• bluegrass

BIM april 2018

Hej!
    Även jag hoppar in här från marstråden. Plussade i söndags och ringde tom MVC för att boka tid igår. Men idag i V4+4 började jag blöda och testen visar redan negativt. Supertråkigt!
    Men vi får ta nya tag och satsa på decemberbebis!

Vet någon hur man vet när man har BIM efter missfall? Ska jag räkna en cykel från idag när jag började blöda?
    Har tre barn, men aldrig tidigare haft missfall, så jag har ingen koll.

• bluegrass
    Lindsey77 skrev 2018-03-08 19:58:39 följande:
    Hände precis samma sak för mig. :(

Tyvärr hände det även mig i december. Trodde inte att det skulle rubba cykeln pga av att det var så tidigt. Men min ÄL kom 10 dagar senare än vanligt efter det missfallet. Men vissa får säkert ÄL som vanligt, behöver ju inte bli så. Jag räknade från det att jag började blöda.
    Så himla tråkigt att du fick MF igen. Jag beklagar! Vi får hålla tummarna för att december är vår månad och att graviditeterna stannar denna gång!
  • bluegrass
    Milian03 skrev 2018-03-08 19:45:08 följande:
    Beklagar!

När jag var med om ett tidigt missfall förr så var det som en vanlig mens och ägglossningen kom igång som vanligt efter det. Så du kan säkert räkna från din första blödningsdag :)
    Tack! Jag hoppas att cykleln kommer igång som vanligt när jag slutar blöda.
  • bluegrass
    maria1992 skrev 2018-03-09 10:52:05 följande:

Jag tror jag hoppar in här med. 
    Gjorde ett testa tidigt idag och visade ingenting. 
    Bim på tisdag så räknar med de inte gick sig denna gången heller.

Dags för försök nr 6. 

Har ni tips vad man kan göra för att bli gravid lättare? Något ni äter eller något speciellt?

Jag tycker inte att du ska ge upp än! Jag testade neg med testa tidigt fram till BIM -1. Då fick jag ett svagt plus och sedan pos på digitaltest på BIM. Tyvärr slutade det med tidigt missfall. Men du kan absolut vara gravid trots neg test idag!
  • bluegrass
    maria1992 skrev 2018-03-09 14:10:37 följande:
    Åh, nu ger du ju mig lite hopp! <3

Tempen är ju fortfarande hög.. Fick en tempdipp på bim-6. 
    Kolla kurvan. 
    Har aldrig tempat, så har ingen koll på hur kurvan ska se ut när man är gravid. Men håller tummarna för dig!
  • bluegrass
    Alicia87 skrev 2018-03-09 19:37:11 följande:

Hoppar också in i denna tråden. Jag plockade ut min spiral i aug -17. Vi blev gravida på 3:e försöket men i början på januari fick vi missfall i v 11 och jag skrapades 2,5 v senare. Mensen kom sedan efter 3 veckor och ägglossningen 2 veckor därefter. Testade svagt positivt på grav-test i förrgår på BIM -3 men sen samma kväll började jag få blödningar och igår kom det klumpar. Så ja, då är det väl bara att försöka igen nästa månad :/
    Min BIM borde bli 7/4. 

Lycka till allihop!

Vad tråkigt med ditt missfall och att du började blöda nu!
    Hoppas att det tar sig och stannar denna månad!
  • bluegrass
    Frallanz skrev 2018-03-12 22:09:37 följande:
    Jamen fy, det kan jag förstå att du är orolig för mf :( men som nån sa att man får tänka så att man väntar ett barn inte ett mf. Men när man varit med om det, o speciellt fler ggr än en, så är oron inget man kan rå för helt enkelt, men såklart väldigt jobbigt o vara orolig <3

Okej men då har våra missfall varit rätt lika nu, o som du säger skönt att ha någon att dela det med även om det är en tråkig i jobbig grej att dela så är de skönt o ventilera med någon som vet hur det känns! Det hjälper mkt :) jag har idag svällda och ömma bröst samt svag molvärk som strax innan mens, är det nåt du minns att du hade vid mf? Kroppen är väldigt skum just nu känner jag, men det är väl alla hormoner som spökar helt enkelt.

Hur är det för dig nu då, när har du äl tror du? :) och hur gör man med äl-testerna, när ska man börja ta dem? Jag får hem 14 st äl-stickor i veckan samt 8 gravtest. Vill bara få "tillbaka" min cykel igen nu!
    Jag känner precis som du efter mitt missfall i torsdags. Svullna bröst och mensvärk. Och sjukt dåligt humör samt trötthet som känns hormonell på ngt sätt. Testar du neg nu? Mitt test var helt neg idag. Ganska skönt så att man kan börja om. Tänkte börja med äl-tester på torsdag, en vecka efter mitt MF, men det kanske är lite tidigt?

Emiliass- vad ledsamt med flera missfall!! Detta var mitt första och så tidigt som v 4+4, men blev väldigt ledsen ändå!

Hoppas att vi får plus i april och bebisar i december!
  • bluegrass
    Frallanz skrev 2018-03-16 18:09:44 följande:
    Ja det är riktigt frustrerande med den här väntan på svar :/ speciellt nu när det senaste testet visade starkare. Jag ska hålla mig till nångång nästa vecka, visar det fortf. lika starkt plus då så ska jag ta ett digitalt o se vad det säger.

Känns ju som att om det inte är en bebis därinne så kmr det dröja innan äl blir av så lär nog inte bli en julbebis för min del isf :( tack för dina fina ord <3
    Håller tummarna för att det finns en liten kvar där! Jag hade MF samtidigt som du i v 4+4. Tog nytt digitalt test som visade neg redan samma dag som jag började blöda (!). Testlagret visade pos men svagare dagen efter, men två dagar efter helt neg. Tycker att det låter förhoppningsfullt att du fortfarande testar pos! Mina symtom försvann helt samma dag som mitt MF också.
    Förstår att det känns bäst att ställa in sig på att det var ett komplett missfall, men jag är inte övertygad och håller tummarna för dig <3!
  • bluegrass
    Samba80 skrev 2018-03-16 19:21:36 följande:
    Jag är 37 år och har inre hittat ?den rätta?, och vill väldoft gärna ha barn, så då får man försöka på egen hand innan det är för sent! Hellre ensamstående än inga barn alls. Och är 100% säker på att jag kommer fixa det. IFV är inplanerad om de 4 första försöken inte fungerar! Du då? Har du en partner eller kommer du bli själv?
    Låter mkt klokt resonerat! Jag har en man, men har alltid tänkt att jag skulle inseminera om jag inte träffade någon som kändes rätt! Hoppas att det tar sig denna gång!
  • bluegrass

Frallanz- vad jobbigt med ovissheten! Jag tycker att testerna borde vara negativa nu om det var missfall. Förstår att det måste vara väldigt frustrerande att inte veta!!

Svar på tråden BIM april 2018