• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Norrlänska

Tror att ÄL passerat men "livet kom i mellan" så det blev inte lika mycket myst som jag hade önskat. Dock så försöker jag återigen känna varenda liten känsla i kroppen och googlar om det är ett ybertidigt symtom och sådana saker. Blir så less på mig själv! Önskar att jag kunde hypnotisera bort vetskapen om att hitta försöker och bara köras vanligt är lusten faller på.

Numera räknar jag dagar frenetiskt och försöker förföra min ybertrötta, slutkörda make i tid och otid varje dygn för att öka chanserna. Han är inte med på sexplanerna lika mycket som jag vill och då blir jag besviken, "stressad och ledsen".

Samtidigt har jag bestämt mig för att i inte ska prata ÄL för jag vill att vi ska ha sex för njutningens skull och inte "bara för att" så jag Är glad att han inte har nån koll på min cykel... Önskar bara att jag inte hade nån koll heller. Då skulle jag va mindre manisk och kontrollstyrd.

=)
  • sofiaaaaaa

Jag har ÄL idag. Otroligt mycket molvärk och lika starkt streck på ÄL test. Men min kille är på dåligt humör och vill inte. Jag håller på att gå i taket. Paniken inombords. Vill fick till det igår, 2 ggr i söndags. I fredags och tors. Dom sistnämnda gör väl ingen skillnad men snälla sig att det finns en liten chans ändå???

• bluegrass
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-20 20:29:58 följande:

Jag har ÄL idag. Otroligt mycket molvärk och lika starkt streck på ÄL test. Men min kille är på dåligt humör och vill inte. Jag håller på att gå i taket. Paniken inombords. Vill fick till det igår, 2 ggr i söndags. I fredags och tors. Dom sistnämnda gör väl ingen skillnad men snälla sig att det finns en liten chans ändå???

Det borde finnas stor chans!!

Jag vet inte riktigt när jag har ÄL. Enl appen i måndags, men har bara rel svaga streck på stickorna. Hade missfall i mitten av mars, så har ingen koll alls. Får nog köpa digitala nästa mån om det inte tar sig denna gång.
    Vi har tyvärr åkt om varandra, maken och jag så det har inte blivit så mkt sex. I torsdags, i söndags och ikväll kommer maken hem från London så då får vi mysa på innan jag åker till Malmö några dagar imorgon.
    Jobbigt att älen sammanföll med jobbresor, men jag hoppas vi lyckas få till det ändå :)
  • SofiaS95

Vet inte vag jag ska börja tro. Negativt äl test både på morgonen och eftermiddagen igår. Dagen innan fick jag ett tydligt med svagare sträck på eftermiddagen. Tempen steg lite redan igår, strax under medellinjen på NC och idag steg det ännu mera så nu är den alltså över. Min gissning är att jag haft ÄL i måndags cd 15, vad tror ni? Hade inga äl flytningar igår, fick det redan cd 11och hade det några dagar.

• stragge
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-20 20:29:58 följande:

Jag blev gravid när vi hade sex två dagar innan och två dagar efter ägglossning :)
  • Förstabarnet33

Nu har Äl passerat, kände av det starkt igår så nu hoppas jag innerligt att det tar sig denna gången.

Nu blir det en lång väntan till bim.

• sofiaaaaaa
    bluegrass skrev 2018-03-20 20:54:19 följande:

Det borde finnas stor chans!!

Jag vet inte riktigt när jag har ÄL. Enl appen i måndags, men har bara rel svaga streck på stickorna. Hade missfall i mitten av mars, så har ingen koll alls. Får nog köpa digitala nästa mån om det inte tar sig denna gång.

Vi har tyvärr åkt om varandra, maken och jag så det har inte blivit så mkt sex. I torsdags, i söndags och ikväll kommer maken hem från London så då får vi mysa på innan jag åker till Malmö några dagar imorgon.

Jobbigt att älen sammanföll med jobbresor, men jag hoppas vi lyckas få till det ändå :)

stragge skrev 2018-03-21 06:50:58 följande:

Jag blev gravid när vi hade sex två dagar innan och två dagar efter ägglossning :)

Tack för pepp svar. Faktiskt så vände humöret igår, så nu blev det större chans att det kan bli ngt. Men imorse var ÄL test fortf lika starka (kanske ännu mer när man jämför) så nu måste vi ligga idag och imorn med. Suck! Haha, känns lite tjatigt nu ;).

Bluegrass: Hoppas ni fick till det innan Malmö.

Stragge: Grattis till graviditet, om det är nutid ;)
  • stragge
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-21 08:06:17 följande:

Tack för pepp svar. Faktiskt så vände humöret igår, så nu blev det större chans att det kan bli ngt. Men imorse var ÄL test fortf lika starka (kanske ännu mer när man jämför) så nu måste vi ligga idag och imorn med. Suck! Haha, känns lite tjatigt nu ;).

Bluegrass: Hoppas ni fick till det innan Malmö.

Stragge: Grattis till graviditet, om det är nutid ;)

Det är nutid, tack =D
Svar på tråden BIM april 2018