• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Milian03

Är på CD12... Har ont i äggstockarna och lite molvärk.

Tog äl-test idag. Det är inte positivt men definitivt en stegring från igår.

Fotade inte ens testet från igår då det knappt syntes nåt.

Nu kommer jag fortsätta testa varje dag och se om det stegrar som jag hoppas. Kanske äl nu till helgen. :)

Men är det normalt att ha äl-känningar INNAN äl-test ens är positivt?
  • Esme08

Milian03:

Ja nä dt va lite dt jag va orolig över där med rosenrot! Gurkörtsolja?! Aha det har jag aldrig hört om! Ska kika på den tack så mycket!!

• Milian03
    Esme08 skrev 2018-03-16 00:13:16 följande:

Milian03:

Ja nä dt va lite dt jag va orolig över där med rosenrot! Gurkörtsolja?! Aha det har jag aldrig hört om! Ska kika på den tack så mycket!!

Gravidkollen säljer nattljusolja som har samma ämne,GLA, som gurkörtsolja. I gurkörtsoljan är det mer GLA i dock, vilket dom även skriver på gravidkollen. Men dom säljer bara nattljusoljan. Så jag valde att köpa gurkörtsolja från ett annat ställe. Lambert pure starflower oil heter min och innehåller rekommenderad dos 220 mg GLA. Köper man nattljusoljan Får man ta mer än en tablett om dagen för att få i sig tillräckligt
  • Milian03
    Milian03 skrev 2018-03-16 01:04:55 följande:

Gravidkollen säljer nattljusolja som har samma ämne,GLA, som gurkörtsolja. I gurkörtsoljan är det mer GLA i dock, vilket dom även skriver på gravidkollen. Men dom säljer bara nattljusoljan. Så jag valde att köpa gurkörtsolja från ett annat ställe. Lambert pure starflower oil heter min och innehåller rekommenderad dos 220 mg GLA. Köper man nattljusoljan Får man ta mer än en tablett om dagen för att få i sig tillräckligt

Den jag har från Lambert där behöver man bara ta en tablett om dagen.
  • Frallanz

Nån som haft missfall som varit med om att gravtestet visar starkare än vecka efter påbörjad blödning? Fick missfall förra fredagskvällen, blödde till måndag morgon till o från för att upphöra helt tisdag. Det röda testet tog jag på Bimdagen, det gröna idag alldeles nyss dock inre helt på morgon urin då jag hann kissa en gång innan.

Kan det bero på att det är två olika tester? Har ett grönt till som jag testade med vid bim på eftermiddagsurin som visar svagt men hittade inte det så fick fota RFSU och testlagrets.

• Frallanz
    Frallanz skrev 2018-03-16 07:56:37 följande:

Men vad tokigt det blir. Provar igen

Förlåt mig, ska inte vara testlagret utan det gröna är från Graviditetskollen.
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-16 07:51:03 följande:

Nån som haft missfall som varit med om att gravtestet visar starkare än vecka efter påbörjad blödning? Fick missfall förra fredagskvällen, blödde till måndag morgon till o från för att upphöra helt tisdag. Det röda testet tog jag på Bimdagen, det gröna idag alldeles nyss dock inre helt på morgon urin då jag hann kissa en gång innan.

Kan det bero på att det är två olika tester? Har ett grönt till som jag testade med vid bim på eftermiddagsurin som visar svagt men hittade inte det så fick fota RFSU och testlagrets.

Är du säker på att det var missfall? Finns ju de som blött jättemycket men allt gått bra ändå. Tycker det är konstigt om det visar starkare nu. Speciellt som det var så tidigt mf också. Mitt visade negativt fort. Men är ju olika såklart men starkare borde det ju inte bli. Vill ju inte inge falska förhoppningar men tycker du ska ta ett digitalt och kontakta kk för att kolla med vul.

Håller verkligen tummarna för dig och hoppas att det inte var ett mf <3.
  • Esme08

Milian03:

Toppen va snällt av dig!! Ska ta och beställa det och testa! Såg dt skulle vara bra för huden oxå så dt är ju grymt!!

Svar på tråden BIM april 2018