• aleakim90

BIM april 2018

Hej!

Hoppar in här då det blir vårt första "riktiga försök i mars. Har varit på killen i tre år nu. Slutade med piller för tre år sen och har tempat/kört äl tester sedan dess + väldigt regelbunden cykel så hoppas att det skall gå snabbt.

Varför "riktiga försöket är för vi skall försöka få en flicka med hjälp av vetenskapen och därmed ha sex fram till en dag innan äl och sen låta bli. Detta skall vi göra med två försök och sen skall vi köra på äl och bara hoppas det tar sig och blir ett friskt barn.

Bim 6/4

• aleakim90

Jag är 27 år och sambon snart 34. Detta är vårt första försök :) skriver in mig i bimlistan.

BIM-lista:

1/4 Meemelie

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai 

4/4 Baraentilligen, PowerL, Mrs-A, Milian03, XAHHA92, aleakim90

5/4 Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia

• aleakim90

Nu börjar vi alla snart närma oss äl :)

Tänkte passa på att höra hur ni förbereder/optimerar kroppen för att bli gravid och sedan att vara gravid?

Har sett att några tar rosenrot, någon tempar, någon använder äl-test, någon folsyra.

Vårt första försök och jag har trackat cykeln med äl-test i ca ett år. Jag förbereder genom att äta multivitamin med aktiv folsyra, bisolvon, omega 3, magnesium och bidrottninggele. Försöker äta lite nyttigare och håller mig ifrån alkohol (fast dricker i snitt en cider/månad så det är inte så svårt). Tar äl-test med dubbel hormonindikator och har börjar träna upp muskler som kan bli aktuella inför graviditeten. Sambon gav jag zink och magnesium till ?

Så hur förbereder ni er? Tips på saker som ni gjort under perioden ni försökt?

Så kul att följa alla! Håller tummar och tår att vi alla får små julbebisar ?

• aleakim90
    Lebbmusen skrev 2018-03-19 13:58:25 följande:

Hej på er!

Detta är första gången jag provar CB advanced, den med först en blinkande gubbe för östrogenökning och sen en fast glad gubbe för ägglossning (LH-ökning).

Igår och idag hade jag en blinkande gubbe, men testar jag med mina vanliga stickor är det långt ifrån en ägglossning känns det som.

Hur skulle ni tänka? När skulle ni ringa hem donatorn om ni skulle göra en heminsemination?

Detta är tredje försöket :)

Jag har använd cb med dubbel indikator i några månader nu för att tracka cykeln och undvika graviditet. Nu vänder vi dock på det och gör försata försöket. Iaf den bliinkande gubben kan visas i åtminstonde 11 dagar (enligt min erfarenhet), men vanligast är 4. När den fasta kommer är det 24-48h till äl. Eftersom det tar ca 16 h för spermierna att nå ägget är mitt tips att satsa på insemination på den dagen den fasta gubben visar sig. Har flera vänner som bara haft sex den dagen och inget innan som lyckats bli gravida. Jag kollade med vänliga samtidigt i början och de visade en stegring efter att den blinkande gubben visats i någon dag.

Hoppas det gav lite info. Jag kan inget om heminsemination, men en del om äl och spermierna väg och vad som hjälper/stjälper dem att nå till ägget. Skriv om det var något som var otydligt.

Lycka till!
  • aleakim90

Man skall inte börja tänka för mycket. Har velat ha barn i 12 år, men det har aldrig känts rätt eller varit ett bra tillfälle. Nu när det känns rätt, är ett bra tillfälle och sambon till och med frågar om det är blinkande eller fast gubbe på äl testet och ser fram emot första försöket så kommer tankarna. Är vi redo, är det en bra tid, hur kommer kroppen reagera, skall vi kanske vänta lite. Samtidigt skriker allt inom mig att jag vill ha ett barn och det är nu, helst igår. Tänk vad konstig kroppen och hjärnan är.

Behövde mest skriva av mig lite. Äl till helgen och vi båda är superpeppade och vill detta så gärna. Första försöket och har lagt förväntningarna lågt på att det skall gå, men hoppas gör man.

• aleakim90

Hej alla kloka.

Visst blir man lite knäpp av det här med att aktivt försöka. Första försöket och jag har redan googlat sönder tummarna. Fick pos på älsticka från babyplan och fast gubbe på clearblue i måndags. I söndags började jag känna att en ev äl var på g. Så långt är allt som det brukar. Har alltid tydliga älsmärtor, men i måndags fick jag stanna upp mitt i promenaden för att hämta andan. Likaså i går och på kvällen kunde jag inte somna. Tog 4 timmar att hitta ett läge för att kunna somna. Idag fortsät molvärk i hela livmoderområdet och inte bara koncentrerat till en sida som det brukar vara vid äl. Pos ältest från babyplan med två superstarka streck mån,tis och onsdag. Vad är det jag upplever. Är halvt sängliggande pga smärta. Tillägga är att jag aldrig haft mensvärk så vet inte hur det känns. Men bör ej ha mens förens tidigare 4/4 om jag har en kort cykel denna månaden. Bör dock ha lång baserat på tidigare och därmed Bim 7/4.

Förlåt för långt inlägg, men tankarna snurar...

• aleakim90

Grattis till er som fått plus!

Haft två dagar med uppehåll från så kallad mensvärk, men nu är den tillbaka. Äl+ 5 om jag skall lita på första positiva testet (fick positivt 4 dagar i rad). Har aldrig känt av mensen och detta känns verkligen som mina äl kramper.

I natt drömde jag att jag tog två positiva stickor och ett clearblue med 2-3 veckor. Sen vaknade jag och drömde om det två gånger. Hjärnan spelar verkligen spratt med en och alla tre gånger kändes det så verkligt. Skall dock testa på BIM -1. Skall försöka hålla mig tills dess. Uppdaterar även mig på BIM listan då den blev flyttad till 7/4.

1/4 Litentuff, theresu

2/4 Eal92, Elizai, Meemelie 

3/4 Förstabarnet33, Bebismaj, zette, Hejhopp69

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa 

5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida 

6/4 Bastamamman1 

7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, Baraentilligen, aleakim90

9/4 systeryster33 

12/4 Esme08, Samba80 

14/4 Maya889

15/4 sycamore 

18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja

19/4 tredjebarnsladdis 

20/4 lyckligast80 

22/4 Blåstjärna

26/4 Norrländska, FruBjörk 

28/4 milan03

Plussat +

• aleakim90
    Frallanz skrev 2018-04-03 20:03:08 följande:

Okej tjejer, jag är gravid!

För er som inte hängt med så plussade svagt jag den 8/3 och började blöda som en mens 9/3 till den 11/3. Fick då slem och blod, samt väldigt väldigt ont en natt. Testade ett par dagar efter o plussade fortfarande men väldigt svagt. Ringde mvc för o höra och dem bad mig avvakta 2 veckor för ett nytt test, testade då efter nästan 3 veckor och det var då starkare gravtest, ringee igen och fick komma in idag för ett gravtest hos dem då dem tyckte det var närkligt att jah plussade fortfarande och nu starkare.

Väl därinne plussar jag ett fint plus, så utan ultraljud sa bm att jag är gravid, MEN dem vet inte om det är graviditeten från den 8/3 eller om jag faktiskt fick ett missfall och att jag blivit gravid på nytt aå de är därför jag plussar starkare, inbokad på ultraljud den 18/4 så får se först då hur långt gången jag är, men skitsamma - JAG ÄR GRAVID trots allt!

Frallanz skrev 2018-04-03 20:03:08 följande:

Okej tjejer, jag är gravid!

För er som inte hängt med så plussade svagt jag den 8/3 och började blöda som en mens 9/3 till den 11/3. Fick då slem och blod, samt väldigt väldigt ont en natt. Testade ett par dagar efter o plussade fortfarande men väldigt svagt. Ringde mvc för o höra och dem bad mig avvakta 2 veckor för ett nytt test, testade då efter nästan 3 veckor och det var då starkare gravtest, ringee igen och fick komma in idag för ett gravtest hos dem då dem tyckte det var närkligt att jah plussade fortfarande och nu starkare.

Väl därinne plussar jag ett fint plus, så utan ultraljud sa bm att jag är gravid, MEN dem vet inte om det är graviditeten från den 8/3 eller om jag faktiskt fick ett missfall och att jag blivit gravid på nytt aå de är därför jag plussar starkare, inbokad på ultraljud den 18/4 så får se först då hur långt gången jag är, men skitsamma - JAG ÄR GRAVID trots allt!

Åh grattis!! Har tänkt på hur det gick idag. Så kul att höra uppdateringen. Lycka till och Grattis igen ????
  • aleakim90

Bim idag ebserat på digitalt äl test, bim den 11 baserat på 4(!) Positiva äl stickor i rad.

Någon här inne som har haft koll på din modrrtapp och hur den har ändrats efterhand under cykeln? För skojs skull (lite väl nördigt intresserad) så tänkte jag prova nästa månad om det ej tar sig denna.

• aleakim90

Cd 34 idag. Bim+5, +2, -1 eller -5 beroende på vilken app. Sista är min egen uträkning baserat på längsta lutealfas jag haft. Hade dock 4 positiva äl test 4 dagar i rad. Har kunna klocka min mens och äl i ca två år (cykel på 29 d) bortsett från två gånger tidigare då de varit 34 d. Jag är så trött på att kroppen flippar nu när vi äntligen bestämt att börja på första försöket. Alla test är negativa :( Enda symtom är molande värk i nedre magen, ländrygg och ner i ljumsken ner på insida lår sen äl. Har aldig några symtom innan mens inte ens mensvärk under mensen. Nu vill jag bara ha mensen så vi kan börja om.

• aleakim90

Jag hoppar över till maj-tråden nu. Efter en mycket mysko månad med min cykel kom nu äntligen mensen och jag hoppas kroppen är tillbaka till det normala denna cykeln.

Grattis alla som plusat!

• aleakim90

Tips till er som inte fått plus på stickan än eller väldigt svagt och är osäker. I de flesta städer finns werlabs provtagningsställen. Där kan man ta ett gravtest i blodet och får då svar på exakt mängd ner till 5 i hcg. Jag tog ett idag då mensen är ovanligt sen utan pos sticka. Väntar svar, men det kommer i em. Kostar som ett digitalt test på apoteket typ.

• aleakim90
    Lunalove skrev 2018-04-10 12:14:04 följande:

Åker man bara dit oanmäld?

Man beställer testet online på werlabs.se det är även där man får svaret. Där finns vilka provtagningsställen de har också.
  • aleakim90

För er som ville veta hur det gick med werlabs. Fick svar på <2 IE/L och >5 innebär graviditet. Det tog ett dygn att få svar, men inom en timme efter svaret kom mensen. Troligen för jag nu accepterade att det verkligen var negativt och det inte vara var stickorna. Bim +5 (enligt äl) eller 8 om man skall gå på det normala. Så även om svar dröjde så litade jag mer på det.

Nu hoppar jag helt över till maj-tråden. Lycka till alla!

• aleakim90

Hej tjejer. Trodde jag skulle landa i bim-maj nu, men behöver lite råd.

Normal cykel är 29 dagar, mens är 5-6 dagar med två rikliga och resten light/spottings, inga pms eller menssmärtor. Denna cykeln var 37 dagar, mensen började med spottings i 4 dagar, sen en dag med riklig mens och sen spottings. Inne på 12:e dagen med spottings. Alla tester är blanka både grav och äl. Även blodprov för en vecka sen var neg.

Vad händer med min kropp?? Någon som varit med om något liknande? April var första månaden vi försökte.

• aleakim90
    aleakim90 skrev 2018-04-18 23:05:25 följande:

Hej tjejer. Trodde jag skulle landa i bim-maj nu, men behöver lite råd.

Normal cykel är 29 dagar, mens är 5-6 dagar med två rikliga och resten light/spottings, inga pms eller menssmärtor. Denna cykeln var 37 dagar, mensen började med spottings i 4 dagar, sen en dag med riklig mens och sen spottings. Inne på 12:e dagen med spottings. Alla tester är blanka både grav och äl. Även blodprov för en vecka sen var neg.

Vad händer med min kropp?? Någon som varit med om något liknande? April var första månaden vi försökte.

Kan lägga till att jag haft molande värk i livmodern sedan äl + att jag varit svullen över livmodern sedan första spottingen. Även känsliga bröst med lite ömhet till och från och ett svagt illamående till och från sen äl.
Svar på tråden BIM april 2018