perioden ni försökt?

Så kul att följa alla! Håller tummar och tår att vi alla får små julbebisar ?

Nu på försök två äter jag gurkörtsolja samt använder både billiga äl-stickor och digitala clearblue äl-tester :) Äter även vitamintabletter med bla folsyra och b-vitaminer i. Och även omega 3 kapslar.
  • Milian03

Jag har dock inte fattat om man ska sluta med gurkörtsoljan vid äl eller fortsätta? Vet någon?

• norrland91

Hej alla! En fundering jag har om någon är mer kunnig än mig.. jag har ägglossning 29/3, om vi säger att jag har tur att bli gravid då. Kommer barnet typ nyårsafton då? Kan inte låta bli att drömma och planera :)

• norrland91
    SofiaS95 skrev 2018-03-13 19:48:45 följande:

Hej! Hade tänkt försöka hålla mig borta från FL men här är jag igen. Vi påbörjar snart försök 7 och BIM är 3/4. Jag är 22 år och mannen 23 år. Använder NC och har en relativt regelbunden cykel. Har redan tappat hoppet och börjar tvivla på vår fertilitet

Åh jag förstår känslan, du är inte ensam <3 Vi har kört utan prev medel 9 månader utan resultat.. är 26år.
  • norrland91
    XAHHA92 skrev 2018-03-13 20:11:36 följande:

Själva spolningen kändes ingenting. Det som gjorde ont var när de fick klämma och hålla fast livmoderhalsen. Vi har gjort en utredning för ofrivillig barnlöshet och detta var sista undersökningen. De hittar inget fel på oss, på gott och ont. Två år är en jättelång tid & all glädje som ska finnas när man försöker få barn är som bortblåst. Men vi kämpar vidare!

Åh jag lider med er <3 Blir så ledsen i hjärtat att det ska va så svårt :(
  • mulin
    XAHHA92 skrev 2018-03-13 16:27:49 följande:

Nu har jag fått spola mina äggledare och det vill jag aldrig mer göra om. Fy fan vilken smärta!! Det enda vi kan göra nu är att hoppas på ett litet mirakel, att spolningen kanske tog bort lite ?skräp.? Jag kommer aldrig att sluta hoppas men ibland känns allt mörkt. I nästan två år har vi försökt nu utan att plussa.

Har också gjort en spolning för ca 1 år sedan! Satans vad obehagligt jag tyckte det var.. hoppas verkligen det hjälper er, är frustrerande när inga fel hittas men det ändå inte vill sig :(
  • Baraentilligen
    norrland91 skrev 2018-03-14 00:02:45 följande:

Hej alla! En fundering jag har om någon är mer kunnig än mig.. jag har ägglossning 29/3, om vi säger att jag har tur att bli gravid då. Kommer barnet typ nyårsafton då? Kan inte låta bli att drömma och planera :)

Jag borde ha äl 29.3 och bf borde bli 20.12 då. :)

Jag förbereder mig genom att äta folsyra och så har vi sex ofta. Tempade några månader men det stressade mig för mycket såpå slutade. Vet ändå ganska bra när jag har äl och vi ligger så ofta att vi garanterat prickar någon av de mer fertila dagarna.
Svar på tråden BIM april 2018