• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-03-17 17:42:58 följande:

Det bästa är att jämföra ÄL tester som är tagna samma tid varje dag, då är det lättast att se stegringen. Men man kan också missa stegring om man inte tar 2 ggr/dag.

Har lagt alldeles för mkt pengar på ÄL tester. Samtliga negativa. Förra månaden provade jag digitalt. Dag 2 jag testade fick jag en fast smiley. Så denna månaden ska jag också köra digitalt. Ska dock börja med stickor, så när jag ser stegringen ska jag prova med digitalt. Min ÄL kan komma mellan dag 20-30, svårt att veta exakt när...

Ja det låter toppen att jämföra samma tid! Ikväll var testet lite starkare trots 2:a testet så kanske att den är på g. Hoppas....
  • Frallanz
    Emiliass skrev 2018-03-17 19:19:14 följande:

Privat kan du alltid boka vul. När jag fick mitt missfall och var osäker om det var det eller inte ville de inte göra vul på mig heller. Fick också rådet att vänta. Men de sa att man kan ringa privat istället om man vill göra det innan. Så det tycker jag du ska göra så att du slipper gå och undra.

Tack för dina värmande ord <3 uppskattar verkligen er alla härinne som är så goa med pepp o stöd! Tack!

BM nämnde det för mig med, ang att ringa själv men hon sa att dem kommer förmodligen säga samma sak även då, att jag ska avvakta :/ hon var verkligen jättesöt denna bm, hon tyckte det lät som missfall när jag förklarade blödningen men att det normalt inte ska visa starkare plus efteråt isåfall så vi får väl se. Just nu har jag fått utomkvedshavandeskap på hjärnan, är nästintill en hypokondriker nästan, tror alltid det "värsta" alternativet efter det andra. Men som sagt, jag är sjuk just nu och det har varit en känslosam vecka så det är lite mycket just nu i hjärnan :( Tack för att du hoppas för mig <3
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-17 21:44:48 följande:

Tack för dina värmande ord <3 uppskattar verkligen er alla härinne som är så goa med pepp o stöd! Tack!

BM nämnde det för mig med, ang att ringa själv men hon sa att dem kommer förmodligen säga samma sak även då, att jag ska avvakta :/ hon var verkligen jättesöt denna bm, hon tyckte det lät som missfall när jag förklarade blödningen men att det normalt inte ska visa starkare plus efteråt isåfall så vi får väl se. Just nu har jag fått utomkvedshavandeskap på hjärnan, är nästintill en hypokondriker nästan, tror alltid det "värsta" alternativet efter det andra. Men som sagt, jag är sjuk just nu och det har varit en känslosam vecka så det är lite mycket just nu i hjärnan :( Tack för att du hoppas för mig <3

Förstår att det kommer upp mycket tankar och oro, när man inte vet hur det ligger till. Tror mer att det kanske var en tvilling som kom ut eftersom det verkade som mf men ändå visar positivt nu. Jobbig väntan förstår det, försök annars att ringa om nån dag igen och säg att du mår jättedåligt och verkligen behöver få veta. Kanske de är snälla och låter dig komma tidigare. Tänker på dig ?
  • Frallanz
    Emiliass skrev 2018-03-17 22:16:09 följande:

Förstår att det kommer upp mycket tankar och oro, när man inte vet hur det ligger till. Tror mer att det kanske var en tvilling som kom ut eftersom det verkade som mf men ändå visar positivt nu. Jobbig väntan förstår det, försök annars att ringa om nån dag igen och säg att du mår jättedåligt och verkligen behöver få veta. Kanske de är snälla och låter dig komma tidigare. Tänker på dig ?

Ja igår kände jag mig på topp och stark o liksom "men det här klarar jag, ingen big deal, det som händer det händer" och idag är allt bara så himla frustrerande o jobbigt, urk!

Men sambon sa som du att jag borde ringa i veckan och säga som det är att jag legat och gråtit av oro och frustration idag, men åååh. Man känner sig bara till besvär när man ska rikga upp på nytt :( men å andra sidan har hag inte ringt gyn, så blir ju inte direkt att man ringer upp dem "igen" då... känner jag såhär på måndag så ringer jag, annars avvaktar jag om jag känner mig välmående o "stark" haha.

Hur går allt för dig? :) fått äl än? <3
  • Liiiinda90

Hoppar in här då tant röd knackade på dörren imorse :)

Vet ej när jag har ägglossning riktigt så denna månaden tänkte jag köra med äl-test :)

Lycka till alla <3

• Milian03

Har haft starka äl-tester typ hela veckan. Men inte helt positiva. Men tycker mig ha känt av äl starkt denna helgen. Med smärta, äl-flytningar och en blodstrimma igår. Efter det var allt över. Idag inga äl-flytningar och ingen smärta. Och eftersom mannen inte kommer hem förrän 22 ikväll så ville jag testa med tester idag även om jag trodde det var kört. Och se vad jag fick!!! Ska jag lita på det jag känt i kroppen, att det var äl och att testerna har fel. Eller ska jag lita på testerna att nu inom 48 h har jag äl? Kanske är det jag känt så starkt bara kroppens "förberedelse" inför kommande äl? Undrar dock över den där blodstrimman i äl-flytningen igår då? :S

Vad tror ni?

• sycamore

Hoppar in här då mensen är starkt på väg. Blödde lite idag och börjar få mensvärk så den är nog igång ikväll/imorgon

Svar på tråden BIM april 2018