• Emiliass

BIM april 2018

Hej.

Hoppar in här från marstråden. Vet inte riktigt när jag har BIM då jag har oregelbunden mens och hade mf i januari. Enligt mina appar har jag bim mellan 6-10/4 så väntar med att skriva in mig i listan tills ägglossningen varit. Har börjat med rosenrot denna cykeln och hoppas på att få en mer regelbunden cykel nu. Ska testa med ägglossningsstickor denna månad för första gången. Tempar också. Har tre barn sedan innan födda 08,03 och 01. Vill så gärna ha ett barn till, och hoppas verkligen det blir denna gången nu. Är 34 så känner att tiden är lite knapp. Lycka till alla, nu jäklar är det våran tur ????.

• Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-11 06:18:52 följande:

Hoppar in här, hade bim 8/3 plussade samma dag, missfall 10/3 så väntar på att "blöda färdigt" och att få mysa med min karl och hoppas på att plussa snart igen.

Nu är detta mitt första missfall, klart väldigt jobbigt attvara med om, men försöker se det så att det är kroppens sätt att hantera nåt som det möjligtvis var nåt tokigt med.. har en son sedan innan och vi är nu redo för det riktiga försöket till ett syskon denna månad, (månaden innan "råkade" vi pricka in äl, hann bara ha sex en gång pga han var iväg på jobb i ett par veckor så vi visste inte att vi prickade äl där och då) så igång med bebisverkstaden! :)

Ni som också fått tidigt missfall, när kom äl igång för er? Vid samma tidpunkt som det skulle gjort innan grav/missfall? Senare? Tidigare? Jag har tänkt att prova med äl-tester för att kanske få nåt hum om det. Kommer sexa ofta såfort blödningen slutat men vill ändå ha lite koll känner jag. Har en app som jag alltid haft koll på min mens i o enligt den är äl nånstans vid 23/4. Ska ta ett gravtest i veckan för att se om hormonet lagt sig o blivit blankt innan äl stickorna kan dra igång.

Ge mig info den som känner att hon orkar dela med sig. Kram på er!

Vad tråkigt att du fick mf. Beklagar. Jag fick tidigt mf i januari. Min cykel är inte regelbunden i vanliga fall men fick äl dag 29 efter blödningen. Så den kom igång i princip som vanligt för mig då det inte är ovanligt att det tar sådan tid för mig att ägglossa. Så hoppas din kommer igång som vanligt med. Fick alltså äl direkt innan första mensen efter mf. Mitt gravtest visade neg ca 1 vecka efter jag börjat blöda.

Har börjat med rosenrot denna cykel och hoppas min äl kommer igång tidigare nu.

Detta ska bli vår månad nu :).
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-12 08:08:55 följande:

Tack <3

Ska beställa ÄL tester och fler gravtester idag så jag kan ta ett gravtest till helgen och om det är negativt då börja med Äl tester. Aldrig använt mig av äl-tester förut. Sonen kom till på första försöket och denna graviditet kom till på ett samlag så fertila är vi iaf, haha. Men det säger ju såklart inte att det går snabbt efter missfallet nu... vill bara att detta ska vara över så vi kan mysa igen och försöka på riktigt.

Fick du äl 29 dagar efter blödningen startat eller slutat?

Hur länge blödde du? Jag blöder inte så jättemkt nu längre, mest tunnt o så, har lite "mensvärk" idag igen. Men det gjorde riktigt jäkla ont natten det sattes igång :( väldigt likt värkar... usch!

Har inte heller testat med äl tester innan. Men vill va helt säker denna gång exakt vilken dag det är.

Har också haft lätt för att bli gravid tidigare. Alla mina 3 barn var oplanerade och jag blev typ gravid direkt. Svårare nu när man ska planera. Var ju några år sen jag fick dem. Hade mf för ca 8 år sen, och det var det värsta jag varit med om. Fick åka in då det bara forsade blod, satt på toa i flera timmar och svimmade nästan för att jag förlorade så mycket blod. Denna gången blödde jag mindre än när jag har mens men lika länge. (5 dagar)

Hade inte särskilt ont heller så var nästan osäker om det var missfall, men testet visade ju negativt sen. Hade äl 29 dagar efter att blödningen startade. Vilket för mig inte är ovanligt. Så man kan säga att det kom igång som vanligt efter mf.

Jag hoppas verkligen vi lyckas nu, och att allt går vägen. Känns ju som en evighet det här med väntan hela tiden.

Skönt att du har lätt för att bli gravid, då tar det säkert sig nu med :).
  • Emiliass
    mulin skrev 2018-03-12 08:18:12 följande:

Här lägger vi barntillverkan på hyllan en stund. Precis fått reda på att sambon har för få spermier för att de ska kunna bli barn. Så vi får ta tag i den utredningen i första hand och se vad orsaken är :(

Beklagar, vad tråkigt och jobbigt. Hoppas ni får hjälp fort så att ni kan försöka snart igen <3
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-12 15:59:45 följande:

Beklagar att du genomgått fler missfall än ett :/ en gång är ju inte heller roligt men att behöva uppleva det igen måste vara riktigt tungt!

Jag fick jättejätte ont natten till lördagen, fy vad det kändes så fattade då att blödningen var ett missfall. Såg ju sen att det kom ut lite grejer... trodde inte man kunde "känna av" missfall så tidigt men alla kroppar är ju olika osv. "Skönt" o höra att du bara blödde 5 dagar, hoppas min blödning slutar nu snart, började i fredagskväll, avtog igår så trodde de skulle sluta men kom mer inatt och idag. Nu är det rätt lugnt men pepparpeppar :)

Ja jag håller verkligen tummarna för att vi plussar och får behålla våra pyren denna månad :) längtar efter förlossningen faktiskt, haha. Sonen är född med snitt så vill gärna prova föda vaginalt denna gången.

Ja denna gången var jobbigare psykiskt även att det var så tidigt. Men nu vill man så mycket, och så har jag just hela tiden oron för mf. Men denna gången ska det lyckas. Försöker intala mig det :).

Jag hade som mensvärk bara, lite kraftigare men inte så ont som du, och mest första dagen. Stackare. Ush det är ju jobbigt som det är. Kom inga klumpar eller nåt heller och blödde inte mycket. Fick som du att det avtog typ helt och sen kom lite igen. Men 5 dagar sammanlagt. Hoppas det är det sista för dig nu och att äl kommer igång direkt.

Skönt att ha nån att dela sina tankar och känslor med, hoppas vi båda får plus och kan följas åt genom graviditeten till december , och alla andra i tråden med :).

Hoppas också du får en vanlig förlossning. Det är verkligen en speciell känsla <3.
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-12 22:09:37 följande:

Jamen fy, det kan jag förstå att du är orolig för mf :( men som nån sa att man får tänka så att man väntar ett barn inte ett mf. Men när man varit med om det, o speciellt fler ggr än en, så är oron inget man kan rå för helt enkelt, men såklart väldigt jobbigt o vara orolig <3

Okej men då har våra missfall varit rätt lika nu, o som du säger skönt att ha någon att dela det med även om det är en tråkig i jobbig grej att dela så är de skönt o ventilera med någon som vet hur det känns! Det hjälper mkt :) jag har idag svällda och ömma bröst samt svag molvärk som strax innan mens, är det nåt du minns att du hade vid mf? Kroppen är väldigt skum just nu känner jag, men det är väl alla hormoner som spökar helt enkelt.

Hur är det för dig nu då, när har du äl tror du? :) och hur gör man med äl-testerna, när ska man börja ta dem? Jag får hem 14 st äl-stickor i veckan samt 8 gravtest. Vill bara få "tillbaka" min cykel igen nu!

Ska försöka ta ditt råd och tänka så om jag lyckas igen. Svårt men man måste försöka va positiv med. Då kanske det går vägen trots allt :).

Hade inte dem symtomen efter missfallet. Dock så får jag så vid äl. Men kroppen spökar mycket efter mf och känns inte som vanligt.

Jag beställde också 14 pack äl tester. Rfsu. De var billiga . Vet inte när jag kommer ha äl. Appen säger 31/3 men har börjat äte rosenrot denna cykel så hoppas på att få den tidigare. Tänkte börja testa på söndag då det gått 14 dagar sedan mensens första dag. Ska bli intressant att testa och få veta exakt när man har äl och om det stämmer med tempningen. Tempar du? Är ju ett toppen sätt för att få veta om man haft äl i varje fall.
  • Emiliass
    bluegrass skrev 2018-03-12 22:15:52 följande:

Jag känner precis som du efter mitt missfall i torsdags. Svullna bröst och mensvärk. Och sjukt dåligt humör samt trötthet som känns hormonell på ngt sätt. Testar du neg nu? Mitt test var helt neg idag. Ganska skönt så att man kan börja om. Tänkte börja med äl-tester på torsdag, en vecka efter mitt MF, men det kanske är lite tidigt?

Emiliass- vad ledsamt med flera missfall!! Detta var mitt första och så tidigt som v 4+4, men blev väldigt ledsen ändå!

Hoppas att vi får plus i april och bebisar i december!

Beklagar ditt mf. Spelar ingen roll hur tidigt man får det, lika jobbigt ändå. Det är ju ett barn som är efterlängtat <3. Det tog hårt på mig med mitt mf nu i januari och det var också tidigt. Hann glädja mig i 5 dagar sen började jag blöda. Även att jag tänkte på risken för mf hela tiden så hann jag börja tänka och hoppas på en liten snart.

Hoppas nu vi alla får plus och kan följas åt med våra decemberbarn :).
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-14 08:14:50 följande:

Hoppas rosenroten gör det den ska för dig. Jag beställde folsyra/järn som jag äter nu, tog första tabletten igår :)

Idag blöder jag ingenting, inte heller spec nån molvärk. Hoppas på att gravtesterba kommer idag så jag kan testa o se om det visar neg. så man kn börja fundera över äl :)

Men hur är det, när äl testet visar starkt positivt, då är det det kommande dygnet efter det själva ägglossningen sker va?

Jag tempar inte, alltså min normala temp är ju kring 36,4 men jag skiftar så mkt i temp under dagarna så jag vet inte om tempning är nåt för mig. Men man kNske borde prova? Hur gör man då, när vet man att äl är vid tempning o när bör man börja tempa? Och kan man tempa med vilken termometer som helst? Jag har nämligen en temp där man scannar pannan, man håller den en liten bit ifrån dvs. Haha noll koll och tusen frågor!

Jag äter också folsyra, och vitaminer och rosenrot. Mannen äter folsyra och zink. Hoppas verkligen det gör nån nytta nu.

Är inte heller så kunnig på det där med äl tester men tror det är inom 24-48 timmar efter positivt test.

Man har en termometer med 2 decimaler och mäter på morgonen innan man går upp. Man vet tyvärr inte innan man har äl utan först efter. Men är ett bra sätt för att säkert veta att man haft den och vilken dag det var . Googla på basaltemperatur så får du fram info .
  • Emiliass
    Lebbmusen skrev 2018-03-14 19:48:22 följande:

Jag äter Folsyra sen vi bästämde oss gör att försöka med ett syskon. Reducerade kaffeintaget (brukar pimpla mängder på jobbet) till 3 koppar per dag och slutade helt med energidryck. Är nikotin- och alkoholfri sedan flera är tillbaka.

Är ju lite sugen på Rosenrot som många pratar om. Även för att få lite mer energi dessa trista vintermånader.

Äter man dom hela tiden eller ska man sluta vid ÄL (som nåt annat jag läste om)?

Jag har precis börjat med rosenrot och hoppas på att få en normal cykel nu . Man äter från mensens första dag och fram till äl. Har tyvärr inte märkt av ökad energi dock vilket jag också hade hoppats på.
  • Emiliass
    Lebbmusen skrev 2018-03-14 19:44:48 följande:

Ska också prova att tempa nu. Är på tredje försöket och har bara kört halvhjärtade ÄL-tester. Har NC gratismånad men Babyplan-temp (verkar toppen). Ska bli intressant om det kommer kännas som någon hjälp.

Jag kör med apparna FLO och ladytimer. De är gratis och jag gillar dem. Ladytimer brukar stämma in lite mer på min cykel tycker jag. Rekomenderar dem om du inte vill köpa nc sen. Du kan ju börja med en av dem nu samtidigt som nc så du har kvar denna cykel sen om du ska byta .
Svar på tråden BIM april 2018