• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • bluegrass
    Frallanz skrev 2018-03-21 11:01:30 följande:

Hej tjejer

Har inte tagit mer gravtest sen det senaste i helgen. Är nu på dag 12 sen missfallet började, 8 dagar sen blödningen slutade, som var som en vanlig mens. Tog ÄL test igår som blev detta, se bild nedan. Tror ni jag kan ha ÄL snart? Inte tagit nåt test idag.

Eller är det för att jag kan ha hcg kvar i blodet? Vill tillägga att jag tog ett äl test för några dagar sen som inte alls var så starkt.

Har spänningar i livmodern, trött och mår illa så min kropp känns gravid men vill inte hoppas på att där kan va nät pyre kvar därinne. Ska ta gravtest imorgon för att kolla om det fortf. visar positivt. Förlåt för ett rörigt inlägg, det är en cirkus i mitt huvud nu för tiden...

Kram på er!

Förstår att tankarna snurrar. Låter ju positivt att du har symtom kvar! Låter klokt att ta ett digitalt om stickan är pos idag.

Jag fick nästan fullt utslag på äl-Stickan igår, 13 dagar efter att jag började blöda med mitt missfall. Men jag testade neg direkt när jag började blöda. Din äl kanske kommer senare eftersom ditt Hcg var kvar längre. Men
    hoppas att det inte är äl- utan gravsymptom!
    Uppdatera när du testat!
  • bluegrass
    HepaticaNobilis skrev 2018-03-21 16:24:08 följande:

Med skräckblandad förtjusning skriver jag här!

Jag blir 31 i år och maken blev 30, vi har ett gemensamt barn som fyller två år nu i slutet på mars och jag har en sedan innan som blir 11 (!) i år.

Vi har precis flyttat till hus och min provanställning går över i fast tjänst i början på april. Tanken var att vi skulle vänta med ett barn till ett eller två år till... Dels för att vi ville bo i hus (det gick snabbare än vi trott) och dels för att lillebarnet skulle vara större. Jag är inte så bra på att vara gravid, sjukskriven för foglossning i v 14 med första barnet och v 8 med andra.. Dessutom prematura värkar och första barnet föddes 37+0 och andra 33+5 efter många veckors stillaliggande. Rädsla för hur det ska gå att vara gravid med en tvååring och rädsla för en prematur bebis är överhängande.

Men vi vill båda så gärna ha fler barn! Och även om jag hittills har haft lätt att bli gravid så vet man ju aldrig hur det går. Så vi bestämde igår att vi kör! Wahhaa!!

Har använt oss av natural cycles prevent och kondom på de röda dagarna sedan lillebarnet och jag har en väldigt regelbunden cykel. Har troligen äl 21 mars och bim 8/4.

Eftersom jag redan skrivit en uppsats så kan jag lika väl fråga på en gång, hur gör ni med folsyra? Jag äter Kvinna multivitamin med folsyra i, behöver jag få i mig ett renare tillskott på det?

Välkommen!
    Kul att ni fattat beslutet! Hoppas på snart plus och komplikationsfri graviditet!

Aleakim- kul att ni är peppade! Förstår att det kommer massa tankar när beslutet väl är fattat. Lycka till i helgen :).

Jagvetdåinte- härligt!!
  • Lindsey77

Positivt ÄL test idag!! Skulle ju köra ÄL stickor för att se stegringen, och sen börja med digitala. Har ALDRIG hänt att jag fått positivt på ÄL stickor!! Tror knappt att det är sant, efter hundratals stickor liksom. :)

Räknar med ÄL dag 19 (imorgon) och BIM 7 april. Finns det någon snäll som kan lägga in mig på BIM listan? Känns dessutom konstigt med en cykel på 33 dagar, brukar ha uppåt 35-45 dagar...

Igår var ÄL strecket svagt, vilken snabb stegring. Trodde jag hade långt kvar till ÄL...

• Lindsey77
    Jagvetdåinte skrev 2018-03-22 06:42:30 följande:

Woohoo! Använder natural cycles å har sett att jag har regelbundeg ägglossning. Jag har däremot ALDRIG haft positivt äl test. Förrän idag. Så glad :D Här ska liggas! Det är något med det där extra strecket som får det att pirra i mig! Hihi

Ha ha, vad kul! Samma för mig idag!! Har dock fått positivt på digitalt förra månaden, men första gången på stickor idag! Vi är verkligen synkade. :)
  • Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-03-22 07:39:02 följande:

Ha ha, vad kul! Samma för mig idag!! Har dock fått positivt på digitalt förra månaden, men första gången på stickor idag! Vi är verkligen synkade. :)

Hihi åh vad kul :D Nu kör vi!! ;) Ang bim listan så kopierar man den senaste listan och skriver in sig själv å lägger in som ny :)
  • Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-03-22 07:39:02 följande:

Hihi åh vad kul :D Nu kör vi!! ;) Ang bim listan så kopierar man den senaste listan och skriver in sig själv å lägger in som ny :)
  • sofiaaaaaa

Okej, nu är min ÄL över, ÄL testet var bra mkt svagare idag. Hade otroligt stark ÄL denna månad. Måste vart munkpeppar el så har jag helt enkelt inte ÄL varje månad. Hur som helst! Nu till min stora fråga! Någon som har testat progesteronkräm? Jag har fått hem en tub och läste mig till någonstans när jag googlade att man ska börja 4 dgr efter positivt test så man inte stör ÄL. När började ni? Anledningen till att jag vill testa är inte att jag har oregelbunden mens utan att jag får spottings typ 5-7 dgr efter ÄL och är rädd att det påverkar befruktning. Är dock lite rädd att den rubba på min cykel. Sen förstår jag inte riktigt när jag ska sluta smörja. För om man blir gravid och testet inte visar positivt innan BIM. Man ska ju helst sluta smörja 2 dgr innan men om man är gravid ska man smörja till och med v 12. Ska man då ha ett uppehåll på 2 dgr. Haha i-landsproblem. Förlåt för långt inlägg!

• Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-22 08:13:40 följande:

Okej, nu är min ÄL över, ÄL testet var bra mkt svagare idag. Hade otroligt stark ÄL denna månad. Måste vart munkpeppar el så har jag helt enkelt inte ÄL varje månad. Hur som helst! Nu till min stora fråga! Någon som har testat progesteronkräm? Jag har fått hem en tub och läste mig till någonstans när jag googlade att man ska börja 4 dgr efter positivt test så man inte stör ÄL. När började ni? Anledningen till att jag vill testa är inte att jag har oregelbunden mens utan att jag får spottings typ 5-7 dgr efter ÄL och är rädd att det påverkar befruktning. Är dock lite rädd att den rubba på min cykel. Sen förstår jag inte riktigt när jag ska sluta smörja. För om man blir gravid och testet inte visar positivt innan BIM. Man ska ju helst sluta smörja 2 dgr innan men om man är gravid ska man smörja till och med v 12. Ska man då ha ett uppehåll på 2 dgr. Haha i-landsproblem. Förlåt för långt inlägg!

Ska också börja med progesteronkräm och har samma undringar som dig. En del säger dock att man ska smörja längre än vecka 12.

Kanske ska börja på måndag då, om jag fick positivt ÄL test idag? Ska smörja pga av två missfall.
  • Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-22 08:13:40 följande:

Hur stor dos har du tänkt at ta? Läste på progester all hemsidan att man ska smörja 2 ggr/dag mot missfall. Dosen är som guldpricken på tuben.
  • Lebbmusen

BIM-lista:

1/4 Meemelie

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai, Milian03

3/4 Förstabarnet33

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90, LängtanSåStor

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77

10/4 Baraentilligen, systeryster33

12/4 Esme08

15/4 sycamore