• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Systeryster33
    hallonnpaj skrev 2018-03-13 20:22:52 följande:

Ja det är första så det blir spännande! Är det samma för er? Hur länge har du försökt? :)

Extra mycket spänning och förväntan då <3 jag har en 3 årig son sedan innan men hoppas såå på ett syskon till honom nu!

Detta är andra försöket! För dig?
  • Emiliass
    Lebbmusen skrev 2018-03-14 19:48:22 följande:

Jag äter Folsyra sen vi bästämde oss gör att försöka med ett syskon. Reducerade kaffeintaget (brukar pimpla mängder på jobbet) till 3 koppar per dag och slutade helt med energidryck. Är nikotin- och alkoholfri sedan flera är tillbaka.

Är ju lite sugen på Rosenrot som många pratar om. Även för att få lite mer energi dessa trista vintermånader.

Äter man dom hela tiden eller ska man sluta vid ÄL (som nåt annat jag läste om)?

Jag har precis börjat med rosenrot och hoppas på att få en normal cykel nu . Man äter från mensens första dag och fram till äl. Har tyvärr inte märkt av ökad energi dock vilket jag också hade hoppats på.
  • Emiliass
    Lebbmusen skrev 2018-03-14 19:44:48 följande:

Ska också prova att tempa nu. Är på tredje försöket och har bara kört halvhjärtade ÄL-tester. Har NC gratismånad men Babyplan-temp (verkar toppen). Ska bli intressant om det kommer kännas som någon hjälp.

Jag kör med apparna FLO och ladytimer. De är gratis och jag gillar dem. Ladytimer brukar stämma in lite mer på min cykel tycker jag. Rekomenderar dem om du inte vill köpa nc sen. Du kan ju börja med en av dem nu samtidigt som nc så du har kvar denna cykel sen om du ska byta .
  • Esme08

Hej allihop!

Min mens kom igång idag så hoppade över från marstråden nu.. tänkte köra igång med folsyra, jod och eventuellt rosenrot.. har en väldigt fin cykel nu på 28 dagar med mens på 5 dagar. Hur funkar dt med rosenrot!? Rubbar man den om man kör med det nu?

Ska även tempa och ta äl stickor är tanken men mer tips mottages gärna för hur man kan optimera så mkt som möjligt eller om dt e ngt annat man ska äta osv!?

• hallonnpaj
    Systeryster33 skrev 2018-03-14 21:47:04 följande:

Extra mycket spänning och förväntan då <3 jag har en 3 årig son sedan innan men hoppas såå på ett syskon till honom nu!

Detta är andra försöket! För dig?

Ja men så mysigt med ett syskon till sonen! Spännande! Hoppas det tar sig snabbt :) detta är mitt 5e försök sen ppillerstopp :)
  • Milian03
    Esme08 skrev 2018-03-15 09:08:12 följande:

Hej allihop!

Min mens kom igång idag så hoppade över från marstråden nu.. tänkte köra igång med folsyra, jod och eventuellt rosenrot.. har en väldigt fin cykel nu på 28 dagar med mens på 5 dagar. Hur funkar dt med rosenrot!? Rubbar man den om man kör med det nu?

Ska även tempa och ta äl stickor är tanken men mer tips mottages gärna för hur man kan optimera så mkt som möjligt eller om dt e ngt annat man ska äta osv!?

Är inte rosenrot för de som har oregelbunden cykel och har svårt att hitta äl?

Jag har jämn och fin cykel så skulle inte riskera att rubba den.
  • Milian03
    Esme08 skrev 2018-03-15 09:08:12 följande:

Hej allihop!

Jag har börjat äta gurkörtsolja som ska vara bra för fertiliteten dock ????

Hoppas det hjälper ????
  • Milian03

6 dagar till beräknad äl. Cant waaaiit :) :)

Kör med både gravidkollens äl-stickor samt cb digital äl-tester för att inte missa dom rätta dagarna :D Och äter gurkörtsolja för fertiliteten. Försök två så än så länge är det hela mest spännande. Men jobbigt med all väntan. Och tråkigt med negativt och mens förra gången. Men nya friska tag nu!

Lycka till till oss alla <3

• Jahajaa

Hej!

Hoppar över hit ifrån mars tråden. Blev inget "försök" i mars då ÄL vägrar komma
    (har varit väldigt stressad en period så antingen blir den nog väldigt sen eller kommer inte alls).. Men nu hoppas jag på att det blir ett försök i April iaf :) 

Svar på tråden BIM april 2018